Beden SağlığıFazla kırmızı et tüketmek kanser yapar mı?

Fazla kırmızı et tüketmek kanser yapar mı?

Fazla kırmızı et tüketmek kanser yapar mı?

ABD’nin Kaliforniya Üniversitesi'nde yürütülen araştırmaya göre, vücut, kırmızı eti yabancı olarak algılıyor. Çünkü kırmızı ette insan vücudunun üretmediği bir tür şeker var. Ayrıca yıllardır ortaya konulan çalışmalarda bazı kaynaklarda, özellikle kalın bağırsak kanseri riskinin, et tüketimi ile arttığı ifade ediliyor!

Kırmızı et tüketimini, kanserle ilişkilendiren çok sayıda araştırma yapıldı. Ancak araştırmacılar şimdi ilk kez, kırmızı etin neden kansere yol açtığını tespit ettiklerini söylüyor. Uzmanlara göre, bu şeker diğer etobur canlılarda üretilirken, insan vücudunda üretilmiyor. Kırmızı et tüketiminin ardından insan vücudu bu şekeri yabancı olarak algılıyor ve devreye bağışıklık sistemi giriyor. Bağışıklık sistemi bu şekerle başa çıkmak için antikor üretiyor. Araştırmacılar bu antikorun iltihaba neden olduğunu belirtiyor. İltihap da tümöre dönüşüyor ve vücutta kanser baş gösteriyor. Araştırma, vücudu sözkonusu yabancı şekeri, üretmeyen fareler üzerinde yapıldı. Araştırma için, şeker enjekte edilen farelerin vücudunda tümör oluştuğu gözlendi.

GÜNDE 70 GRAMDAN FAZLA TÜKETMEYİN DİYORLAR!

Bununla birlikte uzmanlar, kırmızı etin, protein, vitamin ve mineral bakımından zengin olduğunu da hatırlatıyor. Uzmanların tavsiyesi, günde 70 gramdan fazla kırmızı et tüketmemek gerektiği yönünde.

Genel Cerrahi Uzmanı Prof. Dr. Muharrem Battal da "et tüketimi ile kanser gelişimi arasında bir ilişki var mı?" diye sorduğumuzda şu cevabı veriyor:

Bazı danışanlarımızın sıklıkla sorduğu bu soruya şu şekilde cevap verelim. Yıllardır ortaya konulan çalışmalarda bazı kaynaklarda, özellikle kalın bağırsak kanseri riskinin, et tüketimi ile arttığı ifade edilmektedir. Pankreas kanseri ile prostat kanseri için de benzer bazı çalışmalar mevcuttur. Ancak bu bulguların kanıt düzeyi düşüktür. Burada dikkat çekeceğimiz konu, yaşam biçiminin toptan şekillendirilmesi gerekmektedir, sadece besin kaynağını ve beslenmeyi değiştirmekten ziyade, yaşam tarzının tümden değiştirilmesi, örneğin spor, hareket, bazı besin gruplarının azaltılması, bazı besin gruplarının daha fazla tüketilmesi, düzenli uyku vb gibi tüm etmenlerin düzenlenmesi gereklidir. Ayrıca Dünya Sağlık Örgütü tarafından, et tüketiminin kısıtlanması ya da yasaklanması ile ilgili bir öneri de bulunmamaktadır. Her konuda olduğu gibi bu konuda da aşırıya kaçmamak, dengeli olmak, kendimizi tanımak yaşam kalitemizin artmasını sağlayacaktır.

SIRADAKİ HABER