Sahip olduğunuz vücut tipine göre kilo verme tüyoları

Vücut tipine göre kilo vermek, zayıflama yöntemleri arasında en akıllıcası olarak göze çarpıyor. Aslında her diyet kişiye özel olmalı, çünkü her vücudun ihtiyacı olan beslenme programı farklıdır. Vücut tipine göre giyinmeye nasıl dikkat ediyorsak, vücut tipine göre zayıflama da bir o kadar önemli. Armut vücut tipine göre diyet, elma vücut tipine göre diyet nasıl olmalı bu ayrımları iyi belirlemeli. Örneğin armut tipi vücut basen eritme için neler yapabilir? İşte sahip olduğunuz vücut tipine göre kilo vermenin önemi burada öne çıkıyor. Eğer yakın zamanda kilo verme çalışmalarına başlamak istiyorsanız vücut tipine göre diyet uygulamasına geçmelisiniz. İşte, sahip olduğunuz vücut tipine göre kilo verme tüyoları!

23 Temmuz 2020, Perşembe 09:28 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
 Vücut tipine göre kilo alınan bölge değişir

Vücut tipine göre kilo alınan bölge değişir

Bazılarımız gövdemizin orta bölümüne kilo alırken; bazılarımız kalça ve uyluk çevremize kilo alırız…

 Hangi gıdalar hangi vücut tipine uygun?

Hangi gıdalar hangi vücut tipine uygun?

Yani hepimizin sorunlu alanları ve yine vücut tipimize dayanan zayıf bölgeleri var. İşte bu içeriğimiz de, sizin için hangi gıdaların ve beslenme tipinin uygun olduğunu göstermek için.

Bakın, vücut tipinize göre uygulamanız gereken beslenme önerileri neler... 

Dikdörtgen vücut tipi

Dikdörtgen vücut tipi

Bu vücut tipinde, kalçalar, bel ve omuz neredeyse aynı genişliktedir. Bu yüzden ne kadar zayıf olursanız olun, sağlıklı beslenmeniz gerekir.

Kilo vermeniz kolay olmayacağından, diyetinize her zaman bitki esaslı proteinleri eklemelisiniz. Tatlı ve fast fooddan ise mutlaka uzak durmalısınız.

Elma vücut tipi

Elma vücut tipi

Eğer bu vücut tipine sahipseniz, gövdenizin orta bölümüne kilo alma eğilimindesiniz demektir. Bu yüzden sizin için en ideal beslenme şekli, az ve sık yemek. Yani günde 6 kez yemek yiyin, ancak mutlaka öğünlerinizde yediğiniz şeyleri azaltın.  

Lifli gıdalar, meyve, sebze, C vitamini içeren gıdalar ve az yağlı süt gibi; besin değeri bakımından zengin olanları tüketin. Fast food, ekmek ve belirli sebzeler gibi, gaz ve şişkinlik yapan gıdalardan ise kaçının.

Armut vücut tipi

Armut vücut tipi

Bu vücut tipinde, göğüs ölçüsünden daha büyük bir kalça ölçüsü söz konusudur. Bu vücut tipine sahip insanlar, genelde kalçalarına kilo alacağından, vücutlarının su tutma ihtimali vardır. Yüksek protein içeren kırmızı et, balık, yumurta gibi gıdalar ve süt ürünleri tüketin.

Karpuz veya ananas gibi meyveler, metabolizmayı yavaşlatan toksinleri atarak vücudunuzu temizlediği için sizin için mükemmel tercihlerdir. Onları yeşil çay gibi sağlıklı bitki çaylarıyla da birleştirebilirsiniz. Yüksek sodyum içeren gıdalardan ise kaçınmalısınız. Başka bir deyişle, tuz alımını azaltmalı ve ekmek, erişte, pirinç gibi rafine edilmiş gıdalardan uzak durmalısınız.

Kum saati vücut tipi

Kum saati vücut tipi

Bu en çok istenen vücut tipi olsa da, kum saati vücut tipine sahip kadınlar, vücutlarının her yerine eşit miktarda kilo alma eğilimine sahiptirler. Ve kas tonuları azdır.  

Yüksek kan şekeri seviyesine sahip olma riskiniz daha yüksektir, bu nedenle düşük glisemik indeksi olan gıdalar seçmeli ve günde 5-6 öğün yemek yemelisiniz. Daha taze meyve ve sebzeler yemeli, ayrıca sağlıklı yağlar tüketmelisiniz. Rafine yiyeceklerden (beyaz ekmek, erişte ve pilav) kaçının ve onlar yerine birçok sağlıklı gıda tüketebileceğinizi unutmayın.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Pandemide spor salonuna gidilir mi? Spor salonunda corona virüsten korunmanın yolları