Tarçın kilo vermenize yardımcı olur mu?

Tarçın binlerce yıldır tıp alanında kullanılmaktadır birçok yararı olduğu bilinen tarçın kilo verme söz konusu olduğunda da sık sık gündeme geliyor. Peki, tarçın zayıflatır mı? Tarçınla kilo vermek mümkün mü? Tarçın çayı veya tarçınlı su içmek sizi gerçekten inceltir mi? İşte yanıtlar

15 Kasım 2021, Pazartesi 11:10 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Tarçın binlerce yıldır tıp alanında kullanılmaktadır. Orta Çağ'da Avrupalılar koruyucu olarak tarçınla eti karıştırdılar ve altıncı yüzyıl Yunanlılar hazımsızlık ve diğer rahatsızlıklara yardımcı olmak için tarçın reçete ettiler. Ancak bugün tarçının kilo vermeye yardımcı olduğu yönündeki popüler iddialardan bahsediyoruz.

Tarçın , hem kilo vermek hem de tip 2 diyabeti kontrol etmek için temel bileşenler olan insülin duyarlılığını arttırdığı ve kan şekerini düşürdüğü söylenir.

Tarçın insülin ve kan şekeri üzerindeki etkisi araştırmalarla kanıtlanmıştır.

Bununla birlikte tarçının zayıflattığı ve tok tuttuğu yönünde de görüşler vardır;


TARÇIN KİLO VERDİRİR Mİ?

TARÇIN KİLO VERDİRİR Mİ?

Tarçın kilo vermeye yardımcı olabilir;

  • Tarçın ayrıca metabolizmayı hızlandırdığı düşünülür, çünkü vücudunuz baharatı işlemek için diğer yiyeceklerden daha fazla enerji kullanır.
  • Tarçın tok hissetmek ve vücudunuza yemek zamanının bittiğini bildirmek için gerekli olan bir besin olan lifle doludur. 


TARÇIN KAÇ KALORİ?

TARÇIN KAÇ KALORİ?

Biraz tarçın, minimum kalori için yiyeceklere çok fazla lezzet katar ve bu, diyetiniz söz konusu olduğunda her zaman iyi bir şeydir. 

Bir çay kaşığı tarçın sadece 6 kalori ve 1 gramdan biraz daha fazla lif içerir.

Tarçın ayrıca yemeğinizdeki tatlılığı artırabilir, bu da şeker veya diğer tatlandırıcılara daha az ihtiyaç duymanız anlamına gelir.



TARÇINLA NASIL KİLO VERİLİR?

TARÇINLA NASIL KİLO VERİLİR?

Yemeklerinizde ve içeceklerinizde şeker tüketmek yerine tarçın kullanmak kilo vermenizi sağlayacaktır.

Bununla birlikte zaten şeker tüketmeyen bir kişiyseniz, suyunuza atacağınız bir miktar tarçının Anti-inflamatuar özellikleriyle kan şekerinizi dengeler, sindirim sisteminizi harekete geçirebilir ve metabolizmanızı hızlandırabilirsiniz.

  • Yulaf ezmesinde kullanın:  Yulaf sevenler için bir tutam tarçın! Veya tarçınlı kinoayı deneyin. Yulafınıza lezzet katarken içeriğindeki besin değerleri sayesinde tatlı ve güçlü bir sabaha başlamış olursunuz.


  • Tarçın çayı demleyin: Tarçının gücünden faydalanmak için yemeklerden sonra kendinize bir fincan tarçın çayı demleyebilirsiniz.


  • Kahvenizi tarçınlı içmeyi deneyin : Kahve fincanınıza bir tane tarçın çubuğu atmayı deneyin veya kahvenizi demlemeden önce kahve telvesine ekleyin. Tarçın aroması kahvenize karışacak ve onu leziz bir aromayla tatlandıracak

  • Meyvelerin üstüne serpin : Tarçın, elma ve muz dilimleri, meyve salatası, armut dilimleri ve yarıya bölünmüş şeftali üzerinde lezzetlidir. Sağlıklı beslenirken metabolizmanızı hızlandırın


  • Kremalı ikramlarda kullanın : Biraz yağsız yoğurt , az yağlı süzme peynir veya hafif ricotta peyniri ile karıştırın. Biraz kalorisiz tatlandırıcı da orada iyidir. Sıradan hafif vanilyalı dondurmayı bir sonraki seviyeye taşımak için ne yapmanız gerektiğini biliyorsunuz.


  • Acılılarda da deneyin : Kulağa çılgınca geliyor, denemeye değer. Biraz tarçın, bu zengin biber aromalarını inkar edilemeyecek kadar iyi bir şekilde ortaya çıkarır.


Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Fazla yedikten sonra ne tüketilmeli?