Uyumadan önce bu yiyeceklerden uzak durun!

Geceleri bir türlü uykuya dalamıyorsanız yatağa gitmeden önce bu yiyeceklerden uzak dursanız iyi olur. İşte uyku öncesi yenilecek ve yenilmeyecekler listesi

06 Şubat 2017, Pazartesi 09:25
A A

Günümüzde her 3 kişiden birinin geceleri uyuyamadığını biliyor muydunuz? Sağlıklı bir yaşam için günde 8 saat uyumamız gerekiyor fakat gerek yediklerimizden gerekse stresten bu pek mümkün olamıyor. Stresi aşmak bize kalmış bir şey ama uymadan önce doğru beslenme ile uykusuzluk problemini ortadan kaldırabilirsiniz.

 ‘The Good Sleep Guide’  (İyi Uyku Rehberi) kitabının yazarı Uyku Uzmanı Sammy Margo, iyi bir uyku için yenilecek ve yenilmeyecekleri sıraladı:

UYKUYA TEŞVİK EDENLER:

UYKUYA TEŞVİK EDENLER:

Muz: Magnezyum zengini muz, kasları rahatlatır, uykuyu teşvik eden serotonin ve melatonin hormonlarının salgılanmasına yardımcı olur.

BAL

BAL

Bir çay kaşığı bal içerdiği glikoz beyninize uyanıklığı tetiklediği bilinen kimyasalları kapatmasını söyler.

BADEM

BADEM

Bir amino asit olan triptofan ve magnezyum içeren badem, kalp ritmini sabitlerken hem kasları rahatlatır hem de sinir fonksiyonlarını azaltmaya yardımcı olur.

YULAF

YULAF

Yulaf ezmesindeki taneler insülin üretimini tetikler ve kan şekerinizi doğal olarak yükseltir. Yulaf aynı zamanda melatonin zengini.

HİNDİ

HİNDİ

Uyumayı teşvik eden bir amino asit olan triptofan içerir. Bu arada İngiltere’de yapılan bir ankette beslenmeyle uyku sağlığını iyileştirmeye çalışan kişilerin papatya çayı veya bir bardak sıcak süt içtikleri belirtildi.

UYKU DÜZENİNİZİ BOZANLAR:

UYKU DÜZENİNİZİ BOZANLAR:

Alkol: Bir içki bile ertesi gün uykulu hissettirir. Daha fazlası ise uykunun daha derin aşamalarına girmenizi engeller ve ertesi gün sersem hissetmenize yol açar. Baharatlı yiyecekler: Sindirimi zorladığı için önerilmiyor. Ayrıca acı biber içinde bulunan kapsaisin’in mide ekşimesine neden olduğu, vücut sıcaklığında da değişikliklere yol açarak uykuyu etkileyebileceği düşünülüyor.

YAĞLI YİYECEKLER

YAĞLI YİYECEKLER

Mide yağlı gıdaları sindirmek için bol asit üretir bu da yemek borusunun ve midenin yanmasına yol açarak uykuyu böler. Uykudan önce hamburger ya da herhangi bir fast food yiyecekleri tercih etmeyin.

KAHVE

KAHVE

En yaygın kafein kaynaklarından biri olan kahve, uyarıcıdır, beş saatlik ömre sahiptir. Bu da içtiğiniz kahvenin 10 saat sonra bile sisteminiz üzerinde çalıştığı anlamına gelir. Bu da uykunuzu kaçırır, ertesi gün uykulu gezmenize yol açar.

PEYNİR

PEYNİR

Peynir ve işlenmiş etler yüksek miktarda beyindeki kimyasalları serbest bırakan bir amino asit olan tiramin içerir. Aynı zamanda yavaş sindirildiği için uykunuzu etkileyebilir.

Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.