Önceki Fotolar

Sıcak havada çarpıntıya dikkat!

Aşırı sıcaklar, kalp sorunu yaşayan hastaların şikayetlerini artırabildiği gibi sağlıklı insanları da her an kalp sorunlarıyla karşılaştırabiliyor. Kalp hastalıkları her ne kadar mevsim tanımasa da kalp sağlığını korumak için yaz aylarında daha fazla önlem alınması gerekiyor

06 Ağustos 2014, Çarşamba 10:14
A A

Normal 0 21 false false false TR X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4<

Sıcakla kilo birleşince kalbe fazladan yük biner Her organizmanın tolere edebileceği bir yük miktarı bulunmaktadır. İnsan vücudu bir araca benzetilecek olursa, araca ne kadar yük yüklenirse onu taşımakta zamanla zorlanacağı ve motorundan ses gelmeye başlayacağı unutulmamalıdır. İnsan vücudu da tolere edebileceği kilonun üzerine çıktığında, başta damarlar ve kalp olmak üzere tüm organlar zorlanır.

Yaz sıcaklarını nem oranı düşük bölgelerde geçirin Karasal iklim bölgelerindeki yüksek sıcaklıklar nem oranı düşüklüğü nedeniyle nemli bölgelere göre çok daha az hissedilmektedir. Bu nedenle özellikle kalp ve damar hastalıkları olanların tatil için Anadolu'yu tercih edebilir. Yazı deniz keyfi yaşayarak geçirmek isteyenler ise kalp sağlığını olumsuz etkilemeyecek, nem oranı düşük beldeleri tercih etmelidir.

Sırtüstü yüzün Yaz sıcaklarında 11.00-16.00 saatleri arasında dışarı çıkmamak önemlidir. özellikle kalp ve damar hastaları, sıcak havada mutlaka dışarı çıkacaksa, bunalmayacakları serin bir yerde oturmalıdır. Direkt beyne etki eden güneş ışınlarından korunmak için şapka, açık renkli ve terletmeyen kıyafetler tercih etmelidir. Uzun süre güneşte kalarak vücut ısısını yükselten kişilerin serinlemek amacıyla suya balıklama atlamaları, özellikle kalbinde sorun olan hastalarda ciddi problemler yaratabilir. Bu nedenle denize girerken bile vücudun yavaş yavaş alıştırılması, mümkünse sırtüstü denize girilmesi sağlık açısından önemlidir.

Kalbinizi korumak için: • İdeal kilonuzu koruyun. • Günde mutlaka yarım saat yürüyün. • Şeker, tuz ve kolesterolden fakir gıdalarla beslenin. • Kırmızı et yerine, beyaz eti tercih edin. • Hayvansal yağlardan uzak durun. • Sigara içmeyin. • Sıcak havalarda Alkol kullanmamaya dikkat edin. • Varsa tansiyon ve şeker hastalığınızı mutlaka kontrol altında tutun. • Stresle baş etme yollarını keşfedin.

Sıradaki haber yükleniyor...
SIRADAKİ HABER Şeker sizi gizlice öldürür