Zayıflatan en etkili meyve diyeti

Kilo vermek isteyen insanlar için meyve diyeti yapmak kalorileri azaltmak, yağ ve kolesterol alımını ortadan kaldırmak, mineral ve vitamin seviyelerini artırmak için mükemmel bir yol gibi görünebilir. Meyve bazlı bir diyet bazı insanlar için mükemmel bir strateji olsa da vücudun normal işlevi, kas büyümesi ve gelişimi, metabolik faaliyetler, kalp sağlığı ve enerji için yağ ve protein gibi maddelere ihtiyaç duyduğunu unutmamak önem taşıyor. Bununla birlikte, kısa süreli bir meyve diyeti sağlık açısından büyük faydalar sağlayabilir. Meyve diyeti, yiyecek bağımlılığının üstesinden gelmeye yardımcı olabilir ve vücudunuz yağ ile kalori yakarken kendinizi tok hissetmenizi sağlayabilir. Gelin meyve diyetinin detaylarına bakalım. /ÖZEL

28 Kasım 2021, Pazar 12:09 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
MEYVE DİYETİ NASIL YAPILIR?

MEYVE DİYETİ NASIL YAPILIR?

Meyve diyeti, toksinlerden arındıran geçici bir diyettir. Uzmanlar, belirli besin eksiklikleri (protein, omega-3, omega-6 vb.) ortaya çıkabileceğinden, meyve diyetinin 2 haftadan fazla yapılmasını önermiyor. Meyve diyeti, sadece meyve yiyeceğiniz anlamına gelmiyor. Çoğu insan, eğer kalorilerinin %50-75'i meyve kaynaklarından geliyorsa, kendilerini meyveci olarak kabul eder. Meyvelerin düşük kaloriye sahip olmasından dolayı belirli bir miktar sınırı yoktur. Meyve bazlı bir diyetin basitçe karşılamadığı yağ ve protein ihtiyacı her zaman olacaktır. Bir hafta boyunca meyve diyeti yamak, kilo vermenize ve enerjinizi artırmanıza yardımcı olurken aynı zamanda sindirim süreçlerinizi de optimize edebilir. 

1 HAFTALIK MEYVE DİYETİ LİSTESİ

1 HAFTALIK MEYVE DİYETİ LİSTESİ

Kahvaltı: 2-3 muz, yaban mersini, çilek, ıspanak ve 1 bardak Hindistan cevizi sütü içeren meyveli smoothie.

Sabah atıştırmalığı: 1 su bardağı dilediğiniz kuru meyve (şeftali, ananas vb.)

Öğle yemeği: 1-2 kase meyve salatası, üzüm, çilek, muz ve mango karışımı.

Öğleden sonra atıştırmalığı: 1 su bardağı kuru incir veya hurma.

Akşam yemeği: Avokado, domates, ıspanak ve salatalıktan oluşan, üzerine zeytinyağı, tuz ve karabiber serpilmiş salata.

MEYVE İLE ARINMA DİYETİ

MEYVE İLE ARINMA DİYETİ

Meyve bazlı diyetten biraz farklı olan meyve ile arınma diyeti, 3 gün boyunca meyve, sebze ve protein tüketiminden oluşur. Bu diyet, çoğu meyve diyetinin neden olduğu protein eksikliğini önlemek için özel olarak tasarlanmıştır, ancak yeme düzeni açısından çok daha fazla katılık gerektirir.

1. gün, günün 8 saati boyunca her 2 saatte bir, protein shake, arından 1-2 bardak su içmelisiniz. Akşam yemeği için yarım avokado ve 2-3 yumurta akı ile birlikte çiğ salata yemelisiniz.

2. ve 3. günlerde, günün 8 saati boyunca her saat başı 100 kalorilik meyve yemelisiniz. 2. ve 3. günlerde akşam yemeği sadece yarım avokado ve protein içeceğinden oluşmalı.

Bu diyet, vücudunuzu şeker, tuz, tatlandırıcı, baharat, karbonhidrat ve sağlıksız yağların çoğunluğundan temizler. Yoğun bir mineral ve vitamin kaynağı sağlar. Ayrıca metabolizmanızı hızlandırırken ve genel sindirim sürecinizi iyileştirirken, kendinizi tok hissetmenize yardımcı olabilir.

MEYVE VE SEBZELERLE KİLO VERME

MEYVE VE SEBZELERLE KİLO VERME

Meyve ve sebzeler, düşük kalorili, yüksek besin etkisi ve önemli seviyelerde lif ve antioksidan kaynakları olduğu için herhangi bir zayıflama diyetinde önemli bir yere sahiptir. Bununla birlikte, her meyve ve sebze türü farklı düzeyde kalori, şeker, yağ ve mineral içerdiğinden, meyve ve sebzelerden oluşan mükemmel kilo verme diyetinin gerçekte neye benzediğini bilmek zor olabilir.

Vücudunuzun günlük besin hacmi alımının gün boyunca benzer olma eğiliminde olduğunu unutmayın. Başka bir deyişle, midemiz, o yiyeceğin içerdiği kalori miktarından bağımsız olarak, belirli bir miktar yiyeceğe alışır. Bu nedenle, kendimizi tok hissetmek ve daha az kalori almak istiyorsak, lif açısından zengin, düşük kalorili yiyecekler kilo vermek için mükemmeldir. 

Ayrıca, diğerlerinden daha fazla yağa (avokado) veya kaloriye (muz) sahip olabilecek birkaç meyve ve sebze, diğer meyvelerde bulunmayan kritik besinlere sahiptir. Vücudunuzu dinler ve toplam kalori alımınızı takip ederseniz, herhangi bir meyve veya sebze kilo verme diyetinde faydalı olabilir.

ZAYIFLATAN EN İYİ MEYVELER

ZAYIFLATAN EN İYİ MEYVELER

KARPUZ

Şeker açısından biraz yüksek olmasına rağmen, su ağırlıklı meyve olan karpuz, sadece sizi doldurmak ve iştahı azaltmak için değil, aynı zamanda kilo vermeye çalışanlarda daha düşük yağ birikimi ve gelişmiş lipit profilleri ile bağlantılıdır. Karpuz suyundaki aktif maddeler ayrıca egzersiz sonrası vücudunuzun daha hızlı iyileşmesine yardımcı olabilir. 

ORMAN MEYVELERİ

ORMAN MEYVELERİ

Enflamasyonu azaltabilen, metabolizmayı hızlandıran ve oksidatif stresi ortadan kaldıran antioksidanlarla dolu olan meyveler, diyet lifi ve polifenolik bileşikler açısından da yüksektir. Lif, sindirimi optimize edebilir ve besin alımı verimliliğini artırabilir. Ayrıca bu meyvelerdeki polifenollerin aslında yağ oluşumunu azalttığı gösterilmiştir. Bu da meyveleri diyetinizin önemli bir parçası yaptığınızda daha fazla enerji ve daha az kilo almanız anlamına gelir.

VİŞNE

VİŞNE

Kirazlar en yaygın meyve olmasa da, vücuttaki yağ geni ifadesini değiştirebilen belirli enzimler de dahil olmak üzere benzersiz bir besin profiline sahiptirler. Kirazlardaki yüksek antioksidan seviyeleri ayrıca kalp sağlığına yardımcı olur ve kolesterol seviyelerini düşürür, bu da kardiyovasküler sorun riskinizi azaltabilir ve daha hızlı kilo kaybını teşvik edebilir.

NEKTARİN

NEKTARİN

Bu çekirdekli meyvelerin kalorisi çok düşüktür ve diyet lifi çok yüksektir. Tek bir nektarin tok hissetmenize yardımcı olabilir, böylece aşırı yemeyi önlerken aynı zamanda sindirim sürecini uyarır ve kolonu temizler.

GREYFURT

GREYFURT

Mevcut en iyi kilo verme meyvelerinden biri olarak kabul edilen greyfurt, özellikle organlarınızda iltihaba neden olabilen ve bir dizi ciddi sağlık sorununa yol açabilen viseral yağı (karın yağı) hedef alır. Ayrıca greyfurt, metabolizmayı hızlandırabilen ve sindirimi optimize edebilen yüksek düzeyde fitokimyasallar ve antosiyaninlere sahiptir.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Portakal Diyeti ile 2 günde 4 kilo verebilirsiniz! Portakal diyeti nedir, nasıl yapılır?