Kadınlık hormonu azalmaya başlıyor

04 Ekim 2018, Perşembe 05:00
AA

Menopoza girmeden önceki dönemde yumurtalık rezervi tükeniyor, vücuttaki kadınlık hormonu azalmaya başladığı için adet düzensizliği, uykuda bozukluk, ateş basması ve terleme gibi şikayetler görülüyor.

Sistit niye bitmiyor?

51 yaşındayım ve birkaç yıl önce menopoza girdim. Diyabet hastasıyım. 2 aydır sürekli sistit oluyorum. Doktorum vajinada mantar olduğunu söyledi. Bana 2 günlük bir ilaç verdi, kullanınca geçti ama yine oldu. Aşırı yanma var. Bunların sebebi ne?

CEVAP

Sevgili okuyucum, sistit idrar torbasının iltihabı olup genel olarak tüm idrar yollarının enfeksiyonunda bu terim kullanılır. Vajinada mantar olmakla sistit olmak çok farklı 2 durum olup tedavileri tamamen farklıdır. Her iki durum diyabet hastası olmanızdan kaynaklanır. Diyabet hem bağışıklık sisteminizde zayıflama yapar hem de kanda şekeriniz normalden yüksek olduğu için bakterilerin çoğalması için uygun ortam oluşur. Sizin en çok dikkat etmeniz gereken konu kan şekerinizi mümkün oldukça normal sınırlarda tutmaktır. Aksi taktirde vücudunuzda sık sık enfeksiyon ortaya çıkacak ve her defasında gereksiz yere antibiyotik kullanmak zorunda kalacaksınız. Vajinadaki mantar açısından da o bölgenin kuru tutulması, dar kıyafetler ve pamuk olmayan iç çamaşırlar giyilmemesi çok önemlidir.

Kistten mi kaynaklanıyor?

23 yaşında kızım. Benim sorunum aşırı ve uzun süren kanamalarımın olması. Annem kistten kaynaklanabileceğini söyledi ama doktora gitmeye çekiniyorum. Sizce adet kanamalarımın sebebi kist olabilir mi?

CEVAP

Sevgili okuyucum, doktora gitmekten çekinmeyin. Aşırı ve uzun süreli kanamaların altında hormonal düzensizlikten başlayıp rahim içinde myom ve benzer yapılara hatta kansere kadar sebep olabilecek durumlar yatabilir. Size önerim daha fazla vakit kaybetmeden bir uzmana muayene olmanızdır.

Hormon vermiyorlar

46 yaşındayım ve 4 aydır adet görmüyorum. Geceleri aşırı terleme oluyor. Uyku düzenim bozuldu. Bu şikayetlerle doktora gittim. Doktorum, hormon vermek istemiyor. Bana sakinleştirici önerdi. Ne yapmam gerekir?

CEVAP

Sevgili okuyucum, perimenopoz denilen yumurta rezervinin epey azaldığı bir durum olan menopoz öncesi durumdasınız. Vücudunuzdaki östrojen seviyeleri azaldığı için, adetlerinizde düzensizlik, uykuda bozukluk, ateş basması ve terleme artarak devam edecektir. Doktorunuz hormon ilaçlarının meme kanseri riskini artırdığını bildiği için büyük ihtimalle size önermemiştir. Bazı bitkisel ilaçlarla fayda sağlayamazsanız belki kısa bir dönem hormon kullanmanız iyi olabilir. Tabii öncesinde mutlaka meme kontrollerinizi yaptırmalı ve düzenli kontrole gitmelisiniz.

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.