Sağlıklı bir cilt için en iyi 7 gıda takviyesi

Cildimiz de bir organdır ve iyi bir bakıma ihtiyaç duyar. Cilt dışarıdan bakımla desteklendiği kadar, vücudun içinden de beslenmeli. Bu nedenle sivilcesiz, lekesiz, kırışıksız ve sağlıklı bir cilt için doğru yiyecekleri tüketmenin yanı sıra, gıda takviyelerine de başvurmakta fayda var. Sağlıklı cilt için ihtiyacınız olan kolajen, vitamin ve mineral gibi gıda takviyeleri, cildinizin sağlıklı kalmasına, kırışıklıkların ve sivilcelerin giderilmesine ve parlaklık sağlamaya yarayabilir. İşte sağlıklı bir cilt için ihtiyacınız olan en iyi gıda takviyeleri. / ÖZEL

20 Ağustos 2021, Cuma 11:09 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
1- C VİTAMİNİ

1- C VİTAMİNİ

Vücutta artan stres ve toksinler nedeniyle cilt zarar görür. Bu durum da cildin yapısına önemli katkıda bulunan C vitaminine olan ihtiyacı artırır. Cilt kolajen oluşumunu uyarmak ve güneşin zararlı ışınlarından korunabilmek için yüksek oranda C vitaminine ihtiyaç duyar. C vitamini yaraları iyileştirir ve cildi serbest radikallere karşı korur.

Pürüzsüz, sivilcesiz ve daha az kırışık bir cilt için doktor önerisinde bir C vitamini takviyesi edinmenizde fayda var.

2- ANTİOKSİDAN KARIŞIMLARI

2- ANTİOKSİDAN KARIŞIMLARI

Cildin hızlı yaşlanmasının 2 temel nedeni var:

  • Korunmasız güneşe maruz kalma,
  • Gelişmiş glikasyon ürünleri

Glikasyon ürünleri, şekerin yağ ve proteinle birleşmesi sonucu oluşur. Yani işlenmiş hazır gıdalar, patates cipsi, dondurma ve unlu mamuller gibi gıdalarda bulunur.

Antioksidan takviyeleri, besin yoluyla oluşan cilt hasarlarını ve güneş hasarlarını önlemeye yardımcı olabilir. Antioksidan karışımları son derece güçlü bitkisel bileşikler sağlar.

Yeşil çay özü, zerdeçal kökü, deve dikeni, bromelain, ginkgo, biloba, yaban mersini, zencefil, kersetin ve üzüm çekirdeği özü, aradığınız antioksidan karışımlarının içinde bulunmalı. Bu antioksidanlar serbest radikallerle savaşır ve hasarı önler.

3- HİNT GİNSENGİ (ASHWAGANDHA)

3- HİNT GİNSENGİ (ASHWAGANDHA)

Stres cildi büyük oranda etkiler. Bitkisel bir takviye olan Hint ginsengi, stresin etkilerine karşı sizi koruyabilir. Hint ginsengi, bir antioksidan görevi gören, anti-inflamatuar özelliklere sahip olan ve vücudu strese karşı daha dayanıklı kılan güçlü bir bitkidir. Daha sağlıklı bir cilt için vücutta doğru hormon ve kimyasalların kullanılmasını teşvik eder.

Hint ginsengi toz veya kapsül halinde bulunabilir. Toz formunu tüketmenin yollarından bazıları, matcha çayına, latteye ya da smoothie'ye eklemek olabilir.

4- KOLAJEN PEPTİTLER

4- KOLAJEN PEPTİTLER

Kolajen peptit takviyeleri, cildi ve saç sağlığını destekler. Cildin elastikiyetini artırır, kırışıklıkları ve kuruluğu azaltır. Kolajen peptitler ayrıca saçların güçlenmesine de yardımcı olabilir.

5- B5 VİTAMİNİ

5- B5 VİTAMİNİ

Pantotenik asit olarak da bilinen B5 vitamini cilt sağlığını destekler. Dengeli bir beslenmeye sahip değilseniz, B% vitamini takviyesi sizin için ideal olacaktır. B% vitamini, ciltteki sebum üretimini azaltır. Stresi ve kaygı seviyelerini düzenler, sivilce oluşumunu engeller.

6- ÇİNKO

6- ÇİNKO

Çinko, cilt sağlığı söz konusu olduğunda mucizevi bir mineraldir. Çinko, tırnak bozuklukları, tüylenme ve akne problemi gibi birçok sorunun çözümü olabilir. Çinko, akneye neden olan bakterileri azaltarak ciltteki sivilceye bağlı kızarıklığı giderebilir. Gözeneklerin tıkanmasını önler.

7- CHLORELLA

7- CHLORELLA

Bir tatlı su yosunu cinsi olan chlorella, sağlıklı cilt için doğru bir takviye olabilir. Chlorella, bağışıklığı güçlendirir ve sağlıklı bir cilt için detoks görevi görür. Ayrıca daha sağlıklı saçlara kavuşmanızı sağlayabilir.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Yağ yakmaya yardımcı olan en iyi 4 gıda takviyesi