Kadınlık hormonu azaldığı için sıkıntılar başlıyor

YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Menopoza girmeden önceki dönemde yumurtalık rezervi tükeniyor, vücuttaki kadınlık hormonu azalmaya başladığı için adet düzensizliği, uykuda bozukluk, ateş basması, terleme gibi şikayetler görülüyor.

Doktor sakinleştirici önerdi

45 yaşındayım ve 4 aydır adet görmüyorum. Özellikle geceleri aşırı terleme oluyor. Yüzüme kan çıkınca sanki boğuluyorum. Uyku düzenim bozuldu. Bütün bu şikayetlerle doktora gittim. Doktorum, hormon vermek istemiyor. Bana sakinleştirici önerdi. Ne yapmam gerekir?

CEVAP

Sevgili okuyucum, premenopoz denilen yumurta rezervinin epey azaldığı bir durum olan menopoz öncesi durumdasınız. Vücudunuzdaki östrojen seviyeleri azaldığı için, adetlerde düzensizlik, uykuda bozukluk, ateş basması ve terleme artarak devam edecektir. Doktorunuz hormon ilaçlarının meme kanseri riskini artırdığını bilmesi sebebiyle büyük ihtimalle kullanmanızı önermemiştir. Birtakım bitkisel ilaçlarla herhangi bir fayda sağlayamazsanız belki kısa bir dönem hormon kullanmanız iyi olabilir. Tabii öncesinde mutlaka meme kontrollerinizi yaptırmış olmalı ve düzenli kontrole gitmelisiniz.

İlaca devam etmeli miyim?

45 yaşındayım, 10 yıl önce birden adetten kesildim. Tedavim devam ediyor. 7 yıldır östrojen hormonu kullanıyorum. Her yıl kontrolden geçiyorum. Bir sorunum yok. Aldığım ilaca devam etmeli miyim?

CEVAP

Sevgili okuyucum, 40 yaşından önce menopoza giren kadınlarda menopozun olumsuz etkilerini en aza indirebilmek adına sıklıkla hormon tedavisi öneriyoruz. Ama dışarıdan verilen hormon ilaçlarının da bazı yan etkileri var, bu yüzden sıkı takip gerekiyor. Hormon ilaçlarının en sık meme üzerinde olumsuz etkileri bulunduğundan özellikle mamografi ve/veya meme ultrasonografilerinizin aksatılmadan yapılmış olması önem taşır. Hormon tedavisini maksimum 10 yıl kullanımını öneriyoruz. Bu süreden sonra zararları yararlarına göre daha fazla olduğundan genellikle kesmeyi tercih ediyoruz.

İlacı ne kadar kullanmalıyım?

30 yaşındayım. 1.5 yıl önce çikolata kisti ameliyatı oldum. Sol yumurtalıktan 10 santim kist alındı. Ameliyattan sonra 6 ay doğum kontrol ilacı kullandım. 6 aydan sonra 21 gün kullanıp 7 gün ara veriyorum. Bu ilacı ne kadar daha kullanmam gerekiyor?

CEVAP

Sevgili okuyucum, yakın zamanda çocuk sahibi olmak gibi bir niyetiniz bulunmuyorsa o zaman size önerim bu ilacı hamile kalma kararı verene kadar devam etmenizdir. İki yıldan uzun kullanımlarda belki 1-2 ay ara verilebilir ancak bu ilacı uzun süre kesmeniz halinde çikolata kistlerinizin yenileme riski epey yüksektir.

Yazarlarımızdan

Sıradaki haber yükleniyor...
holder