Sosyal medya ve müzik endüstrisinde ırkçılık karşıtı 'Salı karartması' başladı

Sosyal medya ve müzik endüstrisinde ırkçılık karşıtı 'Salı karartması' başladı

ABD'de George Floyd'un polis tarafından öldürülmesinin ardından başlayan ırkçılık karşı protestolara bugün sosyal medya kullanıcıları da hesaplarını "karartarak" destek oluyor.

02 Haziran 2020, Salı 20:33 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Instagram'da #BlackoutTuesday (Salı karartması) etiketiyle şu ana kadar 2 milyondan fazla "siyah kare" paylaşıldı. Protestoya katılan sosyal medya kullanıcıları bugün siyah kare dışında bir paylaşım da yapmıyor.

#BlackoutTuesday protestosu ilk olarak müzik endüstrisinde başlamıştı.

Spotify, Apple Music gibimüzik platformları #BlackLivesMatter protestoları ile dayanışma için bugün siyah müzisyenlerin ve toplulukların müziklerini öne çıkaracaklarını açıklamıştı. Platformlar protestolara destek amacıyla özel çalma listeleri hazırladı.

Spotify bu listelere, polisin Floyd'un boğazına bastırdığı 8 dakika 46 saniyeye dikkat çekmek için aynı sürelik "sessiz parça" ekledi.

Birçok müzik şirketi de bugün "iş durdurma" eylemi yapıyor.

Türkiye'deki kullanıcılar da başta olmak üzere dünya çapında birçok ünlü protestoya destek veriyor.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER 2021 BMW 5 Serisi sonunda resmi olarak tanıtıldı