Sabahları rahatça erken uyanmanın püf noktaları

Sabahları erken uyanmak hepimiz için bir eziyet haline geliyor. Ancak çoğu zaman mecburiyet yüzünden erken uyansak da aslında güne erken başlamak hem zamanı iyi kullanabilmek için hem de yaratıcılık açısından çok faydalı. Peki erken uyanabilmenin sırrı nedir? Gelin püf noktalarına bakalım...

08 Kasım 2018, Perşembe 11:56
A A
ELEKTRONİK EŞYALARDAN UZAKLAŞIN

ELEKTRONİK EŞYALARDAN UZAKLAŞIN

Uyku vaktiniz geldiğinde cep telefonu, bilgisayar, tablet gibi elektronik aletlerle ilişkinizi kesin, mümkünse uyuduğunuz odada bulundurmayın.



ODANIZIN KARANLIK OLMASINI SAĞLAYIN

ODANIZIN KARANLIK OLMASINI SAĞLAYIN

Unutmayın, ne kadar karanlık bir ortamda uyursanız, o kadar dinç ve dinlenmiş olarak kalkarsınız. Bu sebepten odanızdaki tüm aydınlatıcıları kapatmaya ve bu şekilde uyumaya özen gösterin.

KÜÇÜK ADIMLARLA BAŞLAYIN

KÜÇÜK ADIMLARLA BAŞLAYIN

Genellikle geç saatlerde uyanmayı alışkanlık haline getirmiş birisi için bir anda sabahları erken uyanmaya çalışmak başlangıçta oldukça zorlayıcı olacaktır. Bu sebeple öncelikle her hafta 15 dakika daha erken uyanmayı deneyin.



ÇALAR SAAT

ÇALAR SAAT

Alarmınızı cep telefonuna ya da çalar saate kurabilirsiniz. Ancak buradaki önemli nokta alarmınızın yatağınızdan uzak bir noktaya konulmasıdır. Böylece alarmınızı susturmak için yatağınızdan çıkmanız gerekecektir.


UYKUNUZU ALIN

UYKUNUZU ALIN

Sabahları erken uyanmanın ilk kuralı iyi bir gece uykusu almaktan geçiyor. Bunun için de uyanmanız gereken saatten en az 7.5-8 saat öncesinde yatağınızda olmayı alışkanlık haline getirin.

UYANIR UYANMAZ SU İÇİN

UYANIR UYANMAZ SU İÇİN



Yatağınızın baş ucunda mutlaka bir bardak su bulundurun ve uyanır uyanmaz su içmeyi alışkanlık haline getirin. Sabah kalkar kalkmaz içeceğiniz su uykunuzu açacaktır.


GÜN İÇERİSİNDE KESTİRMEYİN

GÜN İÇERİSİNDE KESTİRMEYİN

Gece uykunuzun kalitesini düşüren şeylerden biri de gün içerisinde yaptığınız ufak şekerlemelerdir. Bunlardan kaçınmak, gece daha iyi uyumanızı dolayısıyla sabah erken uyanmanızı sağlayacaktır.




BESLENMENİZE DİKKAT EDİN

BESLENMENİZE DİKKAT EDİN

Özellikle akşam saatlerinde uyarıcı özellikte kahve, çay, alkol gibi içecekler tüketmek gece uykuya dalmanızı zorlaştıracaktır. Aynı şekilde akşam geç saatlerde ağır yiyecekler yemek de uykunuzun kalitesini düşürerek sabah erken uyanmanızı zorlaştıracaktır.


YAKINLARINIZA SORUMLULUK VERiN

YAKINLARINIZA SORUMLULUK VERiN

Özellikle aynı evde yaşadığınız yakınlarınıza erken uyanacağınızı söyleyin ve sizi de mutlaka uyandırmalarını isteyin. Eğer yalnız yaşıyorsanız erken uyandığını bildiğiniz arkadaşlarınızdan yardım alarak sizi erken uyandırmasını rica edebilirsiniz. 

Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.