Yulaf kilo aldırır mı? Yulaf ezmesi kilo yapar mı?

Her diyetin bir parçası olarak sunulan yulaf kilo aldırıyor olabilir mi? Ne kadar yulaf tüketmelisiniz?

30 Ekim 2021, Cumartesi 18:14 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Yulaf ezmesi, kilo vermek isteyenler için en iyi kahvaltı seçeneklerinden biridir. 

Nasıl yaptığınız, mikrodalgada ya da ocakta pişirdiğiniz veya tatlı yulaf tarifleri için gittiğinizin bir önemi yok, bu tam tahıllı mısır gevreği açlığınızı azaltabilir ve zayıflamanıza yardımcı olabilir. Ancak bu, yulaf ezmesinin size zarar veremeyeceği anlamına gelmez.

Birkaç şeyi dikkate almazsanız, yulaf ezmesi bile kilo almanıza neden olabilir. Zayıflatıcı bir kahvaltıdan anında belinize zarar verebilecek kan şekerini yükselten bir gıdaya dönüşebilir.

Yulaf ezmesi kalorisi düşük, lif ve proteini yüksektir.

Su ile yapılan yarım su bardağı kuru yulaf ezmesi 150 kaloridir.

3 gram yağ, 27 gram karbonhidrat, 4 gram lif, 1 gram şeker ve 5 gram protein içerir.

Büyük bir kase sade yulaf ezmesi tüketmek kilo aldırabilecek kadar olmasa da size düşündüğünüzden fazla kalori verebilir. Bu nedenle sadece yulaf ezmesi yemek yerine tohum meyve ve kuruyemişlerle güçlendirin.

Tokluğu en üst düzeye çıkarmak ve kan şekeri artışını önlemek için yulaf ezmenizi biraz daha lif, yağ ve protein ekleyin.

Daha kremsi ve lezzetli hale getirmek için bir çorba kaşığı fındık ezmesi de ekleyebilirsiniz. Biraz chia tohumu ve badem gümüşleri de ekleyebilirsiniz.

ÇOK FAZLA ŞEKER EKLERSENİZ YULAF KİLO ALDIRABİLİR

ÇOK FAZLA ŞEKER EKLERSENİZ YULAF KİLO ALDIRABİLİR

Yulaf yerine bir sürü kıtır tatlı ve gronola eklenmiş çikolatalarla süslenmiş yulaf ezmesi elbette kilo aldırır. Masum görünen kahvaltılık yulafınızın şeker oranlarını kontrol etmeyi unutmayın.

Badem, kuru üzüm, taze meyve gibi tüm sağlıklı maddeleri eklemiş olsanız da, aşırıya kaçmak toplam kalorinizi artırabilir. Yulaf ezmesine sos koyarken aşırıya kaçmayın ve 150 kaloriye sadık kalın. Lezzet katacak kadar çok az sos ekleyin.

Paketlenmiş ve aromalı yulaf ezmesi kullanışlı ve zaman kazandırıcı görünebilir ancak kimyasallar ve şekerle doludurlar. Bazı paket yulaf ezmesi 14 gram şeker ve yapay boya içerir. Bunun yerine tatlandırılmamış yulaf alın ve kendi malzemelerinizi ekleyin.

Canınız şekerli şeyler çekiyorsa içine taze meyve ve tarçın ekleyin.



GÜNDE BİR KASE YULAF İYİDİR DAHA FAZLA TÜKETMEYİN

GÜNDE BİR KASE YULAF İYİDİR DAHA FAZLA TÜKETMEYİN

Yulaf içerik bakımından koloy kolay kilo aldırmaz ancak her türlü kalori kilonuzu destekleyecektir. Çok fazla yediğiniz her besin gibi yulafta çok fazla yendiğinde kilo aldırabilir.  

 Daha az yemek için yemeğinizi küçük bir kapta yiyin.

Günde bir kase yulaf lif ihtiyacınızı destekler ve size kilo aldırmaz.


GECE YULAF YEMEK KİLO ALDIRIR MI?

GECE YULAF YEMEK KİLO ALDIRIR MI?

Hayır, ölçülü miktarda yenen yulaf gece yendiğinde de kilo aldırmaz hatta bazı faydaları olduğuna dair görüşler varı.

Yulaf lif bakımından zengindir ve düşük yağ içeriğine sahiptir, bu da onları son derece besleyici yapar. Ayrıca, sizi daha uzun süre tok tutar ve genellikle geceleri aldığınız tüm o açlık sancılarını önler. Size rahatlama hissi verir ve iyi uyumanıza yardımcı olur

Ayrıca serotonin hormonu salgıladığı için stresi azaltmaya yardımcı olur. Yani, evet, geceleri yulaf yiyebilirsiniz. Aslında günün herhangi bir saatinde yulaf yiyebilirsiniz. Bir toplantıya geç kalıyorsanız ve sağlıksız ve tatmin edici olmayan bir şey yaparak zamanınızı boşa harcamak istemiyorsanız, bu sadece doğru yemek seçeneğidir.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Daha az işlenmiş gıda, daha az mutfak masrafı!