İftarda ve sahurda nasıl beslenmeli?

30 Mayıs 2018, Çarşamba 15:50
AA

Sevgili Okurlar,

Bu hafta ramazan ayına girmiş bulunmaktayız. Yapılan çalışmalar belirli sağlık problemleri olmadığı sürece oruç tutmanın ruh ve bedende yeniden canlanma zamanı olabileceğini gösteriyor. Ancak uygun şekilde yapılırsa. Yanlış uygulandığında ise iyi olmaktan daha fazla zarar verebiliyor. Bu yüzden iftar ve sahurda doğru beslenmenin nasıl yapılacağını öğrenmek çok önemli.

Ramazan ayı beslenme alışkınlıklarımızı kırmak için harika bir fırsat olabilir. Özellikle sahurda vücudumuzu yüksek glikozlu yiyeceklerle doldurmak yerine, tam tahıllar ve yüksek lifli gıdalar gibi besin açısından zengin ve düşük kalorili daha sağlıklı yiyecekler seçmeliyiz. İftarda da sıvı miktarını ve kan şekerini yavaşça yükseltmek önemlidir. 

Sahuru atlamayın!

Son yıllarda ramazan ayının yaz aylarına denk gelmesi, gündüzlerin uzun olmasıyla 17 saati bulan oruç süreleri olacak. Uzun süren ramazan günleri için gereken gücü, güçlü ve doğru yapılan bir sahur beslenmesiyle almak zorundayız. Bu yüzden sahuru atlamamak önemli. Sahurda vücudumuzdaki sıvıları tüketen yiyeceklerden uzak dururken, gün boyunca besinleri yavaşça salıveren lif ve karmaşık karbonhidratlardan zengin gıdalardan oluşmalı. Daha iyi bir sindirim için yavaş yemek ve yeterince su içmek çok önemli. O yüzden sahur için yeteri kadar zaman ayırabilecek şekilde uyanmaya özen gösterin. 

Kaçınılması gereken yiyecekler

Oruç midede asit seviyelerini arttırabiliyor. Bu da yanma hissine ve mide ağrısına sebep olabiliyor. Bu yüzden kızartılmış, çok baharatlı ve tuzlu yiyecekleri ramazan boyunca azaltmak gerekli. Çok tuzlu yiyecekler vücudunuzda suyu tutar ve şişkinlik hissi verir. Baharatlı yiyecekler susuzluk yaratır. Tatlı ve şekerli yiyecekler ise vücutta hızla yakılarak yağa dönüşür. 

Bol su içmeli

Kafein içeriği yüksek olan içecekler (kahve, çay, çikolata, gazlı içecekler ve hatta kafeinsiz çaylar ve kahveler) kullanılmamalıdır. Çay, oruç sırasında vücudunuz için gerekli olan su atılımını artırdığı için sahurda çay içmekten kaçının. İdeal içecek su olmalı. 

Diyabet tedavisi görüyorsanız (özellikle insülin kullanmak zorunda olan veya kan şekerinin ayarlanmasında zorluk yaşayanlar) , kanser tedavisi görenler, hamile veya emziriyorsanız, kalp hastası, böbrek yetmezliği veya akciğer sorununuz varsa, önemli bir mide ve bağırsak probleminiz varsa oruç tutmanız halinde bazı sağlık sorunları yaşayabilirsiniz. Bu durumlarda en doğru kararı ve öneriyi doktorunuz verecektir. 

Sahurda multivitamin almak enerjinizi sağlar!

Ramazan geleneksel eğlenceleri, kalabalıkları bir araya getiren iftar ve sahur sofraları ile yılın en güzel aylarından biri. Ramazan ayında beslenme düzeninin değişmesiyle birlikte;

• Vücutta vitamin ve mineral eksiklikleri oluşabilir. 

• Özellikle demir

• E vitamini

• C vitamini düzeylerinde 

• Fiziksel performansta azalma görülebilir. Oruçlu bir insanın günlük yaşamının öncelikleri için gerekli enerjiyi sağlaması için formüle edilmiş multivitamin ve minerallerden oluşmuş desteklerden yardım alabilirsiniz. Özellikle koenzim Q10 içerikli bir multivitamini sahurda almanız hem gün içerisinde gerekli olan enerjiyi sağlayacak hem de vitamin ve mineral eksikliğini engelleyecektir.

Sağlık ve huzur dolu bir ramazan geçirmek ümidiyle. 

3 YENİ MESAJINIZ VAR

Felçli uzuvlara dijital destek

İsviçre’de yapılan bir deney sonucunda, omurga hasarı nedeniyle bacağı felç olan bir primatın yürüme kabiliyeti geri kazandırıldı. Çalışmalarla ileride bu yöntemin insanlarda da uygulanabileceğine inanılıyor. 

Akciğerinizi telefonunuzla test edin

Geliştirilen sistem, bir mobil uygulama ve ufak bir pervaneden oluşuyor. Akciğer performansını ölçmek isteyen hastaların telefonun kulaklık girişine takılan bu pervaneye üflemesi yeterli. Mobil uygulama, elde ettiği sonuçları doktorunuza yolluyor, 

5G’li akıllı bandaj

5G teknolojisiyle yaraların gelişimini anlık takip edebilen akıllı bandaj geliştirildi. Bandajlar, doktor tarafından açılana kadar yaralarımızın ne durumda olduğunu görmemize ve iyileşmeyi takip etmeye olanak sağlayacak.

BUNLARI BİLİYOR MUSUNUZ?

• Koenzim Q-10 içeren multivitamin hücrelere enerji taşıyarak günlük hissedilen enerjiyi arttırdığını

• Günlük düzenli kullanılan multivitaminlerin bağışıklık sisteminin fonksiyonunu destekleyerek hastalıklara karşı koruyucu olduğunu

• Vücutta D vitamini eksikliği ile açlık hormonu olarak salgılanan Leptin karşılaştığında açlık hormonunun daha çok salgılanıp kişinin daha çok acıkmasına sebep olduğunu


Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.