'Süper gıda' bademi her zaman tüketmeniz için 6 önemli neden

'Süper gıda', aynı anda birçok işlevi olan, birçok görevi yerine getiren besin maddeleri için kullandığımız bir tabir. Süper gıdada yüksek oranlarda birden çok vitamin, antioksidanlar ve diğer besleyici ögeler bulunur. Badem de süper gıdalardan biridir ve salatalardan tatlılara dek birçok tarifte kullanabileceğiniz bir besin maddesidir. Sağlığınıza ne gibi faydaları olduğuna gelin birlikte bakalım...

19 Kasım 2018, Pazartesi 15:15 Son Güncelleme:
A A

Kendisi küçük etkileri büyük bademi yemek için birden çok nedeniniz var. Gelin birlikte öğrenelim...

1. Kalbiniz için faydalıdır.

1. Kalbiniz için faydalıdır.

Önemli bir çalışma, öğünlerinde badem ile diğer sert kabuklu yemişlerden tüketenlerin kalp hastalığından ölme riskinin tüketmeyenlere göre düşük olduğunu göstermiştir. Badem tüketerek kalbinizi mutlu edin.

2. Badem tip 2 diyabete karşı koruyucudur

2. Badem tip 2 diyabete karşı koruyucudur


Kan şekerinin yükselmesi bu ciddi, kronik hastalığın oluşmasına sebep olur. Araştırmacılara göre, badem yemek için en geçerli nedenlerden biri, bademin görünürde yemek sonrası kan şekerindeki artışı dengelemesidir. Bir araştırma, yemeğin yanında badem tüketmenin tüm öğünün glisemik etkisini (kan şekeri üzerinde oluşan etki) azalttığını ortaya çıkartmıştır.

3. Badem kilo vermenizi kolaylaştırır

3. Badem kilo vermenizi kolaylaştırır

Bademin sağlığa faydaları dahilinde kilo kaybını desteklemesi de yer alır. Bir araştırmada, badem bakımından zengin, düşük kalorili diyet uygulayan katılımcıların, düşük kalorili yüksek karbonhidrat diyeti uygulayanlara göre %62 oranında daha çok kilo kaybettiğini göstermiştir.

4. Badem enerji verir

4. Badem enerji verir

Badem riboflavin (B2 vitamini) içerir ve B2 vitamini, enerji üretimini destekler. İhtiyacınız olan enerjiyi almak için badem içeren sağlıklı yemekler tüketin.

5.Badem kalp dostu potasyum içerir

5.Badem kalp dostu potasyum içerir

Bu mineral, kalp kaslarının kasılmasını tetiklediği için, kalp atışının düzenlenmesi bakımından hayati önem taşır. Önemli bir çalışmaya göre, potasyum tüketen insanların sistolik (en önemli) kan basıncı yaklaşık sekiz derece azalmıştır.



6. Badem yüksek oranda E vitamini içerir

6. Badem yüksek oranda E vitamini içerir

Badem yemek için bir diğer harika neden de, bademin yüksek oranda antioksidan özelliği olan E vitamini içermesidir. E vitamini vücudu sağlıklı hücrelere zarar veren serbest radikallerin yarattığı hasardan korur. Kayısılı ve bademli tavuk salatası gibi sağlıklı yemeklerle bedeninizin sağlığını destekleyin.

Sıradaki haber yükleniyor...