Önceki Fotolar

Sıcak yaz aylarında su dostu besinlerle zinde kalmanın 9 yolu

Yaz; güneş, deniz, kum kadar, susuzluk, halsizlik, beslenme sorunları ve klasik yaz hastalıklarını da beraberinde getiriyor. Su ve sudan zengin gıdalarla beslenme, yakıcı güneş ışınlarını hissetmeye başladığımız şu günlerde hayati öneme sahip. Beslenme Danışma Kurulu Üyesi Prof. Dr İsmet Tamer göre yazın keyfini sağlıklı bir şekilde çıkarabilmek için yapmamız gerekenleri sıralıyor...

27 Mayıs 2019, Pazartesi 12:20
A A
5) DOMATES, SALATALIK ANNE GİBİDİR; YEDİRİR, İÇİRİR, KORUR!

5) DOMATES, SALATALIK ANNE GİBİDİR; YEDİRİR, İÇİRİR, KORUR!


Her öğünde soframızda bulundurabileceğimiz domates, salatalık ve tatlı biber, neredeyse yüzde 95 oranında su içeren, üstelik yüksek miktarda vitamin, mineral ve antioksidan bulunduran muhteşem besinlerdir. Bu besinler tokluk hissini artırır, susuzluğu giderir ve vücudumuza destek olurlar. Marul vb. yeşillikler ise diğerlerinden hiç de geri kalmayan su deposu besinlerdir. Her öğünde mutlaka tüketmek, hatta acıktıkça ya da öğün aralarında atıştırmak, su ihtiyacımızı karşılamanın yanında kilo kontrolüne de önemli katkılar sağlar. Kabak da yaz aylarında yüksek oranda su içeren bir besindir. Ayrıca lif içeriği de oldukça yüksek olduğundan tokluk hissine katkıda bulunur. 

6) HÜCRELERİNİZİ KIRMIZI MEYVELERLE GÜZELLEŞTİRİN

6) HÜCRELERİNİZİ KIRMIZI MEYVELERLE GÜZELLEŞTİRİN

Yaz ayları bizlere su dostu pek çok meyveyi de sunar. Kavun ve karpuz mükemmel birer sıvı kaynağıdırlar, ancak aynı zamanda yüksek oranda şeker de içerdiklerini unutmamak gerekir. Öğünlerde bir iki dilim karpuz ya da kavun, sıvı ihtiyacımızı karşılamakta yeterlidir. Kırmızı meyveler, üzüm ve şeftali de hem yüksek miktarda su içerirler, hem de vitamin ve mineral deposu, antioksidan besinlerdir. Fazla yendiklerinde her yaz meyvesi gibi şeker yükü taşırlar, ama dikkatli tüketildiklerinde sadece su ihtiyacımızı karşılamakla kalmaz, bağışıklık sistemimizden cilt sağlığımıza kadar hemen her yerde vücudumuza destek olurlar.

 

7) AKŞAMCI DOSTLARINIZ IZGARALAR, HAŞLAMALAR OLSUN

7) AKŞAMCI DOSTLARINIZ IZGARALAR, HAŞLAMALAR OLSUN

Sıcaklar iştahımızı da olumsuz yönde etkileyebilir; gün boyu yemek yiyemeyebilir ve akşam yemeklerine aşırı yüklenebiliriz. Hele ki akşamlarımıza büyük sofralar ve eş dost eşlik ediyorsa... Böyle zamanlarda farkına varmadan midemizi doldurabilir, alkolün dozunu kaçırabilir, kalp-damar ve sindirim sistemimizi ciddi sıkıntıya sokabiliriz. Yapmamız gereken basittir; ana yemekte et, tavuk, balık ya da kuru baklagilleri tercih etmek, yanında bolca yeşillik içeren sebzeleri tüketmek -zeytinyağlı Akdeniz yemekleri iyi bir seçim olabilir- ve yemekten sonra hafif bir yürüyüşle sindirim sistemimize yardımcı olmak... Böylece doygunluk hissimiz artar, aşırı yemekten kurtulabiliriz. Yemeği yavaş yiyip uzun çiğnediğimizde de miktarı kontrol edebilir, lezzet keyfini arttırabiliriz. 

8) BAĞIRSAK FLORASI İÇİN MUTLAKA YOĞURT

8) BAĞIRSAK FLORASI İÇİN MUTLAKA YOĞURT

 

Bir domates veya salatalık kadar olmasa da yüksek oranda su içeren yoğurt da yaz sofralarında önemli bir yere sahiptir. Üstelik kabak gibi sebzelerle de mükemmel uyum sağlar. Lezzeti bir yana, mineral içeriği ve probiyotik bir gıda olması sayesinde ishallerin arttığı yaz aylarında vücudumuzun genel sağlığına önemli faydaları vardır.

 

9) HALSİZSENİZ MADEN SUYU VE SEBZE MEYVE TÜKETİN

9) HALSİZSENİZ MADEN SUYU VE SEBZE MEYVE TÜKETİN

Terleme ile vücudumuz sodyum ve klor gibi bazı elektrolitleri kaybeder. Sıcaklarda aşırı terlemeyle kaybedilen sıvının yanı sıra bu mineral ve elektrolitleri de yerine geri koymamız gerekir, aksi halde yeterince su içsek bile halsiz ve yorgun hissetmeye devam ederiz. Bunun için de doktorunuz aksini belirtmediği sürece, her gün 2 bardak maden suyu içine bir dilim limon atıp serin serin içmek; yemeklerde ve ara öğünlerde mineral deposu olan yeşil yapraklı taze sebze ve meyvelerden tüketmek sağlıklıdır.

 

Sıradaki haber yükleniyor...