Kan akımı azalırsa...

22 Temmuz 2017, Cumartesi 05:00
AA
Diyabet yani şeker hastalığı olan erkeklerde zamanla sertleşme sorunları görülür. Çünkü diyabet küçük kan damarlarına zarar vererek penise gelen kan akımını azaltır. Bu nedenle şekeri ve tansiyonu dengede tutun.

SORU: İlaç kullanmaya başladım, nasıl etkiler?

39 yaşındayım. Hem şeker hastasıyım hem de geçen hafta yaptırdığım tahlilde kan yağlarım yüksek çıktı. Bu yüzden ilaca başladım. Bunlar benim zaten çok iyi olmayan cinsel gücümü nasıl etkiler?

CEVAP

Diyabeti olan erkek hastaların yarısında zaman içerisinde sertleşme sorunu gelişiyor. Tip 1 diyabeti olan, insülin bağımlısı genç hastalarda bu problem daha erken ortaya çıkabiliyor. Tip 2 diyabeti olan insüline bağımlı olmayan ve daha geç yaşlarda ortaya çıkan diyabette sertleşme sorunu daha yavaş gelişiyor. Diyabeti olan erkeklerde birkaç nedenle sertleşme sorunu ortaya çıkıyor. Öncelikle diyabet küçük kan damarlarına zarar vererek penise kan akımını azaltıyor.

İkinci olarak çevre sinirlerde bozukluk oluşturarak penise sertleşme için gerekli uyarının iletilmesini engelliyor. Bu hastalarda penisten beyne giden uyarılarda da azalma oluyor ve sertlik elde etmek güçleşiyor. Son olarak diyabette genel sağlık daha kötü seyredebiliyor. Diyabetin yaratacağı bu kötü etkileri önlemenin en iyi yolu kan şekerini ve tansiyonu kontrol altında tutmaktır. Kolesterol ve trigliserid gibi kan yağlarındaki yükseklik ise kalp-damar hastalığı yaratıyor; penise giden kan akımında azalmaya yol açarak sertleşme bozukluğuna neden oluyor. Özellikle kötü huylu kolesterolün yüksek oluşu sertleşmeyi olumsuz etkiliyor.

SORU: Boşaldıktan sonra uykum geliyor

23 yaşındayım. İlişkiye girdikten sonra devam etmek istesem de ilk boşalmadan sonra vücuduma bir ağırlık çöküyor ve uykum geliyor. Karşımdaki devam etse de ben isteksiz oluyorum. Bunun nedeni nedir?

CEVAP

Bu durum birçok insanda böyledir, gayet normal bir durum. Vücut dinlenme ihtiyacı hissediyorsa dinlenir, daha sonra tekrar ilişki kurabilirsiniz. Sanırım ilişki sırasında bilinçli davranır ve partnerinizi de doyuma ulaştırırsanız sizde böyle bir baskı oluşmayacak.

SORU: Kanla karışık boşaldım, sorun mu var?

23 yaşındayım. Mastürbasyon yaparken kanla karışık boşaldım. Ertesi gün yine aynı şey oldu. Çok korktum. Acaba bu konuda bana yardımcı olmanız mümkün mü?

CEVAP

Meniden kan gelmesi çoğu zaman meni keseleri cidarındaki tahriş gibi çok önemli olmayan durumlardan kaynaklanır. Fakat bu durum nadiren de olsa hayatı tehdit edebilecek çok ciddi hastalıklardan meydana gelebilecegi icin mutlaka bir üroloji uzmanına başvurarak gerekli tetkikleri yaptırmalısınız.

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.