Sıcaklarda rahat etmek isteyen anne adaylarına öneriler

Op. Dr. Barış Çoban, bebeğini beklerken her anın tadını çıkarmayı hak eden hamilelerin beslenmelerine dikkat ettikleri takdirde sıcak yaz günlerini daha kolay atlatabileceklerini söylüyor ve hamilelere önerilerini sıralıyor.

28 Ağustos 2018, Salı 10:29
A A

Yüksek sıcaklıklar ve nem nedeniyle yaz ayları özellikle hamileler için daha zor geçiyor. Bu nedenle hamilelerin yaz aylarında beslenmelerine daha fazla özen göstermesi gerektiğini hatırlatan Op. Dr. Barış Çoban, anne adaylarına sıcak havalarda beslenme önerilerinde bulunuyor. Her yaştan bireyi etkileyen yaz ayları, sıcaklıkların ve nem oranının yüksekliği nedeniyle anne adaylarını da zorluyor.

BULANTINIZ VARSA AZ TUZLU AYRAN İÇİN

Eğer çalışıyorsanız ve yoğun iş temposu sebebiyle su içmeyi unutuyorsanız, masanızda mutlaka su şişesi bulundurmalısınız. Hamileliğinizin ilk aylarında iseniz ve azda olsa bulantınız varsa az tuzlu ayran, vücudun sıvı ihtiyacını karşılamak için mükemmel bir gıdadır. Sıcaklıkların yüksek olması sebebiyle vücutta hararet yaşanabilir. Bu durumu baskılamak için, içinde şeker ilavesi olan meyve sularını tüketmekten kaçınmalısınız. Bu gibi şeker katkılı olan besinler, hızlı bir şekilde ve gereksiz yere kilo almanıza ve kan şekeri dengenizi de bozarak daha sık acıkmanıza neden olur.

ARA ÖĞÜNLERİ ES GEÇMEYİN 

Çalışan anne adayları, öğle ve akşam yemeği saatleri arası mutlaka ara öğün yapmalıdır. Öğle yemeğinden 2 – 3 saat kadar sonra yağsız bir tost ya da sandviç, kuru meyve, kuruyemiş ya da bir kutu süt tüketebilirsiniz. Ara öğünün nedeni vücudu enerjisiz bırakmamak ya da yaşanması muhtemel olan bir tatlı krizinin önüne geçmektir. Omega-3 vitamini açısından zengin olan gıdalar, anne adayları için ara öğünlerin olmazsa olmazı olmalıdır. Ceviz, badem, fındık gibi kuru yemişler Omega-3 vitamini açısından oldukça zengin besinlerdir. Özellikle yeteri kadar balık tüketemeyen ya da balık yemekten pek hoşlanmayan anne adayları, bu tarz kuruyemişleri ara öğünlerinde mutlaka tüketmelidir.

GÜNLÜK 2 PORSİYON SÜT ÜRÜNÜ TÜKETİN 

Süt ve süt türevi bütün besinler, anne adaylarının günlük olarak tüketmesi gereken gıdalar arasında yer alır. Günde 2 bardak süt, ayran ya da yoğurt tüketimi, tüm anne adayları için çok önemlidir. Hamilelikte ilk üç ayın tamamlanmasının ardından anne adayının ihtiyaç duyacağı kalsiyum miktarı da artacaktır. Bu nedenle üçüncü ayın tamamlanmasından sonra süt ürünlerinin 3 bardak tüketilmesi gerekir. Eğer sütü sevmiyor ya da içmekte zorlanıyorsanız ayran, meyveli yoğurt ya da sütlü tatlı tüketebilirsiniz.

MEYVEYİ İHMAL ETMEYİN 

Hamilelerin günlük olarak 2-3 porsiyon meyve tüketmesi annenin sağlığı için olduğu kadar, bebeğinin sağlığı içinde gereklidir. Meyvelerden maksimum oranda faydalanmak için meyvelerin çeşitlendirilerek tüketilmesi çok akıllıca olacaktır. Böylece hem sofralarınız renklenmiş hem de sağlığınız için çeşitli vitaminleri bünyenize katmış olursunuz. Hamilelikte C vitamini çok önemlidir. Ayrıca terleme yoluyla kaybedilen potasyumun karşılanması içinde C vitamini önemli bir destekçidir. Bu nedenle C vitamini açısından zengin meyveleri tüketmeyi tercih edin.

ETLERİNİZ MUTLAKA İYİ PİŞMİŞ OLMALI

Anne adayları için hamilelik boyunca çiğ et ve çiğ et içeren ürünlerin tümü yasaktır. Bu yüzden özellikle çalışma ortamına sipariş edilen her türlü et, balık ya da tavuk ürünlerinin iyice pişmiş olmasına dikkat edilmelidir.

SON 24 SAATTE YAŞANANLAR

;

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.