Sınav dönemi derslere odaklanmanızı sağlayacak tüyolar

Öğrencilerin sınav başarısını artıracak ve evden devam eden bu süreçte zamanın kaliteli şekilde yönetilmesini sağlayacak ip uçlarını Eğitim Koçu Yasemin Sungur verdi.

07 Haziran 2020, Pazar 11:22 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

“Her gün mutlaka en az 10 dakika hareket et, evdesin belki aynı odada, aynı masada. Özellikle kollarını ve omuz bölgeni çalıştır. Başını hareket ettir, otur, kalk, zıpla. Ders çalışırken her gün 10 dakika harekete geç, bedenin harekete geçerse zihnin ve ruhunda harekete geçer. Kendini daha iyi hissedeceğin rutini belirle ve sana iyi gelen o hareketi yap. Uykuna dikkat et, sen kaç saat uyku ile mutlusun. Kaçta yatıp kaçta kalkıyorsun ve uykudan kalktığında ilk ne yapmayı seviyorsun, bunları da düşün ve kendini yenile. Sınavdan sonra kendini yenileyebileceğin istediğini elde edebileceğin bir yaşam var. Kendine çok iyi bak, beslenmene dikkat et, sana iyi gelen şeyleri belirle. Mümkünse protein ağırlıklı beslen ve karbonhidrattan uzak dur, yumurta, peynir, ceviz ve meyve tüket. Bol su iç günde 3 litreye kadar, kocaman bir sürahiyi çalışma masanın yakınında bir yerlerde tut. Çalışmanı su içmek için bölme ama mutlaka su iç. Molalarda ne yapacağına karar ver ve molaları keyfe dönüştür, kaç dakikada bir mola vermenin sana iyi gelip geldiğini kontrol et.”

Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Sınav maratonuna hazır mısın?