Zayıflattığı kanıtlanan 14 besin

Bunca zamandır kilo vermeye çalışıyoruz ama gözümüzün önünde yağ yakan, metabolizma hızlandıran meyve ve sebzeleri görmezden geliyoruz!

11 Ocak 2017, Çarşamba 11:12
A A

Kilo vermek, sürekli yeni bir diyete başlayıp hafta sonuna doğru sonlandırmak son zamanlarda biz kadınların yaşam tarzı haline gelmeye başladı! Gelin artık buna bir son verelim! Çünkü  24 yıllık bir araştırmanın sonucunda zayıflatan meyve ve sebzelerin bir listesi ortaya çıktı.  

ABD ve İngiltere’deki Harvard Üniversitesi ve East Anglia Üniversitesi, bu ortak bir araştırma için uzun zamandır birlikte çalıştı.   İngiliz Medikal Dergisi’nde yayınlanan araştırmada, ankete katılan 124 bin 86 kadın ve erkek, 24 yılı aşkın süre incelendi. Araştırmaya katılanlar 3 ana gruba ayrıldı: Yaş ortalaması 36 olan kadınlar, yaş ortalaması 48 olan kadınlar ve yaş ortalaması 47 olan erkekler olarak…   Araştırmanın sonunda flavonoidlerin kilo korumada ve kilo vermede yardımcı olduğu ortaya çıktı. Yüksek flavonoid? içeren 14 sebze ve meyve ise şöyle:  

AHUDUDU

AHUDUDU

Zor bulunsa da muhteşem tadıyla ahududu, inanılmaz lezzeti ve sağlığımıza verdikleri destekle vazgeçilmez meyvelerdendir. Özellikle diyet yapanlar için sıfır kolesterol, lif, protein, karbonhidrat ve yağ içerir. aynı zamanda, B, C, A, K, E vitaminlerini , potasyum ve sodyum bunun gibi elektrolitleri içerir. Kalsiyum, bakır, çinko, manganez, magnezyum ve demir ahudududa bulunmakta ve ilave şekilde tam bir antioksidan deposudur. Diyetisyenlerin danışanlarına kullandırdıkları diyet listelerinin vazgeçilmez meyvelerinden biridir.

ÜZÜM

ÜZÜM

Yapılan çalışmalar, üzümde ellajik asit denilen fitokimyasalın, obezite, metabolik sendrom, kalp hastalığı, diyabet 2 hastalıklara yol açan, göbek ve karaciğerdeki yağları azaltmakta etkili olduğunu gösteriyor.

BİBER

BİBER

C,P,K vitaminleri ve karoten deposu olan biberin zayıflama üzerinde ki etkileri tartışılmaz. Aslında biber çeşitleri içerisinde acı olanı zayıflama üzerinde oldukça büyük etkilere sahiptir. Acı biber yağ yakıcı özelliği ile kilo vermeyi sağlamaktadır. Yeşil biber ise özellikle tok tutmayı sağlar. 

ERİK

ERİK

Bol miktarda B ve C vitamini içerir. Bu sayede bağışıklık sistemini güçlendirir ve vücut direncini artırır. Potasyum ve magnezyum bakımından da çok zengindir. İdrar söktürücü özelliğe de sahiptir. Bu yüzden metobolizmayı hızlandırıcı etkisi vardır. 

NARANCİYE

NARANCİYE

Western Ontario Üniversitesinde yapılan bilimsel araştırmalarda, naranciye grubunda bulunan Nobiletin maddesinin obeziteyi önlediği belirtilmiştir.  

SOĞAN

SOĞAN

Medeniyet tarihi kadar eski bir geçmişe sahip olan soğan bitkisi, sadece kilo vermek ve bölgesel zayıflama amacıyla değil, aynı zamanda saç dökülmesi tedavisi, kanser tedavisi ve önleme, gastrointestinal sistemin sindirim işlevlerini düzenleme, dolaşım sistemini güçlendirme, kalp hastalıklarını önleme gibi bir çok faydalı etkisi vardır. 

BÖĞÜRTLEN

BÖĞÜRTLEN

Böğürtlen, tok tutucu özelliği sayesinde yemek ihtiyacını azaltıyor. Antioksidan zengini bir meyve olan böğürtlen ayrıca genç kalmak için de birebir. Bu meyvenin en önemli özelliklerinin başında cildi gençleştirmesi geliyor. İçinde çok fazla miktarda C vitamini de bulunuyor.

ÇİLEK

ÇİLEK

Çileğin içindeki metobolizmayı hızlandırıcı fenolik antioksidanlar iştahın azalmasını sağlayıp, kan şekerini kontrol altına alarak kişinin zayıflamasını sağlıyor.

KUŞ ÜZÜMÜ

KUŞ ÜZÜMÜ

Kuş üzümü içerisinde bulunan konsantre C vitamini zayıflamaya giden yolu kolaylaştırır.  

TURP

TURP

Turpun zayıflamaya etkisi, içeriğinde bulundurduğu diyet liflerinden kaynaklanır. Bu sayede metabolizmayı hızlandırır, ama aynı zamanda da tok tutan bir özellik gösterir. Peki turpun zayıflamaya etkisi bu kadarla mı sınırlıdır?

YABAN MERSİNİ

YABAN MERSİNİ

Diyet programlarında yabanmersinini çekinmeden kullanabilirsiniz. Kalorisi düşük diyet yaparken ara öğünlerde yoğurt ile birlikte karıştırarak yiyebilirsiniz. Hatta tatlı krizlerinize de bir çözüm olarak tatlandırıcıyla yapılmış muhallebinin içine ilave ederek lezzetli ve hafif bir tatlı tarifi oluşturabilirsiniz.

KAKAO

KAKAO

Kakaonun içinde bulunan antioksidanlar kanserle mücadelede en önemli etkiyi oynarken, yeşil çaya oranla üç kat daha fazla antioksidan madde içeriyor.

KİRAZ

KİRAZ

Kiraz meyvesi her ne kadar vitamin ve mineral bakımından zengin bir kırmızı meyve olsa da, böğürtlen ve çilek gibi meyvelerden farklı olarak C ve A vitamini bakımından daha zengin değildir. Dolayısıyla antioksidan zenginliği açısından bu meyvelerden daha zengindir. 

ELMA

ELMA

Elma lif bakımından bol olarak ayrıca bağırsakların çalışmasına yardımcı olan bir meyve türüdür. 1 Adet elma kişiyi gün boyu tok tutma özelliğine sahiptir.

ÇAY

ÇAY

Siyah çayda bulunan yağ yakıcı bitkisel enzimler, çayın diyet programları ve zayıflama listeleri için iyi bir içecek olmasını da sağlamaktadır. Metabolizmayı hızlandıran içecekler arasında siyah çay ayrı bir yere sahiptir. Yaşlanmayı önleyici etkilerinden dolayı siyah çay ekstresi, cilt kremlerinde de kullanılmaktadır. Siyah çay yaprakları ile yapılacak cilt bakım kürü ile cilt kırışıklıkları ve cilt sarkmaları da bitkisel çözüm ile tedavi edilebilir. Çay tüketmek kan şekerini düşüreceği için diyabet şeker hastalarına da tavsiye edilir. Romatizmaya kesin çözüm arıyorsanız sürekli çay için. Çay içerisindeki bitkisel vitaminler ve mineraller iyi bir yatıştırıcı olduğu için strese de bitkisel çözüm sunar.

ARMUT

ARMUT

Armut vitamin bakımından zengin bir meyvedir. Böbrekleri çalıştırarak vücuttan yabancı maddelerin atılmasında yardımcı olur. Armut hazmı kolaylaştırır. Yemeklerden önce yenen bir armut bağırsakların çalışmasını sağlar.

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.