Yaşam Ekonomik sportmen

Ekonomik sportmen

Paylaş
Ekonomik sportmen

Geçtiğimiz yıllarda dört kapılı versiyonu ile uzun dönem test konuğumuz olan Kia Cee’d ile 10 Bin km’nin üzerinde başarılı bir test geçirmiştik. Model tasarımıyla rakiplerine göre fazlasıyla iddialı. Markanın daha sportif bir tasarım arayan kişilere sunduğu model ise Pro Cee’d oluyor. Tasarımının yanında ekonomide isteyenlere test aracımızda olduğu gibi dizel seçeneği de sunuyor.

Model standart versiyonundan ilk bakışta uzun ve tek kapılı yapısıyla ayrılıyor. Ancak detaylara inerseniz aracın tasarıModelin iç mekanı dört kapılı versiyonuyla aynı görsele sahip. Burada Pro Cee’d ‘i farklı kılan tek detay ise dokunmatik ekranlı radyo sistemi. Buranın dokunmatik olma özelliği otomobile artı katıyor ancak ekranın boyutunun küçük olması kullanımı zorlaştırıyor. Buranın hemen altında klima kumandaları bulunuyor. Sistemin çalışma performansı başarılı. Eşya gözü konusunda da model sıkıntısız. Direksiyon üzerindeki kontrol kumandaları ergonomik. Koltuklar yan destekler konusunda özellikle virajlar da sizi koltukta tutmak için elinden geleni yapıyor. Model önde ve arkada sınıf ortalamalarında bir alan sunuyor. Cam tavan ise ferah bir kabin oluşturmuş. Bagaj hacmi olarak ise model 4 kapılı versiyonundan hiçbir şey kaybetmeden 380 litrelik alanı kullanımınıza sunmuş.

Haberin Devamı

Modelde 1.6 litre dizel üniteye yer verilmiş. Bu motor 4000 d/d’de 128 Bg güç, 1900 ila 2750 devir bandı aralığında 260 Nm tork sağlıyor. Bu değerler ile 0-100 Km/s hızlanmasını 11.7 saniyede tamamlarken maksimum 190 Km/s hız değerine sahip. Fabrika tüketim verilerine göre karma tüketim değeri ise 5.5 litre. Bu ünite 6 ileri klasik otomatik şanzıman ile kombine edilmiş. Şanzıman otomobilin performansını önemli ölçüde törpülüyor. Vites üzerinden ve kulakçıklardan da değiştirilebilen şanzıman, geçişler konusunda da çok hızlı değil. Testimiz boyunca model ile sakin kullanımlarda 7.6, performanslı kullanımlarda da 9.2 litrelik tüketim ortalaması elde ettik.

Modelde orta sertlikte süspansiyonlara yer verilmiş. İnce yanaklı lastiklerle bu kombinasyon konfor konusunda başarılı değil. Ancak daha kalın yanaklı lastiklerle sorun bir nebzede olsa hafifletilebilir. 3 farklı direksiyon modu sportif veya şehir içi sürüşlerde size fazlasıyla yardımcı oluyor. Tabiî ki sportif olan bu model size virajlarda göründüğü kadar destek olamıyor. Zorlandığında önden kayan model hissiz direksiyonuyla da virajlara temkinli girmeniz konusunda sizi uyarıyor. Model yalıtım konusunda çok üst hızlarda rüzgâr ve motor sesini iç mekâna yansıtıyor. Test aracımızda bulunan kış lastiklerinden dolayı da fazlasıyla yol ve lastik sesini iç mekâna yansıttığını söyleyebiliriz. Ancak yaz lastiği ile bu sorunun ortadan kalkacağı bir gerçek.

Haberin Devamı

Cee’d 4 kapılı karoseriyle 2012 yılında katıldığı çarpışma testlerinden 5 yıldız almayı başardı. Model çarpışma esnasında sürücünün göğüs kafesi, yolcunun sol kaval kemiği ve göğüs bölgesi dışında her uzva tam koruma sağlamıştır. yandan araçla çarpmalarda tüm uzuvlara tam koruma sağlarken sabit bariyer çarpmalarında ise göğüs bölgesine zayıf, bel bölgesine ise sınırda koruma sağlanmıştır. Arkadan çarpmalarda ise boyun bölgesine sağladığı tam koruma ile çarpışma testlerinden 5 yıldız almayı başardı

Motor: 1.6 CRDI VGT
Motor Hacmi: 1582 cc
Silindir Adedi: 4
Maksimum Güç: 128 Bg 4000 d/d
Maksimum Tork: 320 Nm 1900-2750 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma 11,7 s
Maksimum Hız: 190 km/s
Frenler
Ön: Hava Kanallı Disk
Arka: Disk
Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi: 7,2 lt
Şehir Dışı: 4,5 lt
Karma: 5,5 lt
Test: 7,6 lt
CO2 Emisyonu 145 gr/km
Boyutlar
Uzunluk: 4310 mm
Genişlik: 1780 mm
Yükseklik: 1430 mm
Dingil Mesafesi: 2650 mm
Bagaj Hacmi: 380 lt
Yakıt Depo Kapasitesi: 53 lt
Boş Ağırlık: 1310 kg
Lastik Boyutu: 225/45 R 17