Sıcakta uyumanızı kolaylaştıracak 9 serin öneri

Yaz sıcaklarında uyumak sizin için de kabus haline geldiyse bu önerileri hemen uygulamaya başlayın ve rahat bir güzellik uykusu çekin  

27 Temmuz 2017, Perşembe 11:26
A A

Yazın normallerin üzerindeki sıcaklar, uykuyu neredeyse imkansız kılıyor. Gerek nem gerekse esmenin anlamını unutan geceler yüzünden güzellik uykusu resmen hayaller arasına girdi.  

Güzellik ikonu Marilyn Monroe, geceleri yalnızca Chanel No.5 parfümünü sıkarak uyuduğunu açıklasa da, uykusuz bırakan sıcak geceler için daha etkili önerilere ihtiyaç var. Yaz gecelerini kabusa çeviren uykusuzluk problemini Uyku Danışmanı Dr Neil Stanley’nin açıklamaları ve önerileriyle masaya yatırdık.

Vogue İngiltere’ye konuşan Dr. Neil Stanley göre, yaz geceleri uyurken zorluk çekmemizin asıl nedeni vücudun bu sıcaklığa alışık olmaması. 24 saatlik sistemde, doğal şartlar altında beden güneş battıktan sonra daha serin bir havaya adapte olurken, yaz aylarında tüm gün süren sıcaklar uyku düzenini bozabiliyor.

İyi bir uyku için belirlenen ideal sıcaklık ise 17 derece. Yaz ayları ideal dereceye ulaşamıyorsanız, uykularınızı rahatlatacak 9 serin öneriyle karşınızdayız.  

SUSUZ KALMAYIN

SUSUZ KALMAYIN

Yazın sıcaklarla baş etmenin en kolay yolu bol bol su tüketmek. Eğer vücudunuzu serin tutmak istiyorsanız, gece uyumadan yanınıza kocaman bir bardak su alın. Yalnız su tüketiminizin gün içine dengeli bir şekilde dağıtın, bir anda gece yoğun bir şekilde su tüketirseniz, bu da gece boyu tuvalet aralarına sebep olup uyku düzeninizi bozabilir.

KAPALI PERDE VE PENCERELER

KAPALI PERDE VE PENCERELER

Pencereleri açmanın odayı serinleteceğine inansak da uyku danışmanı Dr Neil Stanley böyle düşünmüyor. Sıcak hava ve güneş ışığının odaya girmemesi için gün boyu perde ve pencerelerin kapalı kalmasını öneriyor, böylece gece uyurken odanız daha serin olacaktır. Güneş girmeyen eve doktor girer desek de, doktorun tavsiyesi bu yönde!  

SOĞUK DUŞ

SOĞUK DUŞ

Gece uyku rutininize soğuk duşu ekleyin. Gece uyumadan alacağınız soğuk duş, yalnızca vücut ısınızın düşmesini sağlamak için en kısa ve pratik yol değil, ayrıca üzerinizden tüm günün yorgunluğunu atmanız için mükemmel bir yöntem!   

HAFİF ÖĞÜNLER

HAFİF ÖĞÜNLER

Yaz sıcaklarını daha da zorlaştıran bir şey varsa o da ağır yemekler, keza kaldı ki yazın insanın canı yemek bile yemek istemeyebiliyor. Eğer öğünlerinizi doğru seçerseniz yaz uykunuz da bir o kadar deliksiz ve hafif olacaktır.

HAFİF ÖĞÜNLER

HAFİF ÖĞÜNLER

Sindirimi zor olan karbonhidrat dolu öğünler gece vücudunuzun iç ısısını yükseltecektir, bu yüzden salata, meyve veya hafif zeytinyağlı tabaklarla günü geçirin. Ayrıca uykudan en az 2 saat önce yemeye özen gösterin ki vücudunuz yediklerinizi sindirecek zaman bulsun ve uykudayken dinlenebilsin.  

ALKOLDEN UZAK DURUN

ALKOLDEN UZAK DURUN

Sıcak havalarda alkol serinletici gelse de uykudan hemen önce veya fazla tüketmemeye dikkat edin! Alkol vücudunuzu susuz bırakırken, bu da geceleri daha da sıcaklamanıza neden olacaktır.  

SICAK SU TORBASINA ŞANS VERİN

SICAK SU TORBASINA ŞANS VERİN

Kışın soğuk havalarda vazgeçilmezinize dönüşen sıcak su torbasına alternatif bir kullanım getirin. Sıcak su torbasını buz gibi su ile doldurup, uyumadan önce çarşaflarınızın arasına yerleştiren. Çarşaflarınızı soğuk tutmanızı sağlayacak su torbası, uyurken vücut ısınızı da düşürecektir. Alternatif olarak çarşaflarınızı buzluğa koyup, uyumadan önce tekrar serebilirsiniz.  

KOTON KULLANIMI

KOTON KULLANIMI

En sağlıklı kumaş olarak adlandırılan koton, ayrıca sıcak yaz geceleri sizi serin tutmaya da yarıyor. Saten ve ipek pijamalar kadar şık olmasa da koton cildinizin nefes almasını sağlayıp deliksiz bir uyku sunuyor.  

CİLDİNİZİ GÜNEŞTEN KORUYUN

CİLDİNİZİ GÜNEŞTEN KORUYUN

Sıcak yaz geceleri uyumaktan daha zor bir şey varsa o da tüm gün güneş ışınlarına maruz kalmış bedeninizle uyumaya çalışmak. Bronzlaşmayı hepimiz sevsek de güneşin tehlikeli oyununa gelmeyin ve güneş korumasız yazın dışarı çıkmayın. Eğer yandıysanız da cildinizi nemlendirip güneş sonrası bakımınızı iyi yaptığınızdan emin olun.

ELEKTRONİK CİHAZLARINIZDAN UZAKLAŞIN

ELEKTRONİK CİHAZLARINIZDAN UZAKLAŞIN

Telefon, tablet gibi suni ışık yayan elektronik aletler, uyku hormonu olan melatoninin durmasına neden oluyor. Bu yüzden rahat bir uyku elektronik cihazların olmadığı karanlık ve serin bir oda tercih edin, ayrıca gece uyumadan en az bir saat önce tüm cihazlarınızı kapatın. Bunu yaz aylarında küçük bir dijital detoks olarak da düşünebilirsiniz.

Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.