Siyaset Erdoğan'dan bayrak kampanyası
Paylaş
Erdoğan'dan bayrak kampanyası

"PKK ile anlaştı" iddialarına sert yanıt veren Başbakan Erdoğan Kayseri'de yaptığı konuşmada, "seçime kadar evlerinizi Türk bayrağı ve Evet bayrakları ile donatın" dedi

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan Kayseri Erkilet Havalimanı İç Hatlar terminal binasının açılışını yaptı. Erdoğan, “Havayolunu halkın yolu yaptık. Malum zihniyet 12 Eylül’de arka bahçeleri elden gidiyor diye feryat ediyor” dedi.

Haberin Devamı

Başbakan Recep Tayyip Erdogan Ankara’dan özel uçakla Kayseri Erkilet Havalimanı'na geldi. Başbakan Erdoğan, burada Enerji Bakanı Taner Yıldız, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Kayseri Valisi Mevlüt Bilici, milletvekilleri, DHMİ Genel Müdürü Orhan Birdal tarafından karşıladı. İç hatlar terminal binasının açılış töreninde konuşan Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Kayseri’de dünya standartlarında iç hatlar terminal binası kazandırdıklarını belirtti.

Tesisin huzur ve mutluluk getirmesini dileyen Başbakan Erdoğan şunları söyledi:

BU BİR VİZYON MESELESİ

“Bu tesisin her şeyden önce huzur ve mutluluk getirmesini istiyorum. Kayseri bizim için önemli bir sanayi ve turizm merkezidir. Buranın sorunlarının minimize edilmesi lazım. Adeta yok seviyesine indirilmesi gerekli. Türkiye’nin en önemli cazibe merkezi Kayseri’yi karayolunda da önemli hale getirdik. 7.5 yıl içinde tam 348 kilometre bölünmüş yol yaptık. 79 yılda yapılanın çok fazlasını Kayseri’ye kazandırdık. Ben bazen söylüyorum nereden nereye diye.

Haberin Devamı

Bazı siyasetçiler bundan rahatsız oluyor. Niye rahatsız oluyorsunuz. Nereden nereye geldik. Bu bir vizyon meselesi. Vizyonu olmayanlar konuşamaz. Durmak yol yola devam diyoruz. Biz şurada 7.5 yılda 12 bin 220 kilometre bölünmüş yol yaptık. Özellikle medyaya söylüyorum. Kızıyorsunuz diyorlar, kızmıyorum. Ama, benim milletimin heyecanlanmaya ihtiyacı yok mu? Marifet iltifata tabi. Bunun da bir mükafatı olsun. VİP otobüs fiyatlarına, havayolu fiyatlarını indirdik. Havayollarını, halkın yolu yaptık. Ülkemin yarısına havayoluyla ulaşabiliyoruz. İşte bu da muassır medeniyetler seviyesine çıkma açısından önemli bir adım. Demirağlarla yurdu örüyoruz. Denizin altından, dağları delerek herşeyi yapıyoruz. Niye, Ferhat’a dağ dayanır mı, biz bu millete sevdalıyız. Dağları delip, denizlerin dibinden, dünyada rekor kırıp 82 metreden Marmara’da tünel tüp geçiş yapıyoruz. 2013 başı gibi Marmara’yı açacağız. 3'üncü Boğaz Köprüsü yapılıyor. Birileri buna karşı çıkıyor. Kim bunlar, malum zihniyet. Bunlar bu ülkede hangi hayırlı iş yapılırsa hepsine karşı çıkarlar. 12 Eylül’e de böyle karşı çıkıyorlar. bunlar özgürlükçü değil, hak hukuk tanımazlar. Arka bahçeleri elden gidiyor diye feryat ediyorlar. Sıkıntıları bu.”

SİVİL HAVACILIKTA BAŞ DÖNDÜREN GELİŞME

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım da konuşmasında, 11 bin metkeralik yeni iç hatlar terminal binasının yıllık yolcu taşıma kapasitesinin 2 milyon 500 bine çıkarıldığını, 18 Mart'ta yapımına başlanan binanın 17 ayda, 12 milyon 822 bin TL’ye mal olduğunu söyledi. Yıldırım, “Ülkemiz sivil havacılığında yaşanan baş döndürücü gelişmeler, yolcu ve uçak trafiğindeki artışları beraberinde getirmiş, ihtiyaca cevap vermeyen havalanlarımızın kapasiteleri artırılmıştır” dedi. Binali Yıldırım, geçen yıllarda dış hatlar terminalini tamamladıklarını, böylece Kayseri’deki havaalanın iç ve dış hatlarda 240 bin yolcu ağırladığını, 2009 yılında 240 binden 780 bine ulaştığını üç katı bir trafik artışı olduğunu söyledi.

TIKANAN ADALET YOLLARINI AÇACAĞIZ

Bakan Yıldırım, Kayseri'de ticaretin her geçen gün geliştiğini söyledi. İç ve dış hatların tamamının 70 milyon liraya mal olduğunu, Kayseri’nin 10 yıllık geleceğini karşılayabilecek şekilde yapıldığını ifade eden Yıldırım, “Havayolu halkın yolu oldu. Havalanı bulunmayan, başlayan ve yarım kalmış havalanlarını faliyete geçirdik. Şu anda Zafer, Iğdır, Şırnak, Hakkari havalanları da 2011-2012 yıllarında açılarak hizmete verilecek. Yurdumuzun her köşesine havayoluyla gitmek mümkün olacaktır. Tüm bunları yaparken bir de baktık ki adalet yolları tıkalı kalmış. Gün bu gün. Bunu da 12 Eylül’de, tıkanan adelet yollarını 12 Eylül Demokrasi ve özgürlük bayramında evet oylarıyla açacağız” diye konuştu.

Oktay ENSARİ- Demet ÖZTÜRK/KAYSERİ, (DHA)