Zayıfladıktan sonra kilomuzu nasıl koruyabiliriz?

Kilo vermek başlı başına zor bir süreç. Ancak belki daha da zoru zayıfladıktan sonra kilomuzu koruyabilmek ve tekrar kilo almamak. Bu sorunun önüneyse birkaç basit öneriyi uygulayarak geçmek mümkün. Diyetisyen Fatma Yiğitoğlu'na kulak verelim...

06 Kasım 2018, Salı 07:36 Son Güncelleme:
A A

Zayıflamak, zor ve uzun bir süreçtir. Zayıflamak için verdiğiniz emek kadar kilo koruma dönemi için de aynı emeği vermeniz gerekir. Sağlıklı zayıflamak, düşük kalorili diyet yapmak değildir. Sağlıklı zayıflamak ve her zaman sağlıklı kilonuzu korumak istiyorsanız, size uygun sürdürülebilir bir diyetle yaşam tarzı haline getirmeniz lazım. 

Eğer yaşam tarzı değişikliğini sağlayıp ve beslenme alışkanlığınızı değiştirirseniz, kilo koruma dönemi başarılı geçecektir. Kilo koruma döneminin zor olmasının diğer bir nedeni beynin verdiği sinyallerle de ilişkilidir. Zayıfladıktan sonra kilo vermiş olursunuz ama vücudun hafızası kolay değişmez. 

Kilo verdikten sonra metabolizma hızı yavaşlar ve yağ miktarı azalır. Beyin bu durumu tekrar eski haline getirmeye çalışır. Eğer kötü ve sağlıksız bir diyet ile zayıflarsanız tekrardan kilo almaya başlarsanız. Ama yaşam tarzı değişikliğini sağlarsanız, beynin verdiği sinyaller değişine kadar kilonuzu korursunuz. 

KİLONUZU KORUMA DÖNEMİ İÇİN 7 BESLENME TÜYOSU

KİLONUZU KORUMA DÖNEMİ İÇİN 7 BESLENME TÜYOSU

Eğer anlamsız şekilde iştahınız açık ve kendinizi sürekli atıştırma/yemek tüketiyorsanız size önemli bir tüyo verelim. Üst üste 3 gün 60-70 dakika yürüyüş yapın. Spor sırasında endorfin yani mutluluk hormonu salgılanır. Mutluluk hormonu hem sizin genel stresini hem de duygusal açlığınızı azaltır. Böylece iştahınızı kontrol altına alabilirsiniz. 

Mutlaka 7-10 günde bir evdeki tartınızda tartılın. Çünkü tartılmak, kilonuzu koruma da yardımcı olacaktır. 

Kalorisi yüksek bir öğün veya tatlı tüketirseniz mutlaka telafi için 1-2 gün sağlıklı öğünler tüketin. Ertesi gün su tüketimini en az 2,5 litreye çıkarın. 

Yürüyüşlerinizi veya kardiyo egzersizlerinizi haftada en az 2-3 gün yapmaya devam edin. Spor iştahınızı kontrol altına alır, vücut direnciniz artırır ve kilonuzu korumaya yardımcı olur. Yaşam tarzınızı değiştirip, sağlıklı kilonuzu her zaman korumanız dileğiyle…


Haftada 2-3 öğününüzü dışarıda tüketebilirsiniz. Ama daha fazla sayıda dışarıda yemek yiyorsanız, sağlıklı menüler yapan yerler tercih edin. 

Su içmeye devam etmelisiniz. Günlük yaklaşık 2 litre sadece su için. Diğer içeceklerin miktarını ayrı hesaplayın. Su içmeyi azaltmak, kilonuzu tekrar almanıza neden olur. 

Alışveriş listesi yapın. Liste yapmak hem sağlıklı besinleri sürekli seçmenizi sağlayacak hem de fazla kalorili besinlerden sizi uzak tutacaktır. 

Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.