Taneleri kadar kabuğu da faydalı! Nar kabuğu çayı hakkında merak edilenler

Antioksidan içeriği oldukça yüksek bir meyve olan nar, lif, protein, C vitamini, K vitamini, folat ve potasyumdan da zengin olması sayesinde sağlığımıza çok önemli katkılarda bulunuyor

26 Kasım 2021, Cuma 10:31 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Sonbahar ve kış mevsiminin en sevilen meyvelerinden biri olan nar, pazar ve market tezgahlarını renklendiriyor. Narı özel kılan, lezzetinin yanı sıra antioksidan içeriği oldukça yüksek bir meyve olması. Bu özelliğini içeriğinde bulunan ve kırmızı rengi veren polifenoller sağlıyor. Ayrıca lif, protein, C vitamini, K vitamini, folat ve potasyumdan da zengin olması sayesinde sağlığımıza çok önemli katkılarda bulunuyor.

Peki taneleri kadar suyu ve kabuğu da adeta şifa deposu olan nar hangi sorunlarda etkili oluyor?

Nar kabuğu nasıl tüketilmeli?

C VİTAMINİ ZENGİNİ

C VİTAMINİ ZENGİNİ

Nar C vitamininden oldukça zengin bir meyve.

Beslenme ve Diyet Uzmanı Nur Ecem Baydı Ozman, bir su bardağı kadar narın günlük C vitamini gereksiniminin yarısını karşılayabildiğini belirterek, "Nar suyu bol miktarda nar tanelerinden hazırlandığı için içeriğindeki C vitamini de artıyor. Ancak diyabetin yanı sıra karaciğer yağlanması ve yüksek trigliserid gibi durumlarda fazla meyve şekeri alınmaması gerektiği için nar suyu yerine, daha az miktarda meyve şekeri içerecek şekilde narın kendisini tüketmek daha uygun olacaktır" dedi.

Ancak bu kadar değil, narın suyu kadar posası ve kabuğu da faydalı

NARIN POSASI İLE TÜKETİN

NARIN POSASI İLE TÜKETİN

Besinlerin sindirilemeyen kısımlarına lif ya da posa adı veriliyor.

Lif, sindirim sisteminden geçerken suyu emerek dışkı yapımını kolaylaştırıyor ve bu sayede kabızlık probleminin önüne geçiyor.

Uzmanlar, sindirim problemi yaşıyorsanız narın suyunu değil, posasıyla birlikte tanelerini tüketmeniz gerektiğini vurguluyor.

Lifin sindirim sisteminde yaşanan kabızlık gibi sorunlarda etkili olması sayesinde, düzenli lif tüketen kişilerde kilo kontrolü de kolaylaşıyor.

Sağlıklı bir yetişkinin günde 25-35 gram lif alması gerekiyor.

"Yenilebilen miktar olarak söylersek; 100 gram, yani bir küçük kase kadar nar 4 gram lif içeriyor. Kilo vermeye çalışan kişiler günde bir küçük kase nar tanesi tüketebilirler"


C vitamini eksikliğinde diş eti problemleri yaşanma riski yüksek oluyor. C vitamini bu dokuda yer alan bağların oluşumu için gerekli ve yeterli C vitamini tüketimi diş eti dokusunun sağlıklı kalmasına yardımcı oluyor. Nar da içerdiği C vitamini ile diş etlerinin güçlenmesine yardımcı oluyor.

Nar içeriğindeki zengin C, E, K vitaminlerinin yanı sıra kalsiyum, potasyum, magnezyum ve minerallerle bağışıklık sistemini destekleyerek hastalıklara karşı korunmamızda önemli bir rol üstleniyor. Nara kırmızı rengini veren polifenoller antioksidan özellik gösteriyorlar.

Vücutta oluşan serbest radikaller bazı besin kaynaklarından gelen antioksidanlar tarafından nötralize edilmezlerse; DNA ve protein gibi biyolojik maddelere zarar verebiliyorlar.

Antioksidan içeriği oldukça yüksek bir meyve olan nar vücuttaki biyolojik maddeleri oksidatif hasardan, bir başka deyişle metabolizmanın normal süreçleri esnasında oluşabilen veya çevreden gelen hücrelere zarar verebilen kararsız elektronlardan koruyarak birçok kanser türünün gelişme riskini düşürebiliyor.

NARIN KABUĞUNDA POLİFENOLLER VAR

NARIN KABUĞUNDA POLİFENOLLER VAR

Nar suyunun vücutta kötü huylu LDL kolesterol düzeyini düşürebileceğine dair araştırmalar mevcut. Bunun yanı sıra nar suyu vücutta su seviyesini, dolayısıyla kan basıncını kontrol eden sistemin bir parçası olan serumdaki anjiyotensin dönüştürücü enzim aktivitesini önleyerek sistolik, yani büyük kan basıncını düşürebiliyor.

Yine narın meyve olarak yenilen çekirdek kısmındaki yağların da kalp koruyucu etkisi olabiliyor.

Narın kabuğu da meyve kısmı kadar polifenoller bakımından zengin ve bu maddeler antioksidan özellik gösteriyorlar.

Örneğin; nar kabuğu ekstraktının damar sertliğine neden olan iltihaplanmayı ve damar sertliğine yol açan plakların oluşmasını önleyebileceğine ve bu sayede kalp damar sağlığını koruyabileceğine dair çalışmalar mevcut.


KABUĞU DA C VİTAMİNİ İÇERİYOR

KABUĞU DA C VİTAMİNİ İÇERİYOR

Nar kabuğu yüksek oranda C vitamini içerir. C vitamini eksikliği birçok hastalığa neden olabilir. Bu nedenle özellikle kış aylarında yaşanan grip, bronşit, boğaz ağrısı gibi hastalıklarda tedavi edici özelliktedir.

Nar içerdiği C vitamini ile ciltte kolajen sentezini uyarabiliyor; bu sayede cilde elastikiyet kazandırıp kırışık oluşumunun gecikmesini ve cildin canlı bir görünüme sahip olmasını sağlayabiliyor.


NAR KABUĞU KAYNATILIP ÇAY YAPILABİLİYOR

NAR KABUĞU KAYNATILIP ÇAY YAPILABİLİYOR

"Narın kabuğu da taneleri kadar faydalı.

Dolayısıyla kabuğunu çay şeklinde demleyerek tüketebilirsiniz" diyen Beslenme ve Diyet Uzmanı Ozman, şöyle devam etti:

"Ancak bildiğimiz üzere her şeyin fazlası zarar. Bu nedenle nar kabuğu ekstraktını hekime danışarak, çayını da ılımlı miktarda kullanmaya dikkat edin."

NAR KABUĞU ÇAYI NASIL YAPILIR?

NAR KABUĞU ÇAYI NASIL YAPILIR?

  • Cezveye 100 ~150 gr kadar su ekleyelim, yaklaşık 1 su bardağı su ediyor.
  • Su iyice kaynasın, kaynayınca içerisine 2-3 gr kadar kurutulmuş nar kabuğu atalım. 3gr’mı geçmesin çünkü çay biraz acı oluyor, nar kabuklarını da ekleyince 5 dk kaynasın.
  • Çayın renkli olmasını isterseniz 1-2 nar çiçeği ekleyin, rengi çıkınca ocaktan alalım

Bunun haricinde nar kabuğunun faydalarından yararlanmak için onu kurutulup ufalanmış kabuk kurularını iyice robotta çekip salataların üzerine serpip tüketebilirsiniz.


Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Elma sirkesi faydaları, zararları ve kullanımı hakkında bilmeniz gereken her şey