Stresle başa çıkmak için bu besinleri tüketin (Stresle mücadele eden 9 besin)

Gerek iş, gerek okul, gerekse ev hayatında stresli durumlarla karşılaşabiliyoruz. Her şeyin olduğu gibi stresin de fazlası zarar. Peki strese karşı nasıl beslenmeliyiz? Stres ve beslenme arasındaki ilişki nedir? Beslenme ve Diyet Uzmanı Tuğba Küçük, stresle baş etme yöntemi olarak yemek yemeyi seçenler için son derece sağlıklı ve stres ile mücadele eden önemli besin önerileri paylaştı.

13 Temmuz 2020, Pazartesi 10:08 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Corona virüs süreciyle birlikte iş, okul ve ekonomik ve sosyal hayatta ani ve keskin değişimler yaşandı. Bu değişimle endişe ve stres kat sayısını ne yazık ki çok fazla arttı. Bu süreçte, stresle baş etme yöntemi olarak birçok kişi şeker, un ve yağ içeriği yüksek besinlere yöneldi. Fakat bu besinlerin obezite ve şeker hastalığı gibi birçok soruna zemin hazırladığını ifade eden Özel Medicana Bursa Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Tuğba Küçük, "Günümüzde birçok hastalığın altında yatan sebep olarak gösterilen stresten kurtulmak için kimi spora, kimi aşırı yemeye yöneliyor. Stresle baş etme yöntemi olarak yemek yemeyi seçenler için son derece sağlıklı ve stres ile mücadele eden önemli besinler vardır" dedi ve stresle mücadelede yardımcı olacak besinleri açıkladı.

1-Kabak çekirdeği

1-Kabak çekirdeği

Kabak çekirdeği, stres anında yükselen kortizol seviyesinin düzenlenmesinde rol oynayan ve stres belirtilerini azaltan magnezyumun başlıca kaynağıdır. 

2-Kırmızı biber

2-Kırmızı biber

Kırmızı biber, iyi bir C vitamini kaynağıdır. C vitamini kandaki stres hormonu olan kortizol seviyesini düşürerek stresinizi gidermenize yardımcı olur. 

3-Yulaf ezmesi

3-Yulaf ezmesi

Yulaf ezmesi, serotonin seviyesinin artmasına yardımcı olarak stresi azaltan yulaf ezmesini süt veya yoğurdunuza ekleyerek eğlenceli ve sağlıklı öğünler hazırlanabilir. 

4-Yeşil çay

4-Yeşil çay

Yeşil çay, duygu durum bozuklukları üzerinde olumlu etkileri olan L-Theanine adlı amino asit içerir. L-Theanine, stresi azaltan serotonin ve dopamin hormonlarının üretimine yardımcı olurken; beyinde stres ile bağlantılı kimyasalların seviyesini düşürerek stres ve endişeyi azaltır.

5-Omega-3 ve D vitamini

5-Omega-3 ve D vitamini

Stresle mücadelede etkin rol üstlenen D vitamini ve Omega-3 yağ asitlerince zengin olan somon balığını, ızgara/haşlama/fırın gibi sağlıklı pişirme yöntemleriyle hazırlayarak haftada en az 2 kez tüketilmesi gerekiyor.

6-Kahve ve bitter çikolata

6-Kahve ve bitter çikolata

Serotonin ve endorfin gibi iyi hissetmemizi sağlayan nörotransmitterlerin beyindeki düzeyini artırır. Bu sebeple stresli anlarınızda kendinizi daha iyi hissetmek için kahvenin yanında en az yüzde 70 oranında kakao içeren bitter çikolata tercih edilmelidir.

7-Yeşil mercimek

7-Yeşil mercimek

Yeşil mercimek, ruh halini iyileştirmeye yardımcı olan selenyum açısından son derece zengin olan yeşil mercimeği salatalarınızda ya da yemeklerinizde kullanarak stresle mücadelenize dahil edebilirsiniz. 

8-Yumurta

8-Yumurta

Kahvaltı sofralarımızın olmazsa olmaz en kaliteli protein kaynağı yumurta stresle mücadelede de altın role sahip.

9-Yaban mersini

9-Yaban mersini

Yaban mersini, stresle mücadelede etkin bir kimyasal olan dopaminin üretimine yardımcı olur. Serbest radikallerle savaşan antioksidanlarca zengin yaban mersinini tek başına, smoothielerinize ve yoğurdunuza ekleyin

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Her gün meditasyon yapmanız için 8 önemli sebep