Tatilde kilo almama yöntemleri

Tatilde yenen ve içilen birçok şey tatil sonunda en az iki kilo olarak size geri dönüyor. Kilodan ve yağlanmadan korunmanız için taze sebze ve meyve tüketmek sizi kilolardan koruyor

24 Haziran 2017, Cumartesi 10:31
A A

Yaz tatillerinin en büyük keyiflerinden biri de gün boyu şezlongda yatmak ve limitsiz yeme-içmedir. Özellikle her şey dahil bir tatil köyüne gittiğinizde elinizdeki imkanların hepsini kullanmak isteyebilirsiniz. Tatil sürecinde yapılacak yanlış ve fazla beslenme, bir noktadan sonra  ‘kilo alma, metabolizma ve sindirim sistemi gibi önemli bir düzenin bozulmasına neden olma, yağ oluşumu sağlama ve kilo vermeyi zorlaştırma’ gibi çeşitli sorunlara neden olacaktır. Beslenme ve Diyet Uzmanı Şükran Yıldız tatilde kilo almamak için dikkat edilmesi gerekenleri sıraladı. 

Fast food ve alkollü içeceklere dikkat edin

Fast food ve alkollü içeceklere dikkat edin

Tatilde genelde havuz kenarının vazgeçilmezlerinden biri fast food yiyeceklerdir. Bir hamburgerin 660 kcal olduğunu biliyor musunuz? Yanında orta boy bir kola tercih ettiğinizde aldığınız enerji 830 kcal olacaktır. Ayrılmaz bu ikilinin yanına bir de orta boy patates kızartması eklersek toplamda 1165 kcal almış olacaksınız. Henüz envai çeşit soslardan söz etmedik. Ketçap ve mayonez tüketmediğiniz takdirde fazladan 88 kcal almamış olacaksınız. Eğer hamburgerin yanına alkollü bir içecek tercih ederseniz 250 kalori daha eklemeniz gerekecek. Oysa bir ana öğünde 450-500 kalori almanız gerekiyor. Fast food bir mönü ile fazladan 800-850 kalori almış oluyorsunuz. Bu size 85-90 gram yağ artışı ile geri döner.  Bu rakamlar sadece bir öğün için, akşam yemeğinde de tercihiniz fast-food ve alkollü içecekler olursa aldığınız yağ miktarı iki katına çıkıyor ve kilonuz 228-240 gram artıyor. Bir günde fazladan alınan kalori miktarı bir haftalık tatilin sonunda size 1,5-2 kilo artışı olarak dönüyor. 

Su kaybına karşı bitki çayı tercih edin

Su kaybına karşı bitki çayı tercih edin

Uzun süre güneşte kalma vücutta ciddi miktarda sodyum, potasyum, magnezyum gibi minerallerle birlikte sıvı kaybı meydana gelir. Kahve ve aşırı çay içmek, alkol tüketmek vücuttan su kaybını artırır. Sıcaklada soğuk bitki çaylarını tercih ederek fazla kalori alımını önleyin.

Tatlı kaçamakları yoğun kaloriye neden olabilir

Tatlı kaçamakları yoğun kaloriye neden olabilir

Serinlemek için içtiğiniz şeker içeren kokteyller 200-260 kcal, bira 215 kcal,  tatlılardan waffle 520 kcal, 2 top dondurma 200 kcal içerir. Tatil sizin ruhunuzu dinlendirirken yoğun tatlı kaçamakları ile birlikte vücudunuza 2,5-3 kg getirdiğinin farkında bile olmazsınız.  

Her sabah 45 dakika yürüyün

Her sabah 45 dakika yürüyün

Tatilde formunuzu korumanın yollarından biri egzersizdir. Deniz kum ve güneşin olduğu bir ortamda sabah erken kalkıp her gün 45 dakika yürüyüş ile 150-200 kalori yüzme ile 200-250 kalori yakabilirsiniz. Sadece yüzme ile 1 haftada 300 gr yağ kaybı sağlayabilirsiniz tabii ki öncelik beslenmeyi dengelemekten geçiyor!

İçtiğiniz her çay, kahve için fincan başına 1 bardak su için

İçtiğiniz her çay, kahve için fincan başına 1 bardak su için

Vücutta kaybedilen sıvıyı yerine koymak ve sıvı kaybını önlemek için günde 3 litre su tüketin.  Aldığınız diğer sıvıları su yerine koymayın. İçtiğiniz her çay, kahve için fincan başına birer bardak daha su tüketin, öğünlerinizde taze meyve ve sebzelere yer verin.

Desteği sebze ve meyveyle yapın

Desteği sebze ve meyveyle yapın

Yaz sıcaklarından korunabilmek için enerji deposu olan karpuz, kavun, erik, kayısı, kiraz, şeftali, çilek üzüm, incir gibi meyvelerin tüketilmesi gerekiyor. Ayrıca meyve suyu yerine kendisinin tüketilmesi daha faydalıdır. Günde 2-3 porsiyon meyve farklı öğünlerde birer adet tüketilmeli. 

Su kazalarında bunları unutmayın!

Su kazalarında bunları unutmayın!

-Boğulan kişilere kurtarma ve ilkyardım bilmeyenlerin müdahale etmemesi gerekir. Boğulan kişilerin panikle hem kendilerine hem de kendilerini kurtarmak isteyenlere zarar vermesi mümkündür.  -Yüzme bilmeyenler derin sularda denize girmemeli. İyi yüzme bilenler bile kramp girmesi ya da başka bir rahatsızlık ortaya çıkması olasılığına karşı tek başlarına denize girmemeli.  -Suda boğulmaların en büyük nedeni panik. Çok iyi yüzme bilenler bile beklenmeyen bir durumda panik yapabiliyor. Panik başlayınca da boğulma ve ölüm peşinden geliyor.  -Boğulma tehlikesi yaşayanları sudan eğitimli kişiler çıkarmalı. Sudan çıkarılan kişiye yapay solunum yaptırılması önemlidir ve bunu ilk yardım eğitimi alan kişilerin yapması gerekir. 

Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.