Pratik Bilgiler Marka iletişimi nedir, ne iş yapar? Marka iletişimi nasıl olmalı, nasıl yapılmalıdır?

Marka iletişimi nedir, ne iş yapar? Marka iletişimi nasıl olmalı, nasıl yapılmalıdır?

Paylaş
Marka iletişimi nedir, ne iş yapar? Marka iletişimi nasıl olmalı, nasıl yapılmalıdır?

Marka iletişimi, günümüzün popüler konuları arasındadır. Aynı zamanda marka iletişimi uzmanı olarak meslek de bulunmaktadır. Gelişen ticari yaşamda, sektörde var olmak ve kaybolmamak adına marka iletişimi artık daha önemli bir hal almıştır. Pazarlamaya bağlı bir alt dal olarak da bilinmektedir. Sizler için marka iletişimi nedir ve nasıl olmalıdır? İşte, tüm detaylar.

Marka iletişimi, büyük küçük fark etmeksizin aslında her kuruluş ve marka olma sürecinde devam eden kurumlar için önemlidir. Çünkü marka iletişimi doğrudan satışları, dolayısıyla geliri etkileyen bir konudur. Bu neden mutlaka bir uzman tarafından yürütülmelidir. Aksi halde yanlış yürütülen marka iletişimi markanın sonu da olabilir.

Haberin Devamı

MARKA İLETİŞİMİ NEDİR?

Marka iletişimi, var olan ya da oluşması hedeflenen markanın tüm pazarlama, strateji ve reklam işlerinin koordineli olarak yürütülmesidir. Bir diğer şekilde açıklayacak olursak, markanın vatandaş üzerinde bırakması istenen etkini yönetimidir.

MARKA İLETİŞİMİ NE İŞ YAPAR?

Marka iletişimi, aslında markayla ilgili olan her türlü organizasyonu yönetir. Yani bir markanın reklam mecralarında nasıl var olacağından pazarlama tekniklerine, rakipler arası rekabetinden şirket içi konumuna kadar her işlevi ile ilgilenir. Marka iletişimi, markanın bir birey olarak görülmesidir. Bu durumda markanın çevresi üzerinde bırakması istenilen etkisini bilinçli bir şekilde ele almaktır. Marka iletişimi bu işlevlerin her birini yürütür.

MARKA İLETİŞİMİ NASIL OLMALI?

Marka iletişiminin nasıl olması gerektiğini aşağıda maddeler halinde açıkladık;

- Her durumda ve konuda markanın avantajına gelişecek durumlar sağlamalıdır.

Haberin Devamı

- Bir strateji belirleyerek bu düzende yürütülmelidir.

- Tüm mecralarda verilen mesaj aynı yada birbirini destekleyici olmalıdır.

- PR çalışmaları ile koordine olmalıdır.

- Rakip analizlerini dikkate almalıdır.

- Yürütülen tüm süreçler yakından takip edilmeli ve yürütüldüğü departman ile iletişim halinde olmalıdır.

- Markanın hem şirket içi hem şirket dışı iletişimini kapsamalıdır.

- Sektörü yakından takip etmelidir.

- Markanın oluşturmak istediği amacı iyi benimseyip çalışmaların tamamını bu doğrultuda oluşturmalıdır.

- Pazarlama departmanı ile birlikte çalışmalıdır.

MARKA İLETİŞİMİ NASIL YAPILMALIDIR?

Marka iletişimi, bir ismin markalaşma sürecinde atmış olduğu adımların tamamıdır. Bu yüzden marka iletişimi gerçekleştirirken karmaşıklıktan uzak kalınmalı ve belirli hedefler üzerinde ilerlenmelidir. Markanın imajını sağlayan iletişim, reklam, afiş ve PR ile doğrudan sağlanabilir. Bu nedenle marka iletişiminde kesinlikle geleneksel ve sosyal mecralar kullanılmalıdır.

Bunların dışında yapılan etkinlik ve organizasyonlarda markanın doğrudan hedef kitle ile iletişim kurmasını sağlamaktadır. Stratejik bir planla yürütülmeli ve bu kurgunun dışına çıkılmamalıdır. Hedef kitle üzerinde yaratılması istenen algıya uygun çalışmalar uygulanmalıdır.

Haberin Devamı