2017 mobil reklam yatırımları Türkiye'de 1 milyar TL'yi aştı

Nielsen Türkiye iş birliğinde gerçekleştirilen MMA Türkiye (Mobil Pazarlama Birliği) araştırmasına göre, 2017’de mobil reklam yatırımları 1 milyar 205 milyon TL’ye ulaştı. Yerel yayıncılara ise 277 milyon TL düzeyinde mobil reklam yatırımı yapıldı

15 Mart 2018, Perşembe 16:53
A A
2017 yılı Türkiye Mobil Reklam Harcama Araştırma raporu verileri açıklandı. MMA Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Işık İlhan, “Sektörün önde gelen ajansları ve yayıncıları, şeffaflık içerisinde paylaştıkları titiz veriler ve uzman yorumlarla kapsamlı bir raporun oluşumuna katkı sağladılar. Tüm paydaşlarımıza ve emeği geçen herkese teşekkür ediyoruz” dedi.

DİSPLAY REKLAMLAR ÖNE ÇIKTI

Mobil reklam tipleri arasında, Display reklamlar yüzde 65’lik pay ve 783,48 milyon TL’lik yatırımrakamıyla önce çıktı. Display ana başlığı altında yer alan Banner, Rich Media gibi gösterim veya tıklama bazlı reklamlara yapılan yatırım, 518,3 milyon TL seviyesinde oldu. Youtube, sosyal medya videoları ve lokal yayıncıların mecralarında yer alan videolar da dahil olmak üzere Display reklam tipleri başlığı altında ele alınan video reklamlar 265,2 milyon TL ile toplam yatırımlardan yüzde 22 pay aldı. Mobil arama motorlarına yapılan reklam yatırımları ise 421,87 milyon TL olarak gerçekleşti.

Programatik olarak tabir edilen ve reklam alım-satım sürecinin insanlar yerine makineler arasında gerçekleştiği sistem üzerinden sunulan mobil reklamlar için yapılan yatırımların toplamı, 509,3 milyon TL olurken Native reklam yatırımları 48,21 milyon TL olarak gerçekleşti.  

LOKAL YAYINCILARA 277 MİLYON TL YATIRIM

2017 yılında mobilde Lokal yayıncılara 277 milyonun üzerinde yatırım yapılırken, bu yatırımların Premium reklamlarda gerçekleşen 206,9 milyon TL’lik kısmı karşılığında 31 milyar görüntülenme sayısına ulaşıldı. Premium satın almalarda reklam veren ya da medya ajansları reklam ağları ve yayıncılarla birebir görüşerek reklamın hedef kitleye uygun mecralar üzerinde çıkmasını sağlıyor.

Lokal yayıncılardaki Programatik reklam yatırımları ise 70,3 milyon TL olurken 37,3 milyar görüntüleme gerçekleşti. Lokal yayıncılara yapılan toplam reklam yatırımı, Yayıncı ve Network Adserver raporlarından sağlanan dataların Nielsen AdIntel verileriyle karşılaştırılmasıyla elde edilen toplam gösterim adetleri baz alınarak ve ortalama rate card üzerinden hesaplanarak belirlendi. Öte yanda  mobil sosyal medya yatırımları da 325 milyon TL’nin üzerinde gerçekleşti.

Sektörün geleceğine yön verebilecek analizler içeren MMA Türkiye 2017 Türkiye Mobil Reklam Harcama Araştırması raporu, 16 Mart 2018 tarihinden itibaren https://www.mmaturkey.org/dokumanlar adresinden indirilebilecek.

 

SON 24 SAATTE YAŞANANLAR

;

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.