Yumurta diyetinizin neden başrolünde olmalı?

Haşlanmış yumurta ile kilo verenleri duymuşsunuzdur. Yumurta kilo aldırır mı? sorusu sık sık endişelendiğimiz konular arasında. Neden? Biz bunun medyanın neden olduğu bir yanlış anlaşılma olduğunu düşünüyoruz. Zira yumurta, her şekilde lezzetli olarak pişirilebilen her yere taşınabilen 'joker' bir besin. Sadece yumurta diyeti ile belki istediğiniz etkiyi yakalayamayabilirsiniz ancak uygun diyet ve egzersiz programıyla başarılı olabilirsiniz. 'Yumurta kilo yapar mı?' sorusunu bırakın bir yana, yumurta ile kilo verirsiniz. İşte nedenleri!

15 Ağustos 2020, Cumartesi 16:21 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Yumurta sarısı, metabolizmayı hızlandıran içerikleri barındırır

Yumurta sarısı, metabolizmayı hızlandıran içerikleri barındırır

  • Yumurta tükettiğiniz zaman protein tüketirsiniz ve proteinlerin sindirim süresi uzundur. Böylece daha uzun süre tok hissedebilirsiniz. Proteinler aynı zamanda kas yapmanıza yardımcı olarak metabolizmanızı hızlandırırlar. 
  • A, B, D vitaminleri ve demir içeren yumurta; 6 gram protein, 6 gram yağ ve 3 gram su içerir. Yumurta sarısı akına göre daha fazla demir, yağ ve protein içerir. Anne sütünden sonra gelen en kaliteli protein kaynağı yumurtadır. 
  • Yapılan araştırmalara göre kahvaltıda özellikle 1 adet haşlanmış yumurta tüketildiğinde uzun süre tok kalmayı diğer öğünler daha az besin tüketimini sağlıyor ve böylece kilo vermeye yardımcı oluyor. Yumurta satın alırken; omega-3 yağ asitlerinden yüksek ve kolesterol oranları daha az olanları tercih edebilirsiniz.

 Yumurta sarısındaki D vitamini göbek düşmanıdır

Yumurta sarısındaki D vitamini göbek düşmanıdır

Ancak D vitamininin etkisi tüm bunlarla sınırlı kalmıyor. Yapılan son araştırmalar kilo vermeyi etkileyen unsurların başında D vitamininin eksikliğinin de yer aldığını gösteriyor. Ayrıca D vitamini, aynı omega-3 yağları gibi en fazla karın – göbek bölgesindeki yağların erimesine etki ediyor. Bunu da muhtemelen kalsiyumun etkinliğini artırarak başarıyor.

 Yumurtadaki çinko tiroitlerinizi çalıştırır

Yumurtadaki çinko tiroitlerinizi çalıştırır

Çinko da tiroit hormon sentezi için gerekli olan bir eser mineraldir. Çinko eksikliği ve hipotiroidizm olan bir kadının klinik çalışmasında kuru ve pullu cilt lezyonları, saç dökülmesi, zayıflık, iştahsızlık ve olası depresyon görülmektedir. Bir ay boyunca çinko takviyesi alınmasının ardından cilt lezyonları tamamen iyileşmiş, algılanan depresyonu belirgin bir şekilde iyileşmiş ve 4 ay sonra saçları tamamen uzamıştır. 

 Yumurta akı, modunuzu yükseltir

Yumurta akı, modunuzu yükseltir

Kendinizi depresyona yatkın hissetiğiniz zaman kendinize sadece yumurtanın beyazını kullanarak bir omlet hazırlayın ve duruma bir bakın. Neden böyle söylediğime gelince yumurtanın akında kolin bulunuyor ve bu da psikolojik durumu yükseltmekte etkili. Kendinizi iyi hissettiğiniz zamanlarda her zaman daha az yersiniz.

Yumurta düşük kalorilidir

Yumurta düşük kalorilidir

Eğer kalori sayarak diyet yapıyorsanız, yumurta düşük kalorili besinlerden biridir. Bir yumurtada 74 kalori bulunur. 


 Yumurta tok tutar

Yumurta tok tutar

Yapılan bir çok araştırmada sabahları 1 yumurta yiyen bireylerin gün içinde daha az acıktıkları ve yeme konusunda kendilerini daha kolay kontrol edebildikleri gösterilmiş. Amerika’da Rochester Obezite Merkezinde yapılan bir araştırmada da güne yumurta yiyerek başlayan bireylerin, yumurta yemeden başlayan bireylere göre, günlük 400 kalori daha az yedikleri gösterildi.


 Yumurtanın sarısı kolesterol açısından da zengindir

Yumurtanın sarısı kolesterol açısından da zengindir

Ancak kolestrolün de vücutta başta hücre yapı taşı olması aynı zamanda bir çok hormonun da öncü maddesi olması nedeni ile de vücut için önemli bir madde olduğu unutulmamalıdır. Kolesterol yüksekliği olamayanlar her gün 1 tane yumurtayı gönül rahatlığı ile yiyebilirler. Kolesterol yüksekliği olanlar ise haftada 3-4 gün yumurta yiyebilirler.


 Protein bakımından zengin bir beslenme kilo vermeyi kolaylaştırır

Protein bakımından zengin bir beslenme kilo vermeyi kolaylaştırır

Yumurta, protein bakımından en zengin besinlerden biridir. Protein bu sayede daha uzun süre tok hissetmenizi sağlar, gün içerisinde daha az yiyecek tüketerek daha fazla kalori almanızı engeller ve yakılması en son tercih edilen besin olduğu için vücudunuzu yağ depolarını enerji olarak kullanmaya ve yakmaya teşvik eder. Bu sebeple mutlaka her gün protein oranı yüksek öğünler tüketin!

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Erkeklere göbek eritme için 10 altın tüyo