Sağlık için besinler şifasını kışa taşıyın

Mevsimlerin değişimi, beslenmemizin üzerinde oldukça önemli bir rol oynuyor. Her mevsimin kendine özgü özelliklerinin yanı sıra sebze ve meyvelerinin de değişimi, insanların beslenme döngüsünü etkiliyor. Beslenme, canlılığın aktarılmasıdır diyen Dr. Ümit Aktaş, “beslenme ile tüketilen gıdalardaki faydalı vitaminlerin insan vücuduna geçişi sağlanmış olur. Bu nedenle mevsiminde tüketilen her meyve ve sebze, değerli bileşenler içerir. Mevsiminde yemediğiniz besinler şifa içermez, besinin şifasını kışa taşımak için, şimdi turşu kurun, salça yapın, kışlık yapın” dedi. Dr. Aktaş, kışlık hazırlamaya dair püf noktalar da paylaştı.

25 Eylül 2020, Cuma 17:09 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Mevsiminde tüketilen her sebze ve meyvenin değerli bileşenler içerdiğine değinen Fitoterapi Uzmanı Dr. Ümit Aktaş, ‘’Kış sebzeleri soğukta yaşamayı bilir. Kereviz, yer üstünde üç dal yaprak vererek sıfırın altındaki soğuğa dayanır, güneş yüzü görmeden toprağın altında kocaman bir yumru büyütür. Bünyesinde, soğuğa ve güneşsizliğe dayanmasını sağlayan maddeler içerir. Kışın kereviz yediğinizde, siz de bünyenize bu maddeleri alırsınız. Vücudunuz soğuğa, güneşsizliğe dayanmayı öğrenir. Yazın da domates incecik kabuğuyla güneşin altında 40 dereceye dayanmayı bilir. Yazın da domates yediğiniz zaman yaz sıcaklarına dayanmayı öğrenirsiniz. Vücudun saatlik bir ritmi vardır’’ dedi. 

Doğa size ne sunuyorsa onu yiyin

Doğa size ne sunuyorsa onu yiyin

Kışın tüketilen domates ile yazın tüketilen domatesin bir tutulamayacağını, domatesin içindeki bileşenlerin eksik olduğunu belirten Dr. Ümit Aktaş, ‘’Sadece pandemi döneminde değil, sağlıklı bir yaşam için bağışıklık sistemimizin güçlü olması büyük önem taşıyor. Bu konuda doğru besini tüketmek çok önemli. Fıtratına uygun olmayan şekilde mevsiminden önce ya da sonra serada yetişen sebzeler ve meyveler, bol miktarda tarım ilacı, hormon içeriyor. Domatesi, fasulyeyi yazın, kerevizi, pancarı kışın tüketmelisiniz. Unutmayın ki sebzeleri dört mevsim tüketmenin sağlıklı yolları da var. İşte çözüm; turşu kurun, kışlık domates ya da salça yapın, yazlık sebzelerden bugünden kışlıkları hazırlayın. Turşu tarih boyunca sebzeleri en taze saklama yöntemi olduğu gibi son derece güçlü bir probiyotiktir’’ dedi.

Dr. Ümit Aktaş'tan püf noktalar

Dr. Ümit Aktaş'tan püf noktalar

Hazırlanan kışlık, adı gibi uzun süre dayanmalı ve içerisindeki besin maddelerini yitirmemeli diyen Dr. Ümit Aktaş, bunun için dikkat edilmesi gereken bazı noktaları paylaştı. 

  •  Domatesi ister salça yapın, isterseniz sos yapın mutlaka cam kavanoz kullanın. 
  • Domatesin içerisinde bulunan likopen maddesi bizi kanserden koruyan son derece faydalı bir besindir. Ancak likopenin açığa çıkması için yağ ve ısıya ihtiyaç vardır. Bu nedenle kışlık domates yaparken zeytinyağında kavurun.
  • Domateslerin kabuklarını soymayın, dilerseniz doğrayıp kaynattıktan sonra blander’dan geçirerek kabuklarını yok edebilirsiniz. Ancak bilin ki domatesin çekirdeği de şifadır. Çekirdeklerini süzmeyin.
  • Kurduğumuz turşuların bozulmadan dayanma süresini uzatmak için kavanozdaki sebzelerin en üstüne bir iki dal maydanoz koyun. Böylece sebzelerin küflenmesini engellemiş olursunuz.
  • Taze fasulye turşusunu kurarken fasulyeleri bir miktar haşlayın. Fasulyenin içerisinde bulunan lektin maddesi insan sağlığı için zararlıdır. Yüksek ısı lektin maddesini yok edecektir.


Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.
Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Sonbahar alerjisinden korunmanın 14 yolu