Sağlam bir psikoloji için 3 kolay adım

YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Aracınızın içi dolu şekilde, çetin bir arazide giderken harcadığı yakıt, bir otoyolda giderken harcadığı yakıttan daha fazla olur.

Pandemi sürecini yaşayıp yeni normale alışmaya başladığımız bu dönemi de, çetin bir arazide dolu bir araçla ilerlemek gibi düşünmek gerekir. O nedenle bu yolculukta, daha fazla enerji tüketmiş olmak ve psikolojik sağlamlığa ihtiyaç duymak çok normal. 

Pozitif psikolojinin kurucusu Martin Seligman, Amerikan askerlerinin psikolojik sağlamlık düzeylerini geliştirmek için programlar hazırladığı dönemde, psikolojik olarak sağlam olmak için 3 şeye ihtiyacımız olduğunu ortaya koydu:

  1. Yükü azaltmak: Araç örneği ile devam edersek, ilk olarak aracın içindeki yükü mümkün olduğunca azaltmaya ihtiyacımız var. Yani, bizi tüketen koşulların farkına varmak ve kendimizi bunlara daha az maruz bırakmak gerekir. Bunlar; belirli durumlar, görevler veya ilişkiler olabilir.
  2. Mevcut durumu korumak: Sıra, aracın mevcut işlerliğini korumak geliyor. Yani bunu kendimize uyarlarsak, hislerimizin farkına varmak, değiştireceklerimiz için çabalamak, değiştiremeyeceklerimizi kabul etmek ve stresli durumlara bakışımızı değiştirmek bunun için örnek sayılabilir.
  3. Bakım ve yakıt takviyesi: Son olarak, yolun çetin şartlarının çok dışında ve hayatımıza renk katacak aktiviteler denemek geliyor. Örneğin, yeni hobiler edinmek, hiç denemediğimiz yemekleri yapmak, bitki yetiştirmekle uğraşmak, boyama yapmak gibi. 

Yukarıdaki 3 adımı uygulamak, stresli ve gergin zamanlar geçirmeyeceğiniz, yani bir daha çetin bir yola girmeyeceğimiz anlamına gelmiyor elbette. Ancak bu adımlar, çetin bir yola girdiğimizde, psikolojik olarak daha sağlam çıkmamıza büyük oranda katkı sağlıyor.

Güvenli yollarda, sağlam yolculuklarımız olması dileğiyle.

Yazarlarımızdan

25 Şubat 2021, Perşembe 07:01
25 Şubat 2021, Perşembe 07:00
Sıradaki haber yükleniyor...
holder