Spordan önce enerji yükseltmenin 6 yolu

Enerji depolamak için genelde kahveye yöneliyoruz. Ancak fazla kahvenin çarpıntı yaptığı dişlerde sararmaya yol açtığı ve daha pek çok zararının olduğu biliniyor. Peki kahve içmeden enerji toplamanın yolları yok mu? Özellikle spordan önce enerji depolamaya ihtiyaç duyuyoruz ve bunun en hızlı yolu olan kahveye yöneliyoruz. İşte kahve dışından spordan önce enerji yükseltmenin 6 yolu!

29 Temmuz 2020, Çarşamba 18:11 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Yeşil sebzelere yüklenin

Yeşil sebzelere yüklenin

Yeşil sebzeleri, özellikle yeşil yaprakları olanları yemek, güneş ışığını yemek gibidir. Yeşil sebzeler iyi bir antioksidan kaynağı ve verimli içsel enerji üretimi için ihtiyaç duyulan bir dizi farklı vitamin ve mineral içermekte. Vücudun hücrelerine ve dokularına büyük oksijen iletimi aynı zamanda büyük enerji için çok önemlidir.


Yeşil çay

Yeşil çay

Yeşil çay, harika bir canlandırıcı içecek. Enerji seviyelerini artıran ama aynı zamanda bizi sakinleştirmeye yardımcı olan amino asit içermekte. Antioksidanlarla dolu olan yeşil çay, kahve için de harika bir alternatif oluşturmakta.

Demir seviyenizi yükseltin

Demir seviyenizi yükseltin

Demir eksikliği, özellikle çocuk doğurma çağındaki kadınlar arasında, dünyadaki en yaygın yetersizliklerinden. Sağlıklı kırmızı kan hücreleri olmadan, vücudunuz yeterli oksijen alamaz; vücutta yeterli oksijenin bulunmaması sonucu ise hissedilen sürekli yorgunluktur. Demirinizi kontrol ettirmenizde fayda var.

Sevdiğiniz şeyleri yapın

Sevdiğiniz şeyleri yapın

Algılarınızın ruh halinizi ve enerji durumunuzu nasıl etkilediğinin bilincinde olun. Canlı ve enerjik hissetmenizi sağlayan şeylerin bir listesini yapın ve enerjinizi hangi saflıklara dönüştürdüğünüzü yazın. Enerjik hissetmenizi sağlayan şeylerin daha fazlasını yapmak için de aktif olarak çalışın.

Zaman yönetimi

Zaman yönetimi

Yarım kalmış işler, e-postalar veya diğer çözüme kavuşmamış detaylar olabilir. Listeleyin ve yapılacak görevlere zaman ayırın.


Yulaf ezmesi

Yulaf ezmesi

Tok tutma özelliğiyle kilo vermek isteyenler için ideal bir kahvaltı besini olan yulaf ezmesi, egzersiz öncesinde sporcular tarafından tüketiliyor. Kompleks karbonhidratlar içermesi sayesinde kaliteli enerji veren yulaf ezmesi aynı zamanda bolca çözünebilir lif içeriyor. Egzersizden iki saat önce yulaf ezmesi yersen hem hiç açlık çekmezsin hem de lifler sayesinde yavaş salınan enerji seni antrenmanın sonuna kadar götürür.

Yumurta

Yumurta

Hızlı kas iyileşmesini sağlayan aminoasitlerle gerçek bir protein kaynağı… Bir adet yumurta yalnızca 70 kalori olmasına rağmen, kas hasarını önleyen 9 temel aminoasiti içerisinde bulunduruyor.

Çikolatalı süt

Çikolatalı süt

Çikolatalı süt, kasların onarımı için harika bir seçenek” diyor, “Çikolatalı süt ile bol miktarda karbonhidratı ve proteini aynı anda alabilirsiniz.” Yani enerji verici spor içeceklerine aslında ihtiyacın yok. Araştırmalar, çikolatalı sütün kasları yenileyip vücudu egzersiz sonrası içecekleri gibi besleyebildiğini gösteriyor.

Mercimek

Mercimek

Mercimeğin içinde bulunan protein ve bol içerdiği bol miktarda lif, karbonhidratın de desteğini arkasına alarak mükemmel bir enerji kaynağı olur.


Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER 5 ünlü modelin kahvaltıları ve sabah rutinleri