Yaşam Nişanda takılan altınlarla otobüs alıp karavana çevirdiler! Ayda 4 bin TL'ye karavanda yaşamanın sırrı

Paylaş

Nişanda takılan altınlarla aldıkları otobüsü karavana çeviren çift, 3 yıldır tam zamanlı olarak karavanda yaşıyor. Her gün farklı bir manzaraya uyanan Kaybaki ailesi, istedikleri yerde konaklamanın getirdiği özgürlüğün tadını çıkarıyor. Karavan hayatını 250 bin TL’ye kuran çift, “Nişanlıyken aldığımız otobüsü önce karavana çevirdik sonra da gelin arabası yaptık. Karavanımızın adı Pera, şimdi kızımızın adı da Pera olacak!” diyerek karavan yaşamının ayrıntılarını posta.com.tr’ye anlattı. Aylık giderlerini duyanlar ise kulaklarına inanamadı.

Elif Bayram / Posta.com.tr – Yağmur ve Mert Kaybaki çiftinin hayatı, nişanlıyken aldıkları otobüsü karavana dönüştürme kararıyla değişti. ‘Pera’ adını verdikleri karavanda hayatı paylaşmaya devam eden genç çift, "Evlenirken ev kurmak yerine, otobüsü karavana dönüştürdük. Evimizin penceresini istediğimiz manzaraya açıyoruz. Gündüzleri yemyeşil ormanlara, akşamları muhteşem gün batımlarına açılan bu pencereden bakmak, adeta bir tablonun içindeymişiz gibi hissettiriyor” diyerek karavan hayatının detaylarını anlattı.

Karavanda yaşamaya karar verme süreçlerini anlatan Yağmur Kaybaki, “Nişanlı olduğumuz süreçte çadır kampına gitmeyi çok seviyorduk, karavanlar ilgimizi çekiyordu. Evlendiğimizde mutlaka bir karavanımız olmalı diye düşünüyorduk. Bir arkadaşımız sayesinde karavanda yaşayan insanlarla tanıştık ve ev yerine karavanda da yaşanabileceğini görmüş olduk. Biz de hayalimizi gerçekleştirdik ve tam zamanlı olarak karavanda yaşamaya karar verdik” dedi.

“KARAVANIMIZI GELİN ARABASI YAPTIK”

Karavan maceralarının 2021 yılında başladığını söyleyen Mert Kaybaki, “Nişanda takılan altınlarla otobüs aldık. Daha sonra ailelerimizin desteği ve kredi çekerek içini tamamladık. Düğün gününe yetiştirdik. Nişanlıyken aldığımız mini otobüsü karavana çevirdik ve gelin arabası yaptık. Sonrasında da aktif olarak yerleşmiş olduk. 3 yıldır tam zamanlı olarak karavanda yaşıyoruz. Karavan ailemiz büyüyor! Yağmur 5 aylık hamile, karavanımızın adı Pera, şimdi kızımızın adını da Pera koyuyoruz” diye konuştu.

“KARAVANDA YAŞAMAK DAHA MANTIKLI”

Mert Kaybaki, ev kurmak yerine otobüsü karavana dönüştürmeye karar verdiklerini şu sözlerle anlatıyor:

Evleneceğimiz zaman 250 bin TL’ye Antalya’dan ev alınamıyordu, kiralık ev tutup içini döşeyecektik o da 100 bin TL üzerinde tutacaktı. Yine ufak bir karavan alabilecektik ama hem kira ödeyecek hem fatura ödeyecek hem de karavanın vergilerini ve sigortasını ödeyecektik. Bize direkt karavanda yaşamak daha mantıklı geldi. Daha özgür olduğumuzu hissettik. İkimizde 20’li yaşlarımızın sonunda evleniyorduk, hayatımızda böyle bir deneyimi şimdi yaşamayacaksak başka ne zaman yaşayacağız ki dedik. İyi ki de demişiz.

“OTOBÜSÜMÜZÜ 66 BİN TL’YE ALDIK”

‘Pera’ adını verdikleri karavanlarını toplamda 250 bin TL’ye tamamladıklarını söyleyen Mert Kaybaki, “Otobüsümüzü (2007 model) 2020 Aralık’ta 66 bin TL’ye satın aldık. İçini 2021 yılı içinde Temmuz ayına kadar yaptırdığımız bu süreçte 185 TL harcadık. Karavanımız; mobilyası, banyosu, izolasyonu, elektrik- su tesisatı, elektrik sistemi, dışının yapılıp boyanması, graffiti yapılması ve aldığımız tüm eşyalarla birlikte toplamda 250 bin TL’ye mal oldu” dedi.

“PUSULA GÖRMEYİNCE İLÇELER ARASI OTOBÜS SANDI”

Mert Kaybaki, karavan yolculuklarında karşılaştıkları yol maceralarını şöyle anlatıyor:

Bir gün karavanla yolda giderken amcanın biri el kaldırdı. Kapıyı açtık ‘Konyaaltı’ndan geçiyor mu?’ diye sordu. Karavan olduğunu anlamamıştı. ‘Karavana benzememiş mi amca? O kadar da uğraştık’ dedim. ‘Benzememiş çünkü pusula yok’ diye karşılık verdi. Pusula görmeyince ilçeler arası otobüs sanmış. Yine bir gün bir amca karavanımızın renginin turuncu olup üzerinde de ceylan oluşundan karavanın Orman Bakanlığı’ndan geldiğini düşünmüş. Onu da karavan olduğuna zor ikna etmiştik. Yol maceralarımızda böyle ilginç ve eğlenceli anlar da yaşayabiliyoruz.

“SUSUZ DA KALDIK ELEKTRİKSİZ DE”

Karavanda yaşamaya başladıktan sonra suyun önemini daha iyi anladıklarını söyleyen Yağmur Kaybaki, “Bir yolculuğumuzda 400 litre su depomuz vardı ve onunla yetinebildiğimiz kadar yetindik. Daha minimal yaşamayı öğrendik. Örneğin kışın 2 gün yağmur yağsa 3. gün dua ettik güneş çıksın akülerimiz bitmek üzere diye. Bittiği de oldu ama hayatta her şey deneyim. Susuz da kaldık elektriksiz de ama biz hep vardık. Günümüzde ‘susuz da kaldık elektriksiz de’ demek karavanda yaşamayanlar için komik gelebilir. Biz evliliğimizin ilk yıllarında bunları yaşadık. Bu durum evliliğimizi de sağlamlaştırdı. Başka zorluklarla baş edebilme gücümüzü ve sabrımızı da geliştirdi” dedi.

95 KİLO GİRDİĞİM KARAVANDAN 62 KİLO ÇIKTIM”

Yağmur Kaybaki, sosyal medyada ‘akdenizgezginlerii’ adlı hesaplarından “95 kilo girdiğim karavandan 62 kilo çıktım” paylaşımın oldukça ilgi gördüğünü belirterek bu süreci şöyle anlattı:

Evlenip karavana geçtikten sonra çevremizde bu yaşantıyı merak eden dostlarımız bizi hiç yalnız bırakmadı. Her gün keyifli sohbetler, güzel yemekler derken, bir yılın sonunda 95 kiloya ulaşmıştım. Artık buna dur demek istiyordum. Artık diyetle baş edemeyeceğime karar verip tüp mide ameliyatı oldum. Sosyal medya hesabımızdan paylaştığımız videoyu 62 kiloya düştüğümde çekmiştik. Şu an 55 kiloyum. Çok rahat ve mutluyum karavanda hareket etmek bile daha rahat oldu benim için. Yani karavan hayatı ile daha az yedim daha sağlıklı oldum gibi bir durum olmadı. Ameliyat sayesinde kilo verdim.

“KARAVAN HAYATINI HAYAL ETMENİZ GEREKİYOR”

Karavan hayatına geçmenin ciddi bir karar olduğuna dikkat çeken Mert Kaybaki, “Kiralar fazla karavana mı yerleşsem? diye düşünen kişiler bir kez daha düşünmeli. Sadece yaşam maliyetinden dolayı karavan hayatını seçmek isteyenlerin karavanda mutlu olabileceğini düşünmüyorum. Karavan hayatının su doldurmak, pis suları boşaltmak, susuz-elektriksiz kalmak gibi zorlukları da var. Bunlarla sıkılmadan baş edebilmek için karavan hayatını öncelikle hayal etmeniz gerekiyor. Bizim için olumlu yönleri ise, evimizin penceresini istediğimiz manzaraya açabiliyor olmamız. Güneşin ilk ışıkları altında bulduğumuz her manzara, bizi yeni bir keşfe davet ediyor” dedi.

“AYLIK GİDERİMİZ 4 BİN TL”

Karavanda yaşayan Kaybaki çifti, harcamalarının 4 bin TL’yi geçmediğini belirterek, “Aslında gezdiğimiz kadar para ödüyoruz. Antalya’da genelde Karavan Park’ta kalıyoruz, buranın aylık ücreti 4 bin TL ve içinde su veriliyor. Elektrik istersek ayrıca 150 TL ödeme istiyorlar ama bizim panellerimiz elektriğimizi karşıladığı için dışarıdan elektrik almıyoruz. Genel olarak aylık giderimiz 4 bin TL’yi buluyor. Onun dışındaki giderlerin hepsi değişkenlik gösterebiliyor. Yıllık giderimiz karavan arızası, sigorta, muayene gibi giderlerle birlikte 40 bin TL diyebiliriz” ifadelerini kullandı.