Ünlüler nasıl zayıf kalıyor?

Yeni yıla girdiğiniz günden bu yana kendinize en doğru zayıflama planı mı bakıyorsunuz? Bir de ünlülerin nasıl zayıf kaldığına göz atın. Kilo vermek için aradığınız en doğru diyet onlardan biri olabilir  

03 Ocak 2017, Salı 18:05 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Yılbaşı gecesinde “son kez” yediğiniz yemeklerden sonra yeni yıla daha zayıf ve fazla kilolarınızdan kurtularak geçirmek istiyorsanız değil mi? Ama ne yazık ki piyasa doğru ya da yanlış fark etmeksizin milyon tane diyet programları var. Peki, sizin için en doğru olan hangisi. Gelin, ünlülerin nasıl zayıfladıklarını anlatan The Go to Guide to Your Perfect Diet (Sizin için en mükemmel diyet planını bulun) adlı kitaptan sevilen ünlülerin zayıflama programlarına göz gezdirelim. Kim bilir belki bunca zamandır aradığınız diyeti en sevdiğiniz ünlüden öğrenirsiniz…  

Sağlıklı beslenme (Clean eating)

Sağlıklı beslenme (Clean eating)

Miranda Kerr sağlıklı beslenmeyi tercih eden ünlülerden. Son zamanlarda moda olmaya başlayan bu beslenme türü işlenmemiş gıdaları seçmeyi kapsıyor. Her öğünde protein, karbonhidrat ve yağ tüketebilirsiniz. Kahverengi pirinç ve makarna, yumurta, avokado, balık, et ve yeşil sebzelere izin verilir.  

Miranda Kerr gibi Gisele Bundchen de sağlıklı yemek yemenin büyük bir taraftarı. Karbonhidrattan vazgeçemiyorsanız “sağlıklı yemek”- “clean eating”, yemek yeme alışkanlıklarınızı kalıcı olarak yenilemek için iyi bir seçenek olabilir. Ancak, içtiklerinize dikkat edin: Günlük öğünlerinize eklediğiniz her kremalı kahve ve şekerli içecekler yüzünden ekstra 500 kalori alabilirsiniz.  

Glisemik indeksi düşük diyetler

Glisemik indeksi düşük diyetler

Sharon Stone bu tip diyeti uygulayan ünlülerin başında.

Glisemik indeksi düşük diyet planı, 1981'de Kanadalı araştırmacılar tarafından bulundu. Patates gibi bazı karbonhidratlar vücutta daha hızlı glikoza dönüşüyor.  Bu da bel bölgesiyle ilgili sorun yaşayanların en büyük düşmanı.    

Öncelikle; glisemik indeksi yüksek besinler, enerji yakımını engelliyor ve bu enerji dalgalanması bittiğinde kişi kendini uyuşuk hissetmeye başlarken aynı zamanda sanki o gün hiçbir şey yememişçesine acıkıyor. Meyve, sebze, susam, kuruyemiş, et, balık, tam tahıllı besinler, yulaf… Bunların hepsinin glisemik indeksi düşük. Tabii patatesi hayatınızdan çıkarmanız şart. Bu diyeti gerçekten harfi harfine uygularsanız, ne kadar hızlı işe yaradığını göreceksiniz.

Şok diyet

Şok diyet

Joanna Lumley şok diyetsiz yapamayan ünlülerden.  

Şok diyetler, kısa süre içinde yediğiniz miktarı en aza indirmeyi hedefler. Haftanın iki günü, günde sadece 500 ile 600 kalori almanız gerekiyor. Şok diyette tüm gün hiçbir şey yemiyorsunuz ve sadece akşam 500 ile 600 kalorilik bir öğün tüketiyorsunuz. Ancak uyarmadan geçemeyeceğiz bu hiç sağlıklı durmayan diyet herkese göre değil. Öncelikle herhangi bir sağlık sorununuzun olmaması gerekiyor ve bir de irade!  

Nordic diyeti

Nordic diyeti

Vikingler kadar doya doya beslenip yine de sağlıklı kalmak ister misiniz? Eğer cevabınız “Evet” ise siz de Heidi Klum’dansınız demektir.  

Son zamanlarda adını sıkça duyduğumuz Nordic diyeti, yağ yakımını hızlandırması nedeniyle diğer diyetlerden olumlu sonuç alamayanlar da iyi işe yaradığı belirtiliyor. Danimarka, Finlandiya, İzlanda, Norveç, İsveç gibi İskandinav ülkelerinin beslenme şekline göre hazırlanmış olan Nordic diyette haftada en az 3 kere balık ürünü, günde en az 6 porsiyon sebze ve meyve yemeniz gerekiyor. Tabii bu sırada yağlı kırmızı et, tam yağlı süt ürünleri ve şekerli içecekler yasak.  

Şekersiz yaşam

Şekersiz yaşam

Gary Barlow şekeri hayatından çıkardığı gibi kilo verdi.  

Bilim insanları şeker tüketiminin diyabet, kalp rahatsızlıkları ve obezitenin artmasında en büyük rolün şeker olduğunu belirtiyor. Ancak tam anlamıyla şekersiz beslenmek istiyorsanız o zaman hayatınızdan çıkarmanız gereken sadece kek ve çikolata değil. Günlük yaşamamızda tükettiğimiz o kadar çok yiyecekte şeker mevcut ki hemen hemen herkes bunu fark etmeden kilo alıyor. Bu diyetle birlikte aynı zamanda meyve sularından da uzak durmanız gerekecek. Şekersiz bir yaşama “evet” demek istiyorsanız, iradenizi güçlü tutun. Sonunda ne kadar hızlı kilo verdiğinizi hatta inceldiğinizi göreceksiniz.

Vegan

Vegan

Fiziğiyle hayranlarının idolü haline gelen şarkıcı Beyonce de Vegan diyetine bir şans veren ünlülerden.  

Vegan diyetinde tüm hayvansal gıdalardan uzak durmanız gerekiyor. Yumurta, süt ve peynir de buna dahil. Meyve, sebze, fıstık, tahıl ve fasulye gibi yüksek lif ve düşük yağ içeren yiyecekler tüketildiği takdirce hızlı bir kilo kaybı gözlemleyebilirsiniz. Dikkat etmeniz gereken bir şey var: Vegan diyet planı laktoz intoleransına sahip olanlar için uygundur.  

Kalori saymak

Kalori saymak

Jennifer Lopez yediği her şeyin kalorisini hesaplayan ünlülerimizden.  

Bu diyette hiçbir yemek yasak değil. Vazgeçemediğiniz ne yiyecek varsa Jennifer Lopez gibi siz de gün içerisinde istediğinizi yiyebilirsiniz. Tek dikkat etmeniz gereken nokta “çok fazla” yememek. Tadına bakın ama bitirmeyin.  

Glutensiz diyet

Glutensiz diyet

Zooey Deschanel glütensiz gıdaları tüketmek zorunda olan ünlülerden.  

Gluten, ekmek, kek, tahıl, makarna, soya sosu ve sosis gibi çeşitli gıdalarda bulunan bir proteindir. Bu proteini sindiremediğinde,  şişkinlik ve kilo almaya neden olabilir. Yine istediğiniz kadar et, yumurta, balık ya da süt ürünlerini tüketebilirsiniz. Ama mutlaka gıdaların arkasında glüten olup olmadığına dikkat ettiğiniz takdirde.  

Paleo diyeti

Paleo diyeti

Şeker düşmanı Kylie Minogue...

Son yıllarda birçok insanı peşinden sürükleyen bu diyet planı aslında taş devrine dönmek gibi. Paleo diyetini uygularken, atalarımızın 2.5 milyon yıl önce yediği yiyeceklere ağırlıklı vermeniz gerekebilir. İşte bu yüzden çoğu yerde taş devri diyeti olarak geçer. Araştırmalar; bu diyetin şeker alımının önemli ölçüde azaltmasına yardımcı olduğunu ve uzun vadeli kilo kaybını artırdığını gösteriyor.  

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Ebru Şahin, Köy Okulları Yardım Projesi'nin gönüllü yardım elçisi oldu