Sonbaharda yavaşlayan metabolizmanızı hızlandırın

YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Diyetisyen Kübra Yazıcı metabolizmayı hızlandıran, yağ yakımını artıran beslenme önerilerini anlatıyor

3 SAATTE BİR ÖĞÜN YAPIN

3-3.5 saatte bir öğün tüketerek metabolizmamızı canlandırabilir ve iştah kontrolü sağlayabilirsiniz. Çünkü uzun süren açlıklar sonrası ihtiyacımızdan fazla kalori almamız kaçınılmaz.

SU İÇEREK YAĞLARI VÜCUTTAN UZAKLAŞTIRIN 

Suyun yeterli tüketimi yağ yakmak ve yakılan yağın vücuttan atılması için gerekli. Günlük su tüketiminizin 2-2.5 litrenin altına düşmemesine özen gösterin. Bu dönemde havaların da soğumasıyla birlikte susama isteği azalır. Suyun içine sevdiğiniz meyveler, taze nane, limon veya kabuk tarçın ilave ederek aromatik hale getirebilirsiniz. 

YEŞİL ÇAY VE KİRAZ SAPI ÇAYI ÖDEM ATIYOR

 Özellikle ödem atmada etkili olan yeşil çay ve kiraz sapı çayını günde 2-3 fincan tüketmeye özen gösterin. INCE BEL IÇIN KURUBAKLAGIL Yapılan çalışmalara göre; içeriğindeki kaliteli posa sayesinde haftada 2-3 kez kurubaklagil (nohut, yeşil mercimek, kuru fasulye) tüketen kişilerin karın ve bel bölgelerinin daha ince olduğu ispatlanmış. Haftalık beslenmenizde kurubaklagil tüketimine mutlaka özen gösterin.

 ANA ÖĞÜNLERDE MUTLAKA SALATA 

Daha az kalori ile daha fazla doygunluğa ulaşmak... Kulağa çok cazip geliyor değil mi? Ana öğünlerinizde tüketeceğiniz bol yeşillikli büyük porsiyon bir salatayla neredeyse sıfır kalori alarak doyabilirsiniz. Ancak salatanın içindeki soslara dikkat edin, yüksek kalorili soslar yerine limonlu, zeytinyağlı sosları tercih edin. 

MUTLU OLMAK İÇİN OMEGA-3 

Omega-3 içeriği yüksek besinlere yönelmeniz bu dönemde bağışıklık sisteminizi desteklerken kilo vermenize de yardımcı olur. Omega-3 tüketimi, mevsim geçişlerinde yaşayacağınız depresyon, baş ağrısı gibi şikayetlerinizi de azaltmaya destek olur. Balık, Omega-3’ün en iyi hayvansal kaynağıdır. Bitkisel Omega-3 kaynaklarından olan semizotu, ceviz, keten tohumu ve chia tohumuna da beslenmenizde mutlaka yer verin. 

HAREKET EDİN 

Ne kadar hareketli bir yaşam sürerseniz metabolizmanız da o kadar aktif çalışır. Haftada 3-4 gün yapılacak 40-50 dakikalık yürüyüş, yüzme veya bisiklet gibi aktiviteler yaz sonrası toparlanmanız için sağlıklı beslenmeyle birlikte büyük destek olur. 

ÖDEM ATIP YAĞ YAKTIRAN DİYET LİSTESİ

Kahvaltı: 2 dilim peynir Yarım avokado veya 2 parmak kalınlığında ananas 2 adet salatalık, bol yeşillik (semizotu, dereotu, maydanoz vb.) Ara: 2 kupa ödem atıcı çay 

Malzemeler: 1 adet ananasın kabukları, 1 tutam maydanoz, 1 litre su. 

Hazırlanışı: Ananası yıkayın ve soyun. Kabuklarını ufak parçalara ayırın ve yaklaşık bir litre suda üstü kapalı olarak kısık ateşte 15 dakika kaynatın. Daha sonrasında maydanozları ilave edin ve 5 dakika daha kaynatın. Sıcak veya soğuk içebilirsiniz. 

Öğle: 1 el genişliğinde biftek (150-160 gram) veya 1 porsiyon balık (200-250 gram) Bol yeşillikli bir salata (1 tatlı kaşığı zeytinyağı, balzamik sirke ve limon ilave edilebilirsiniz. Nar ekşisi kullanmayın.) 

Ara: 2 kupa ödem atıcı çay (tarifi yukarıda). 1 kapalı avuç çiğ badem veya çiğ kaju 1 adet kuru hurma 

Akşam: 2 yumurtalı az yağlı omlet veya menemen, salatalık ve bol yeşillik.

 İLK 2 GÜN ÖDEM ATIP YAĞ YAKTIRAN DİYET LİSTESİ

Kahvaltı: 7-8 adet badem, 2 tam ceviz, 1 parmak kalığında ananas, 4-5 kaşık yoğurt ve tarçın... Hepsini bir kase içerisinde karıştırarak ya da smoothie haline getirerek tüketebilirsini

 Ara: Kiraz sapı çayı Öğle: m 5-6 adet ızgara/fırında köfte veya 1 kutu ton balığı (160 gram) Bol yeşillikli bir salata (1 tatlı kasığı zeytinyağı, balzamik sirke ve limon ilave edilebilir, nar ekşisi eklenmesin) 

Ara: Metabolizma hızlandıran karışım 

Hazırlanışı: 4 kaşık yoğurdun içine; 1 yemek kaşığı keten tohumu, 1 çay kaşığı çörek otu yağı, 1 tatlı kaşığı pul biber, 1 tatlı kaşığı sumak, 1 tatlı kaşığı toz zerdeçal, çeyrek limon, 1 tatlı kaşığı zeytinyağını karıştırıp tüketin. 

Akşam: Metabolizma hızlandıran kabak çorbasını sınırsız tüketebilirsiniz. 

Malzemeler: 2 kabak 2 soğan 1 domates k 2 kapya biber 2 yemek kaşığı bulgur veya kinoa 1 yemek kaşığı zeytinyağı, 1 avuç nane, 1 avuç maydanoz, 1 avuç dereotu, kimyon, pul biber, karabiber, tuz ve sarımsak.

Hazırlanışı: Malzemeleri 2-3 bardak suyla haşlayıp blendırdan geçirin. Düşük kalorili ve lifli olan bu çorba hızlı kilo vermeye ve ödem çözmeye yardımcıdır. Ara: Kiraz sapı çayı 

SON 2GÜN TATLI KRİZİNİ BU TARİFLE SAVUŞTURUN

 MALZEMELER: 1 adet muz 3 bütün ceviz 10 adet badem 1 adet yumurta akı 1 su bardağı yulaf ezmesi veya yulaf kepeği (karışık kullanabilirsiniz) 1 çay kaşığı tarçın 3 adet gün kurusu 1 tatlı kaşığı Hindistan cevizi

YAPILIŞI: Tüm malzemeyi yoğurun. Küçük toplar halinde yağlı kağıda dizin (10-12 adet olacak şekilde). 180 derece fırında 15 dakika pişirin. Ara öğününüzde çay veya kahvenizle 2-3 adet tüketebilirsiniz.

Yazarlarımızdan

Sıradaki haber yükleniyor...
holder