Aynı mikrobu alabilirsiniz

YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Koyu renkli, kokulu akıntı olması akla o bölgede enfeksiyon olduğunu getirir. Vakit kaybetmeden doktora gidin, ilaç tedavisine başlayın. Eşinizle ilişkide prezervatif kullanmıyorsanız onun da tedavi edilmesi şarttır. Çünkü o da taşıyıcı olduğundan siz iyileşseniz bile yeniden mikrop bulaştırabilir.

Akıntım koyu ve kokulu

28 yaşındayım, 6 aylık evliyim. Sorunum sürekli akıntımın olması ve idrarımın çok koyu renk ve kokulu gelmesi. Sizce neler yapmalıyım?

CEVAP

Sevgili okuyucum, normalde vajinadan her zaman bir miktar şeffafımsı, kokusuz akıntı gelebilir, bu çok doğaldır. Koyu renkli ve kokulu akıntı olması direkt olarak o bölgede enfeksiyon olduğunu düşündürüyor. Lütfen enfeksiyon daha fazla ilerlemeden bir jinekoloğa başvurarak o bölgeden kültür aldırtıp sonucuna göre hangi bakteri ürediyse gerekli ilaçları başlayın. Göreceksiniz ki kısa süre içinde koku kaybolacak, akıntı şeffaf bir hal alacaktır.

Bu arada çiftler arasında kondom kullanmadan ilişki oluyorsa mutlaka eşinizin de tedavi görmesi gerekir ki siz iyileştikten sonra o taşıyıcı olup size yeniden mikrop bulaştırmasın. İdrarınızdaki kokunun kaynağı da büyük ihtimalle vajinal bölgedeki enfeksiyondur. Kullandığınız ilaç bu şikayetinize de iyi gelecektir. Ayrıca bol sıvı tüketmenizi öneririm.

Sebebi kullandığım hap mı?

27 yaşındayım. 4 aydır doğum kontrol hapı kullanıyorum. Bu ay adetim 1 ay gecikti. İki defa hamilelik testi yaptım, sonuç negatif çıktı. Ayrıca sol kasığımda acayip ağrı var. Acaba adetimin gecikmesi kullandığım doğum kontrol hapından kaynaklanabilir mi?

CEVAP

Sevgili okuyucum, hapınızı düzenli kullanmanıza rağmen adetiniz gecikmiş. Ama gebelik olmadığına göre bu büyük ihtimalle kullandığınız doğum kontrol ilacına bağlıdır. Size önerim doktorunuza danışarak başka dozda ve içeriği daha farklı hormon içeren hap formuna geçmeniz.

Ertesi gün hapı aldım

Geçen ay eşimle ilişkiden sonra ertesi gün hapı aldım. Adet günüm geldiğinde kanamam oldu ama normal adetim gibi değildi. Biraz daha az kanamam oldu ve normalinden kısa sürdü. Şimdi ise adet günüm birkaç gün geçti. Gebelik ya da başka bir sorun olabilir mi?

CEVAP

Sevgili okuyucum, ertesi gün ilaçlarında sonra bu tür düzensiz kanamalar söz konusu olabilir. Nadiren de ilaca rağmen kadın hamile kalabilir. Bu nedenle mutlaka bir test yaptırın, gebelik çıkmazsa ertesi gün hapını kullanmadığınız aylardaki adet düzeninizi takip edin. Hep gecikme yaşıyorsanız o zaman bir uzmana başvurun ki sorunun nedeni araştırılsın.

Yazarlarımızdan

01 Temmuz 2020, Çarşamba 07:41
01 Temmuz 2020, Çarşamba 07:34
01 Temmuz 2020, Çarşamba 07:32
Sıradaki haber yükleniyor...
holder