Yaz sofralarının göz bebeği taze fasulyenin faydaları saymakla bitmiyor!

Yaz sofralarının baş tacı sebzelerinden biri olan taze fasulye sadece lezzetiyle değil olukça sağlıklı bir seçenek olmasıyla da önemli hale geliyor. Peki taze fasulyenin faydaları neler, kimler ne kadar tüketmeli? İşte cevapları...

23 Temmuz 2019, Salı 08:46 Son Güncelleme:
A A

Kalorisi düşük bir sebze olan taze fasulye, yüksek bir lif içerir. Günlük alınması gereken protein miktarının bir kısmını karşılar. 100 gramı 44 kaloridir. 

TAZE FASULYENİN FAYDALARI

TAZE FASULYENİN FAYDALARI

• Kilo vermeye yardımcı olur. Vücut yağlarının oluşumunu önler.

• Sindirim kanallarını temizler ve sindirim sorunlarını giderir.

• Kolesterolün daha normal seviyede kalmasına yardımcı olur.

• Taze fasulye, az yağlı ve az tuzlu tüketildiğinde kalp sağlığı için faydalıdır.

• Bağışıklık sistemini güçlendirir.

• Kanseri önlemeye yardımcı olur.

• Yorgunluğu giderici özelliği vardır.

• Göz sağlığının korunmasında oldukça önemli bir rol oynar.

• Akciğer hastalıklarına iyi gelir. 

HAMİLELİKTE TAZE FASULYENİN FAYDALARI NELERDİR?

HAMİLELİKTE TAZE FASULYENİN FAYDALARI NELERDİR?

Taze fasulye tüketmek, doğum öncesi de çok fayda sağlar:



  • Bol miktarda folik asit içerir. Folik asit seviyesi, ceninin sağlıklı olması açısından önemlidir.
  • Taze fasulye, lif açısından zengin olması nedeniyle hamilelikte kabızlığı önler.
  • Hamilelik öncesi ve hamilelik sırasında bolca tüketilmesi anne ve bebek sağlığı için yararlıdır. 


TAZE FASULYE ŞEKERİ YÜKSELTİR Mİ?

TAZE FASULYE ŞEKERİ YÜKSELTİR Mİ?

Şeker hastaları için önemli besin maddesi olan taze fasulyeyi tüketmek, kişinin kan şekerini yükseltmez. Aksine taze fasulye yenildiğinde kişinin şekerini dengede tutmada önemli bir rol üstlenir. Bu yüzden taze fasulyenin tüketimi, beslenme ve diyet uzmanları tarafından da önerilir. 

Sıradaki haber yükleniyor...