Okul döneminde sağlıklı beslenme için 10 ipucu

YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Öğrencilerin okul başarısında beslenmenin çok önemli rol oynadığını biliyoruz. Çalışmalar sağlıklı-dengeli kahvaltı ve öğle yemeği yiyen çocukların, gün boyunca daha dikkatli olduğunu, daha yüksek notlar kazandığını göstermiştir. Vereceğim ipuçlarının yol gösterici olacağına inanıyorum.

1) Doktorunuzdan cinsiyeti, yaşı, boyu, kilosu ve aktivitesine göre günlük kalori gereksinimini öğrenin.

2) Hoşlandığı yiyecekleri hazırlayın.

3) Çok hızlı yemek yemesine engel olun, acele ettirmeyin.

4) Açlık ve tokluk ipuçlarına dikkat edin, ısrarcı olmayın.

5) Ölçünüz her zaman küçük tabak ya da kase olsun. Gözünü korkutmayın, yeniden istemesine fırsat tanıyın.

6) Yağsız ya da yüzde 1 yağ içeren süt ve süt ürünlerini seçin. Kalsiyumu tam, kalori ve doymuş yağı daha az almasını sağlarsınız.

7) Meyve-sebzede kırmızı, turuncu ve koyu yeşil olanlarını seçin. Tatlı yerine meyve yeme alışkanlığı edinmesini sağlayın.

8) Entegre tesislerde üretilip paketlenen et ve yumurta yerine, doğada serbest dolaşan hayvanların ürünlerini tercih edin.

9) Rafine ürünlerden kaçının. Beyaz ekmek yerine tam buğday ekmeği, rafine tuz yerine element ve mineral zengini kristal kaya tuzu, beyaz pirinç yerine kahverengi pirinç seçin.

10) Su, temel içecektir. Şekerli, gazlı içecekler, enerji içecekleri çocuklarınızın sağlığı için büyük tehlikedir.

(14.12.2013 tarihli Cumartesi Postası'ndan alınmıştır. )

SON YAZILARI

TÜM YAZILARI

Yazarlarımızdan

Sıradaki haber yükleniyor...
holder