Yoğun egzersizin size zarar verdiğini gösteren 7 işaret

Hayalinizdeki vücuda sahip olmak için spor salonuna yazıldınız ve size bir egzersiz programı yazmalarını sağladınız. Ancak aşırı egzersiz yapmak, bedeninize ve sağlığınıza egzersiz yapmamaktan daha fazla zarar verebilir. Eğer sıralayacağımız belirtilerden bazılarına sahipseniz, aşırı egzersiz vücudunuza zarar veriyor demektir. İşte yoğun egzersizin size zarar verdiğini gösteren 7 işaret.

06 Aralık 2019, Cuma 14:40 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
1-Performans seviyeleriniz düşüyor

1-Performans seviyeleriniz düşüyor

Enerjiniz her gün aynı derecede olmayabilir ve bu normaldir. Ancak egzersiziniz sizi hedefinize ulaşamayacak gibi hissettiriyorsa, bu durum büyük ihtimalle limitinizi zorlamanızdan kaynaklanıyordur.

Aşırı egzersiz yapıyorsanız, kendinizi yorgun hissedecek ve dayanıklılığınızı yitireceksiniz. Böyle bir durumda, kavrama gücünüzün zayıfladığını ve eklemlerinizde ek ağrılar hissedeceksiniz. Kararlılığınız da bu durumdan etkilenecektir..

2-Her zamankinden daha uzun süre ağrı hissediyorsanız

2-Her zamankinden daha uzun süre ağrı hissediyorsanız

Egzersiz yapmaya yeni başladıysanız veya farklı bir egzersiz stiline geçtiyseniz, acı hissetmek doğaldır. Fakat düzenli bir kişiyseniz ve egzersiz tarzınızı değiştirmediyseniz, ancak normalden daha uzun süren olağan dışı bir acı yaşıyorsanız, muhtemelen aşırı egzersiz yapıyorsunuzdur. Bu his, ağırlık kaldırmaya ilk başladığınızda hissettiğiniz duruma çok benzeyebilir.

3-Motivasyonunuzu kaybediyorsanız

3-Motivasyonunuzu kaybediyorsanız

Her gün bir coşkuyla spor salonuna gittikten sonra aniden motivasyonunuzu kaybetmiş gibi hissediyorsanız, kendi sınırlarınızı aşırı zorluyor ve strese sokuyor olabilirsiniz.

Sonunda bu durum, motivasyon eksikliği, depresyona bile yol açabilir. Ve böyle bir durumda, kendinizi neden depresyonda hissettiğinizi anlamız da zorlaşacaktır.

Duygusal stres aşamasından geçiyorsanız, beden eğitimi konusunda daha hafif bir rota belirlemeniz gerekir. Ağır kaldırma yerine, yoga veya hafif egzersiz yapmak daha iyi bir seçenek olabilir.


4-Kendinizi sürekli hasta hissediyorsanız

4-Kendinizi sürekli hasta hissediyorsanız

Düzenli egzersiz yapıyor ve sağlıklı bir yaşam sürüp, düzenli olarak hastalanıyorsanız, bunun nedeni aşırı egzersiz yapmanız olabilir. Elbette soğuk algınlığı veya ateşlenmenin başka sebepleri de olabilir. Ancak, düzenli bir şekilde gerçekleşirse ve aşırı egzersizin bazı belirtileri de görülebiliyorsa, antrenman şeklinize daha yakından bir göz atın.

Mola vermek vücudun iyileşmesini ve güçlenmesini sağlar. Spora biraz ara vermeniz, sonra daha güçlü ve motive olarak geri dönmenizi sağlayacaktır. Her 6 ila 12 haftada 1 hafta spora ara verin.


5-Kas kaybediyorsanız

5-Kas kaybediyorsanız

Aşırı egzersiz yapıyorsanız, vücudunuz iyileşmesi gereken besinleri yeteri kadar almakta zorlanır. Vücut bu besinleri aynı zamanda kas yapmak için kullanır. Sonuç olarak, daha fazla kas yapmaktansa, daha fazla kas kaybetmenize neden olur. Bu kas kaybı, sakatlanmalara da neden olur.

Kas kaybı, vücudun aşırı su tutmasına, ödem ve şişlik hissetmenize de neden olur.

Yemeklere dikkat

Yemeklerinizin hem mikro besinlerin hem de makro besinlerin uygun bir kombinasyonuna sahip olması çok önemlidir. Ayrıca, sadece proteinlere konsantre olmak büyük bir hata. Yeterli miktarda karbonhidrat ve yağ almalısınız. Karbonhidratlar, kas kütlesini toplamak için gereken vücuda enerji sağlar ve yağlar, testosteron ve diğer büyüme ile ilgili hormonların salgılanmasına yardımcı olur.

6-Kronik sakatlanmalar yaşıyorsanız

6-Kronik sakatlanmalar yaşıyorsanız

Kronik sakatlanmalar, sürekli aynı bölgede meydana gelen ve iyileşip daha sonra yeniden oluşan veya hiç iyileşmeyen sakatlanmalardır. Bunun nedeni, vücudunuza iyileşmek için zaman vermeden fazla egzersiz yapmanız. Egzersize devam ettiğiniz sürece, iyileşmesi gerekenden daha az kas iyileşir ve bu da kas kaybına yol açar. Bununla birlikte, yaralanmalar da meydana gelebilir, bu da aynı egzersizi çok uzun süre boyunca hiçbir değişiklik yapmadan tekrarladığınız anlamına gelir.

4-Uyumakta güçlük çekiyorsanız

4-Uyumakta güçlük çekiyorsanız

Aşırı egzersiz yapmak, stres hormonlarının fazla salgılanmasına neden olabilir. Bu durum uykuya dalmayı zorlaştırabilir. Ancak vücudunuzun kırılan kasları iyileştirmek ve onları daha güçlü olanlarla değiştirmek için uygun miktarda uykuya ihtiyacı vardır. Bu nedenle aşırı egzersiz yapmak kısır bir döngüye yol açar. En az 7-9 saat uyku alın, çünkü siz uyurken, vücut zarar görmüş kasları onarmaya çalışır ve onları daha sağlıklı ve daha güçlü olanlarla değiştirir.

Sıradaki haber yükleniyor...
SIRADAKİ HABER Hangi renk besin neye iyi gelir?