Sağlıklı ve uzun saçlar için gerekli vitaminler

Sağlıklı ve uzun saçların sırrı, doğru beslenme yoluyla saça iyi gelecek vitaminleri almaktan geçiyor. Saça iyi gelen vitaminlerden bol bir beslenme şekliyle hızlı bir şekilde saç dökülmenizi durdurabilir ve dolgun saçlara kavuşabilirsiniz. Peki saç için iyi gelen vitaminler hangileridir?

28 Haziran 2021, Pazartesi 10:01 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Saç dökülmesi birçok insanın yaşadığı problemlerin başında geliyor. Herkes uzun ve sağlıklı saçları olmasını ister. Ancak bazı durumlarda vitaminlere ihtiyaç duyulabilir. 

Yeterli ve dengeli bir beslenme programı ile oluşan ışıltılı saçlar kendinizi daha sağlıklı hissetmenizi sağlar. Beslenme eksiklikleri saç kuruluğuna, saçların kırılmasına ve saç kaybına neden olabilir.

Bazı besinler saçınızı sadece sağlıklı ve güçlü hale getirmez, saçınızı korumanızı, sağlıklı kalmasını, parlak görünmesini ve kısa sürede uzamasını sağlar.


B GRUBU VİTAMİNLERİ

B GRUBU VİTAMİNLERİ

B3, B6 veya B12 vitaminlerinin tümü saç gelişimini harekete geçirmek için önem taşıyor. Bu vitamin grubuna ait biotin ve folik asit ise saç dökülmesini önlemede büyük rol oynuyor. B vitaminleri, balık ve yumurta gibi proteinden zengin gıdalarda bol miktarda bulunuyor.

B vitamini, saç derisi köklerinin beslenmesinde ve saçın uzamasında etkilidir. Biotin eksikliği saç derisini ve sağlığını olumsuz etkiler.

Biotin içeriği yüksek gıdalar şunlardır:

  • Kahverengi Pirinç 
  • Bezelye 
  • Mercimek 
  • Yulaf 
  • Ceviz


A VİTAMİNİ

A VİTAMİNİ

Vücudun, normal saç gelişim sürecini sürdürmesi için günlük A vitamini ihtiyacını alması gerekiyor. A vitamini eksikliğinde saç folikül hücrelerinde, saç dökülmesine neden olan serbest radikallerin zararlarına karşı hassasiyet oluşuyor. Bu nedenle A vitamininden zengin gıdalarla beslenmek erkek ve kadın tipi kelleşmeyi önlemede önem taşıyor. Genel A vitamini kaynakları arasında yeşil yapraklı sebzeler, günlük süt ve yoğurt yer alıyor.

A Vitamin kaynakları:

  • Yeşil ve sarı sebze meyve 
  • Tatlı Patates
  • Brokoli 
  • Kayısı


E VİTAMİNİ

E VİTAMİNİ

Saç dökülmesini önlemek için kafadaki kan akışını harekete geçiren besinleri almayı doktorlar bir çözüm olarak sunuyor. Kan, yenilen yiyeceklerden alınan tüm besinlerin kafada yer alan saç köklerine naklini sağlıyor. Çalışmalar E vitamininin kafa bölgesindeki kan sirkülasyonunun artmasında önemli bir rol oynadığını gösteriyor. Kafaya ulaşan kan miktarındaki artış aynı zamanda saçı besleyen öğelerin de artmasını sağlıyor. Bu da saç derisini besleyerek, saç dökülmesini önlüyor

Dolaşım sistemi sağlığınız için gerekli olduğu gibi saç sağlığı ve büyümesinde de önemlidir. E vitamini, oksijen alımını artırarak dolaşım sağlığını iyileştirir.

E vitamin kaynakları:

  • Avokado 
  • Pirinç kepeği
  • Kuruyemiş 
  • Koyu yeşil sebzeler 
  • Bakliyat 
  • Tüm tahıllar


C VİTAMİNİ

Saçınızın daha parlak görünmesini sağlar. C vitamini saç tellerini de güçlendirir. Temel olarak saç dökülmesini önlemeye büyük ölçüde katkı sağlayan bir antioksidan olan C vitamininin eksikliği; portakal, greyfurt gibi narenciyeler ile maydanoz ve yeşil biber tüketerek giderilebiliyor.

Bir antioksidan olan C vitamini hücre ve doku onarımını sağlar ve bağışıklık sisteminin korunmasına yardımcı olur.

  • Narenciye 
  • Karpuzu 
  • Bruksel lahanası 
  • Salatalık 
  • Domates Kırmızı biber
  • kuşburnu


ESANSİYEL YAĞ ASİTLERİ

ESANSİYEL YAĞ ASİTLERİ

Vücudun düzenli çalışması için yağa ihtiyacı vardır. Omega-3 ve Omega-6 yağ asitleri, vücut fonksiyonlarının sürdürülmesini ve sağlığın korumasını sağlar. Kuru ve kırılgan saç dokusunu geliştirmeye yardımcı olur.

Esansiyel yağ asitlerinden zengin besinler

  • Baklagiller 
  • Kuruyemiş 
  • Yağlı tohumlar
  • Keten tohumu yağı
  • Kabak çekirdeği

Beta-karotene, sağlıklı saçlar ve saç hücrelerinin büyümesi için önemlidir.

PROTEİNLER

PROTEİNLER

Eğer düzenli spor yapıyorsanız kas yapımında proteinin önemini biliyorsunuzdur. Peki protein saç sağlığını nasıl etkiler?

Saçınızın kopması veya kırılması saçlarınızın zayıflamasına sebep olur. Protein de saç diplerini güçlendirir. Uzun süre yeterli miktarda protein alınmaması saç dökülmelerine neden olabilir.

Proteinden zengin besinler: 

  • Et/tavuk/balık
  • Yumurta
  • Tofu 
  • Kurubaklagiller
  • Süt ve süt ürünleri 


ÇİNKO

ÇİNKO

Saç dokusu dahil vucut dokularınının onarımını sağlar. Çinko bağışıklık sistemini uyarır. Yetersizliğinde saç dökülmesi ve saç uzamasında yavaşlamaya sebep olabilir.

  • Baklagiller 
  • Mantar 
  • Ispanak 
  • Tahıllar 
  • Kabak ve ayçiçeği tohumları


Saç dökülmesini tetikleyen en önemli nedenlerden birisi de beslenme şekli. Saç için A, B, C, D ve E vitaminleri, biyotin, folik asit ve demir düzeylerimizin normal sınırlarda olması gerekiyor. Ayrıca, Omega-3 yağ asitleri saç sağlığında önemli bir yere sahip.

Özellikle havuç, koyu yeşil yapraklı sebzeler, kuru fasulye ve nohut gibi bakliyatlar, balık, deniz ürünleri, et ve tavuk, süt ürünleri, semizotu, fındık, ceviz, badem ve kabak çekirdeği, zeytinyağı, avokado, portakal ile greyfurt, saça iyi gelen vitamin ve mineraller içeriyor.

DEMİR

DEMİR

Demir saç dokunuza oksijen taşınmasına yardımcı olur. Dokulardaki oksijen eksikliğini kapatmak için demir gereklidir. Saç sağlığını korumak için beslenme programınıza demirden zengin gıdalar eklenmelidir.

  • Tahıllar 
  • Koyu yeşil sebzeler
  • Demir takviyeler


SU

SU

Genel olarak parlak, güçlü ve güzel saçlar için yeterince su içilmelidir. Su sadece nemlendirmez, vücudunuzu temizler, ipeksi ve parlak saçlara kavuşmanızı sağlar. Deri temizliği saç dökülmesini önlemektedir. Günde en az 8 bardak su tüketilmelidir.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Dermatologlara göre, cildi mahveden 7 bakım tavsiyesi