Yüzerken kilo vermek için ipuçları ve yüzmenin faydaları

Yüzme her zaman insanların daha çok boş zamanlarında ve eğlenmek için tercih ettiği bir aktivite olarak görülmüştür. Gerçek şu ki, bu aktivite, tüm yönergeleri doğru izlemeniz koşuluyla, çok fazla kalori yakmanıza, vücudunuzu hızla şekillendirmenize ve kilo vermenize yardımcı olur. Yüzme, koşarak aynı miktarda kilo vermenize yardımcı olabilecek ve eklemlerinize bile zarar vermeden düşük etkili bir egzersizdir. Kesinlikle her yaş grubundan insanın yapabileceği eğlenceli ve sağlıklı bir aktivitedir. Kilo vermek ya da vücudunuzu güçlendirmek için yüzüyorsanız, aklınızda bulundurmanız gereken 4 şey var.

27 Temmuz 2021, Salı 13:36 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Denize girmek değil, yüzmek kilo verdirir

Denize girmek değil, yüzmek kilo verdirir

Yaz boyu birçok kez aktif bir şekilde yüzme ve kalori yakma şansına sahipken bir çok kişi su kenarında oyalanmayı tercih eder. Yüzerek sağlıklı kalmak istiyorsanız her zaman tam zamanıdır. Su kenarlarında durmayı bırakın, suyun içine girin ve gerçekten yüzün.

Yüzme stilinizi seçin ve sınırlarınızı zorlayın

Yüzme stilinizi seçin ve sınırlarınızı zorlayın

Farklı yüzme vuruşları, farklı sağlık yararları sunar ve farklı miktarda kalori yakar. Ama hepsinden daha etkili olanı Kelebek vuruşudur. Bu vuruş doğru yapılırsa 10 dakikada 150 kalori yakmanıza yardımcı olabilir. Bir sonraki en iyi vuruş, bir saatte 704 kalori yakmanıza yardımcı olabilecek serbest stildir.

Yüzerek kilo vermek istiyorsanız, her gün aralıklı antrenman yapmalısınız

Yüzerek kilo vermek istiyorsanız, her gün aralıklı antrenman yapmalısınız

Amacınız kilo vermekse, elbette ekstra çaba sarf etmeniz gerekiyor. Kaybedeceğiniz kalori miktarını hızınız belirler. Bu yüzden bir tur için daha sert ve daha hızlı yüzün ve bir sonraki turda normal olun. Bu yağ yakma sürecinizi hızlandıracaktır.

Yüzmek için doğru zamanı seçtiğinizde etkilerini daha hızlı görürsünüz

Yüzmek için doğru zamanı seçtiğinizde etkilerini daha hızlı görürsünüz

Her zaman sabahları kahvaltıdan önce yüzmeye çalışın. Sabahları yüzmek vücudunuzu aç bırakacak ve depolanan yağları daha verimli kullanabilecektir. Vücut yağı enerji olarak kullanacak ve daha fazla kilo verebileceksiniz.

Yüzmek kemik kütlenizi arttırır

Yüzmek kemik kütlenizi arttırır

“Sadece ağırlık egzersizleri kemik kütlesini artırır.” genel kanısının aksine yapılan araştırmalar kemik kütlesinin yüzme ile artabileceğini ortaya koydu. Bunun yanında, doktorlar uzun süreli kas ve eklem ağrısı gibi problemler yaşayan hastalarına yüzmeyi ağrılarını giderici bir egzersiz olarak öneriyor. Bunun sebebiyse suyun omurga üzerindeki baskıyı azaltıcı etkisi olması olarak açıklanabilir.

Yüzmek ciğer kapasitenizi artırır

Yüzmek ciğer kapasitenizi artırır

Yüzmenin vücuda faydaları nelerdir diye bahsederken solunum sistemi üzerindeki faydalarına değinmeden geçmemeliyiz. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi yüzerken büyük kas gruplarımızın birçoğu çalıştığı için yüksek miktarlarda enerji harcarız. Yüksek miktarlarda enerji harcadığımız için de daha çok oksijene gereksinim duyarız. Ayrıca yüzme solunum hızı ve derinliği üzerinde de olumlu etkilere sahiptir. Dilerseniz beş, yedi veya dokuz kulaçta bir nefes alarak ciğer kapasitenizi artırma egzersizleri yapabilirsiniz. 

Yüzmek kardiovasküler sisteminizin üzerinde olumlu etkiye sahiptir

Yüzmek kardiovasküler sisteminizin üzerinde olumlu etkiye sahiptir

Düzenli yüzmenin faydaları arasında kalp hastalıklarının riskini azaltmanın yanı sıra kolestrol ve diyabet gibi hastalıklar da olumlu etkiye sahip olması sayılabilir. Üstelik yüzdüğünüzde bedeninizin tamamı aktif olduğu için kalbinize giden temiz kan akışı artar, bu da daha sağlıklı bir kan dolaşımı anlamına gelir. Yüzmenin yüksek tansiyonu düşürme konusunda da başarılı olduğuna dair araştırmalar bulunuyor.

Yüzmek modunuzu yükseltir ve stres seviyesini düşürür

Yüzmek modunuzu yükseltir ve stres seviyesini düşürür

Yüzerken endorfin seviyeniz yükseldiği için kendinizi daha enerji dolu ve mutlu hissedersiniz. Üstelik, suyun rahatlatıcı sesi ve düzenli nefesinizin sesi yüzerken meditasyon yapıyorsunuz gibi bir etki yaratabilir, bu da stres seviyenizin azalmasını sağlar. Yüzmenin psikolojik etkileri arasına daha iyi bir uyku deneyimini de ekleyebiliriz. Tüm bu olumlu etkilerin yanında, uzmanlar yüzmenin beynin oksijen alımını artırıp artırmadığı yönünde araştırmalara başlamış durumda.

Yüzmek ciddi anlamda kilo vermeye yardımcı olur

Yüzmek ciddi anlamda kilo vermeye yardımcı olur

Yüzmek, kilo vermek isteyenler tarafından sıkça tercih edilen egzersizlerin başında geliyor. Bunun sebebiyse yüzmenin tüm vücudunuzu aynı anda harekete geçirmesi ve yüzerken daha çok enerjiye ihtiyaç duymanız olarak açıklanabilir. Hem kardiyo hem de ağırlık egzersizi olarak sınıflandırabileceğiniz yüzme ile yağ yakımını hızlandırıp sağlıklı bir şekilde kilo verebilirsiniz. Yağ yakımını hızlandırmak için daha hızlı yüzmek için hazırlanmış egzersizlere göz atabilirsiniz.

Denizde yüzmek cildi güzelleştirir

Denizde yüzmek cildi güzelleştirir

Denizde yüzmenin faydaları listesinin başına tuzlu suyun cildiniz üzerinde yaptığı olumlu etkiyi koyabiliriz. Deniz suyunda bulunan magnezyum ve hidrat, cildinizin daha sağlıklı olmasına yardımcı olur. Deniz suyu cildin kendini yenilemesine etkili olduğu için kızarıklık, iltihap ve sivilce gibi cilt problemlerinin çözümünde etkili olabilir. Uzmanlar, yüzme sonrası daha sağlıklı bir cilt için denizden ve havuzdan çıktığınızda hemen duş almanızı öneriyor. 

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Metabolizmayı hızlandırmanın 10 kuralı