Sağlıklı yaşam için sağlıklı bağırsaklar

Son zamanlarda yapılan araştırmalar sağlıklı bağırsaklar ve sağlıklı bağırsak florasının vücudumuz için önemini ortaya koyuyor. Beslenmemizde yer vereceğimiz sağlıklı seçimlerle sağlıklı bağırsak florasını korumak mümkün. Diyetisyen Emel Terzioğlu Arslan bu konuda önemli ilgiler verdi

Son Güncelleme:
A A

Son dönemlerin en popüler konularından biri hiç kuşkusuz mikrobiyota yani bağırsak florası. İkinci beyin olarak da adlandırılan bağırsak florası insan vücudunda önemli etkilere sahip. Öyle ki son yıllarda pek çok hastalığın sebebi “bozulmuş bağırsak florası” ile ilişkilendiriliyor.


Sağlıksız bağırsak florasının diyabet, obezite, romatoid artrit, depresyon ve kronik yorgunluk gibi birçok hastalığa neden olduğunu söyleyen Diyetisyen Emel Terzioğlu Arslan, sağlıklı bir bağırsak florasına sahip olmanın hem bebeklik döneminde hem de ileriki yaşlarda hastalıklardan korunmak için oldukça önemli bir faktör olduğunun da altını çiziyor. 

Mikrobiyota yani bağırsak florası, bağırsakta bulunan canlı organizma bütünlüğüdür ve başta beslenme olmak üzere egzersiz, stres, doğum şekli gibi birçok metabolik, fizyolojik ve çevresel faktörlerden etkilendiğini söyleyebiliriz. Özellikle beslenme ve mikrobiyota arasında güçlü bir etkileşim olduğu ise su götürmez bir gerçek. Öyleyse sağlıklı bir bağırsak florasına sahip olmak için nasıl beslenmemiz gerekiyor? İşte tüyolar… 

KARBONHİDRAT SEÇİMİNE DİKKAT

KARBONHİDRAT SEÇİMİNE DİKKAT

Özellikle rafine karbonhidratlar ve şeker bağırsak florasını olumsuz yönde etkiler. Bunun yerine lif içeriği yüksek sebzeler, meyveler ve tam tahıllı gıdalar tercih edilmelidir. 

BESLENMENİZDE PREBİYOTİK VE PROBİYOTİKLERE YER VERİN

BESLENMENİZDE PREBİYOTİK VE PROBİYOTİKLERE YER VERİN

Fermente olabilen bu gıdalar bağırsaktaki mikroorganizmaların aktivitesini etkileyerek bağırsak florası üzerinde olumlu etkilere sahiptir. En çok bilinen prebiyotikler; muz, elma, çilek, yaban mersini, enginar, kuşkonmaz, tam buğday, arpa, keten tohumu, badem, ceviz ve yer elmasıdır. Probiyotikler ise kefir, yoğurt, peynir, turşu (özellikle lahana turşusu), süt ve kombuchadır. 

DİYETTE PROTEİNE DİKKAT

DİYETTE PROTEİNE DİKKAT

Özellikle yüksek protein ve düşük karbonhidrat içerikli diyetler mikrobiyotayı olumsuz yönde etkiler. Bu nedenle diyette protein miktarı gereksinimin üzerine çıkmayacak şekilde düzenlenmeli ve kurufasulye, nohut, yeşil mercimek, kinoa gibi bitkisel kaynaklı proteinlere de diyette mutlaka yer verilmesi gerekir. 

KEMİK SUYU BAĞIRSAK İÇİN ÖNEMLİ

KEMİK SUYU BAĞIRSAK İÇİN ÖNEMLİ

Bağırsak florası zaman zaman bakteri, virüs, toksin, ağır metal gibi birçok zararlı maddeye maruz kalabilir. Kemik suyunda bulunan jelatin, bağırsak florasının bu zararlı etkilere karşı korunmasını ve onarılmasını sağlar. 

SU OLMAZSA OLMAZ

SU OLMAZSA OLMAZ

Sağlıklı bir yaşamın olmazsa olmazı olan su, bağırsak sağlığı için de oldukça önemli. Gerek besinler yoluyla aldığımız liflerin sindirilmesi gerekse bağırsakların daha kolay çalışması için gün boyu alınan sıvı miktarı ciddi önem taşıyor. Bu sıvının ise elbette kahve, çay gibi içecekler yerine su olarak alınması gerekiyor. Bu nedenle, bağırsak sağlığı için gün içinde yeterli miktarda su içmeyi unutmayın.

SARIMSAĞIN GÜCÜ

SARIMSAĞIN GÜCÜ

Sarımsak, içerdiği pek çok vitamin ve fitokimyasallar sayesinde bağırsaklarda bir savunma mekanizması oluşturur. Pişirilen yemeklerde pişmeye yakın yemeğe eklenen sarımsak ya da yemeklerin yanında tüketilen çiğ sarımsak bağırsakların temizlenmesine yardımcı olur. Sarımsağın olabildiğince çiğ tüketilmesinde fayda var. Eğer pişirilecekse de ısı 60 dereceden fazla olmamalıdır. 

Sıradaki haber yükleniyor...
SIRADAKİ HABER Ödem attıran çay tarifleri