Yanlış kullanılan insülin hayati tehlike yaratabilir!

Yanlış kullanılan insülin hayati tehlike yaratabilir!

Diyabet hastalarının kullandığı insülinin çok ciddi bir ilaç olduğunu ve yanlış kullanıldığında hayati tehlike yaratabildiğini belirten Endokrinolog Mehmet Ali Eren, "Bunun için sorumluluğu tek başına hastaya bırakmamak gerekir" dedi

25 Kasım 2017, Cumartesi 17:10 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Türkiye'de diyabet görülme oranının yüzde 20'lere yükseldiğini aktaran Harran Üniversitesi (HRÜ) Tıp Fakültesi Endokrinoloji Bilim Dalı Öğretim Üyesi Doç.Dr. Mehmet Ali Eren, diyabeti engellemek için obeziteyle mücadele edilmesinin önemli olduğunu söyledi.

Hastalıkla mücadelede diyabet hastasının da çok bilinçli hareket etmesi gerektiğini dile getiren Uzman şunları kaydetti:
"Hastanın diyetine çok dikkat etmesi ve doktorlarının tavsiyelerini harfiyen uygulaması gerekiyor. Özellikle egzersiz programlarına uyması gerekiyor. Bunun devamında hastalara yaşına göre ilaç tedavisi uygulamaya başlıyoruz. Son 30 yıldır, teknolojinin gelişmesi sonucu, bu hastalıkla ilgili pek çok ilaç üretildi. Diyabet artık çok rahat tedavi edilebilir bir hastalık haline geldi. Ancak diyabet hastalarının mutlaka bir doktor gözetiminde olması gerekiyor. Hastanın mutlaka ilaçlarını düzenli alması ve kontrollerini düzenli yaptırması gerekiyor."

FİZİKSEL AKTİVİTE ÇOK ÖNEMLİ

Diyabette fiziksel aktivitenin önemine değinen Eren şöyle devam etti: "Diyabet hastasının, şartlarına bağlı olarak günde en az 35 dakika tempolu yürümesi gerekiyor. Hastalık sırasında sadece diyabet doktoruyla değil aynı zamanda kalp, böbrek ve göz doktoruyla da temas halinde olması gerekiyor. Hasta bu bölümlere her yıl en az bir kere muayene olması gerekiyor. Diyabetle birlikte başka rahatsızlıklar da ortaya çıkabiliyor. Bu hastalık en çok gözü, böbreği ve kalbi etkilemekte. Hastalar bu açıdan da takip edilmeli. Herhangi bir bulgu vermesini beklemeden bunları taramak gerekiyor."

İNSÜLİN KULLANIMINA DİKKAT!

Hastaların ilaç kullanımına da çok dikkat etmesi gerektiğini belirten Eren, "Doktorunu iyi dinlemesi ve anlaması gerekiyor. İlacın yan etkileri çıktığında hastanın bunu mutlaka takibini yapan hekime sorması gerekiyor. Çünkü bazı yan etkiler geçici olabiliyor. Hastanın sabretmesi gerekiyor. Hasta bu konuda çok bilinçli olması gerekiyor. İnsülin çok ciddi bir ilaç, yanlış kullanıldığında hastanın hayatını tehlikeye atabilir. Bunun için sorumluluğu tek başına hastaya bırakmamak gerekir. Hekimin ilacın yan etkilerini, risklerini mutlaka hastaya anlatması gerekiyor. Hastanın buna tek başına karar vermemesi ve hekimiyle iletişime geçmesi gerekiyor" dedi.
 

Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Daha rahat oruç tutmak için 4 ipucu