Dengeli beslenen mutlu yaşar!

01 Nisan 2017, Cumartesi 05:00
AA
Çocuklar ve yetişkinlerin beslenmesi aynı temel ilkelere dayanıyor. Vücudun doğru çalışabilmesi için dengeli beslenmek önemli. Bunun için de gereksiz yağ ve şekerin az; vitamin ve minerallerin zengin olduğu gıdaları tüketmek gerekiyor.

TAZE SEBZE VE MEYVE: Gerekli vitamin ve minerallerin birincil kaynağı. Özellikle koyu yapraklı yeşil sebzelerin besin değeri yüksektir ve her yemekte yenilebilir.

TAHIL: Rafine edilmiş ürünlerin sıklıkla tüketilmesi tahıllardan yeterince yararlanmanın önüne geçiyor. Dengeli beslenme için tam tahıl özelliğindekiler tüketilmeli.

PROTEİN: Et ve bakliyat, kas ve beyin gelişimi için temeldir. Tavuk ve balık gibi az yağlı etler, yağsız kırmızı etler ve bitkisel protein kaynağı bakliyatlar her diyette yer almalıdır.

SÜT ÜRÜNLERİ: Kalsiyum, D vitamini ve gerekli besin maddelerini sağlar.

YAĞLAR: Bitkisel yağlar, özellikle de zeytinyağı diyette yer almalı, ancak kızartma yağ tüketilmemelidir.

KALORİ NEDİR?

Gıdada depolanan enerjinin ölçü birimi kaloridir. Nefes alırken, düşünürken, yürürken, herhangi bir fonksiyonu yerine getirirken gıdalardan aldığımız kalorileri kullanırız.

ÇOCUĞUNUZUN GEREKSİZ KALORİ ALMASINI ÖNLEMEK İÇİN

■ Şekeri çıkarın ya da azaltın.

■ Doymuş ve trans yağları kullanmayın.

■ ‘Abur cubur’ olarak adlandırılan ürünlerle hiç tanıştırmayın.

GEREKLİ KALORİ MİKTARI NEDİR?

Kalori gereksinimi, yaşa, cinsiyete, fiziksel aktivite düzeyine göre değişir. Erkek çocuklar kızlara göre daha fazla kaloriye gereksinim duyar.

● 2-3 yaş: 1000-1400 kalori

● 4-8 yaş: 1200-2000 kalori

● 9-13 yaş: 1400-2600 kalori

● 14-18 yaş kız: 1800-2400 kalori

● 14-18 yaş erkek: 2000-3200 kalori

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.