Yaratıcılık görme kabiliyetimizi etkiliyor

Açık fikirlilik ve yaratıcılık gibi karakter özelliklerinin, dünyayı görme şeklimizi değiştirdiği bilimsel olarak kanıtlandı.
22 Haziran 2017, Perşembe 14:14 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU

Kişilik ve karakter kavramlarının nasıl oluştuğu ve nelerden etkilendiği tam olarak çözülememiş olsa da, psikoloji alanında yapılan her yeni araştırma bu bilinmeyenleri çözmeye bir adım daha yaklaşıyor.
Bunların içinden, Haziran 2017’de yayınlanmış oldukça yeni ve iddialı bir makaleye göre kişiliğimiz, dünya görüşümüzü düşündüğümüzden çok daha fazla etkiliyor. Dünya görüşü derken yaşam felsefesinden değil, bildiğiniz görme kabiliyetinden bahsediyoruz. Evet yanlış okumadınız, açık fikirlilik ve yaratıcılık gibi karakter özelliklerinin, dünyayı görme şeklimizi değiştirdiği bilimsel olarak kanıtlandı.
Daha sonra katılımcıların binoküler rekabet adı verilen, görmeyle ilişkili bir durumu yaşayıp yaşamadıkları test edildi. Binoküler rekabet, gözlerin uyarıcıları birleştirememesi anlamına geliyor. Her bir göze farklı bir resim ya da renk gösterildiğinde, bu iki uyumsuz resim arasında göz birini seçiyor ve diğerini eliyor. Örneğin bir gözün önüne kırmızı, diğerine yeşil renk bez tutulduğunda, beyin aynı anda sadece birini işleme sokabiliyor ve ya kırmızıyı, ya yeşili ayırt edebiliyoruz. Oysa bazı insanlar kırmızı ve yeşilin birleşimi olan bir renk görüyorlar.
Melboune Üniversitesi’nde yapılan çalışmada ortaya çıkan sonuç, kişilerin yeni deneyimlere açık ve yaratıcı oldukları ölçüde bu birleşik rengi de görebildiğini gösterdi.
Bunların içinden, Haziran 2017’de yayınlanmış oldukça yeni ve iddialı bir makaleye göre kişiliğimiz, dünya görüşümüzü düşündüğümüzden çok daha fazla etkiliyor. Dünya görüşü derken yaşam felsefesinden değil, bildiğiniz görme kabiliyetinden bahsediyoruz. Evet yanlış okumadınız, açık fikirlilik ve yaratıcılık gibi karakter özelliklerinin, dünyayı görme şeklimizi değiştirdiği bilimsel olarak kanıtlandı.
Açık görüşlülük zihinle sınırlı değil
Melbourne Üniversitesi’nde gerçekleştirilen çalışma, insanların dünyayı fiziksel olarak görme şekillerinin ne denli açık fikirli olduklarına bağlı olduğunu ortaya koydu. Çalışmaya dahil edilen 123 gönüllünün kişilik testi yapması istendi, dışa dönüklük, uyum, yeni deneyimlere açık olma gibi özellikleri ölçüldü. Yeni deneyimlere açık olma özelliği, bu test kapsamında “yaratıcılık, hayal gücü ve yeni şeyler denemeye isteklilik” olarak tanımlandı.Daha sonra katılımcıların binoküler rekabet adı verilen, görmeyle ilişkili bir durumu yaşayıp yaşamadıkları test edildi. Binoküler rekabet, gözlerin uyarıcıları birleştirememesi anlamına geliyor. Her bir göze farklı bir resim ya da renk gösterildiğinde, bu iki uyumsuz resim arasında göz birini seçiyor ve diğerini eliyor. Örneğin bir gözün önüne kırmızı, diğerine yeşil renk bez tutulduğunda, beyin aynı anda sadece birini işleme sokabiliyor ve ya kırmızıyı, ya yeşili ayırt edebiliyoruz. Oysa bazı insanlar kırmızı ve yeşilin birleşimi olan bir renk görüyorlar.
Melboune Üniversitesi’nde yapılan çalışmada ortaya çıkan sonuç, kişilerin yeni deneyimlere açık ve yaratıcı oldukları ölçüde bu birleşik rengi de görebildiğini gösterdi.