Tükenmişlik sendromuna yakalanmış olabilir misin?

22 Ocak 2019, Salı 13:12
AA

Akıllı telefonların pil ömürleri var. Bir süre sonra eskisi gibi performans vermemeye, sık sık donmaya başlıyor. Eğer bu zamanda biraz içindeki hafızasını boşaltmazsan sistem giderek daha da zorlanarak çalışmaya ve hatta olur olmaz zamanlarda pili dolu görünürken bile kapanmaya başlıyor.

Böyle durumlarda telefonlar için yapılacaklar belli. Hemen bir yetkili serviste pili değişiyor, mümkünse hafıza alanına yer açılıyor.

Peki gerçekten bunaldığımız, enerjimizin gündelik tempomuza yetmediği, bağışıklık sistemimizin zayıfladığı, kaslarımızın daha fazla ve daha sık ağrıdığı, uykusuzluk ya da aşırı uyku durumları yaşadığımız dönemlerde kendimiz için neler yapıyoruz?

Tabii ki tüm bunları görmezden gelip kendimizi zorlamaya devam ediyoruz. Ama bu ülkede Meryem Uzerli sayesinde tanıdığımız bir kavram var: Tükenmişlik Sendromu!

Aşırı yorgunluk, enerji düşüklüğü, yıpranma, güçsüzlük, hastalıklara karşı hassas olma, uyku ve beslenme bozuklukları bu durumun habercisi. Ama tüm bunlara gerek olmadan zaten ruh halinizden de Tükenmişlik Sendromu'nun ayak seslerini duyabilirsiniz.

1 dilim ekmeğin bile kalori hesabını yapan bir kadın artık ne yiyip ne içtiğine çok da dikkat etmiyorsa normalde ertesi gün küpesinden kemerine kadar ne giyeceğine titizlikle karar verirken artık sabah gördüğü ilk kazağı geçirip işe geliyorsa, akşamları tek hayal kurduğu şey battaniyenin altındaki sıcaklıksa, çok keyifli ortamlarda bile konuşmak içinden gelmiyorsa bu gidişatın hayra alamet olmadığını anlamak için tıp hekimi olmak zorunda değilsiniz.

Tabi ki bu durumu bizzat yaşıyor olmasam bu kadar detaylıca ifade edemezdim sanırım. Ama birçok insan dış dünyanın hareketine rağmen kendini uzay boşluğunda kaybolmuş gibi hissediyor ve bunun bir hayat rutini olduğunu kanıksamış durumda.

Öncelikle şunu unutmayın ki her zaman her şeye yetişmek zorunda değilsiniz. Romantik komedi filmlerindeki karakterler gerçek değil, hayat film tadında olsa da aslında kamera arkası gerçeğe daha çok uyuyor.

Şimdi ne yapacağız peki? Akıllı telefon olsak yetkili servise gider pilimizi değiştirirdik. O zaman hemen kendinize bir Yenilenme Planı hazırlayın.

- İşe yaşam alanlarınızda ufak değişiklikler yaparak başlamak çok etkili olacak. Büyüklerin dediği 'Tebdil-i mekanda ferahlık vardır’ sözünü yabana atmayın. Mekanın eşyalarını değiştirmek, ufak dokunuşlar yapmak modunuzu yükseltecek.

Dış görüntünüzdeki bezmiş ifadeden kurtulmanın yolu yıllardır değişmedi. Evet soluğu kuaförde alıp sizi yola getirmek için gerekli işlemleri yaptırın. İyi görünen iyi hisseder, bunu unutmayın.

-Sinemaya gidin, en sevdiğiniz filmi izleyin ve kendinizi ödüllendirin. Kesenin ağzını açmak ve azıcık savurgan olmak için daha iyi bir zamanlama olamaz.

-Hamur işleri sizi daha yorgun ve hantal hissettirir, bitter çikolata ise mutluluk hormonu salgılamanızı destekler. C vitamini desteği alın, uykudan önce tarçınlı süt içerek kan şekerinizi dengeleyin.

-Bugün karar verip yarın yeni bir başlangıç yapılabilir. Unutma nefes aldığın her günü başka bir gün olarak yaşamak senin elinde. 

Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.