2019'un en iyi diyetleri

ABD merkezli US News and World Report, her sene olduğu gibi bu yıl da dünyanın en iyi diyetlerini listeledi. Akdeniz diyeti bu sene de 35 diyet arasında birinci sırayı kaptırmadı.

03 Ocak 2020, Cuma 14:50 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Akdeniz Diyeti

Akdeniz Diyeti

Temel olarak İspanya, Fransa, İtalya ve Yunanistan gibi Akdeniz kıyısı halkının beslenme alışkanlıklarını benimseyen Akdeniz diyeti, geçen sene olduğu gibi bu sene de genel kategoride birinci sırada yer aldı. Akdeniz diyeti, 'sağlıklı beslenme için en iyi diyetler, uygulaması en kolay diyetler, diyabet için en iyi diyetler ve bitki bazlı en iyi diyetler' olmak üzere dört kategoriye daha girmeyi başardı. Dünya çapında popülerliğini yıllardır koruyan beslenme şekli, mümkün olduğu kadar az kırmızı et, şeker ve doymuş yağlardan uzak kalma prensibine dayanıyor. Akdenizin doğal ürünlerini tüketmeye odaklı diyette kabuklu yemişler ve tahıl grubu ise büyük önem taşıyor.


Akdeniz Diyeti

Akdeniz Diyeti

Sıkı bir diyetten ziyade lezzetli bir beslenme alışkanlığı olarak değerlendirilebilecek Akdeniz diyetinde süt, peynir, yoğurt gibi günlük süt ürünlerine yer var, ancak sınırlı olarak tüketiliyor. Akdeniz diyetine uygun bir öğlen yemeğinde, mevsim yeşillikleriyle birlikte salatalık, domatesli bir salata, daha doyurucu olması için bir kurubaklagil çeşidiyle birlikte tercih edilebilir. Dünyaca ünlü İspanyol oyuncu Penelope Cruz, 2011'de oğlu Leo'yu dünyaya getirdikten 4 ay sonra, ideal kilosuna ülkesinin geleneksel beslenme stiliyle ulaştığını söylemişti.



Weight Watchers diyeti

Weight Watchers diyeti

Weight Watchers diyeti, US News&World Report’un ‘2014’ün En İyi Diyetleri’ listesine ‘en iyi kilo kaybettiren diyet’ olarak girdi. Kuralları en kolay uygulanan diyetler arasında da ilk sırada yer alan Weight Watchers’da gıdalar puanlanıyor. Az puanlı gıdalar daha hızlı kilo kaybettiriyor. Diyetin bir başka özelliği, 'hayat boyu' takibini yapmanın da oldukça kolay olması. Beslenme programına sadık kalındığı takdirde, haftada yaklaşık 1 kilo verilebilen diyette asıl amaç, hedef kiloya ulaştıktan sonra, ideal kiloyu 'sabitlemek'. İlk etapta 'kalori sayımının' esas olduğu bir diyet gibi görünse de gün içinde yenilenleri dengelemek asıl husus. Yiyeceklerin puanını ise kişinin yaşı, cinsiyeti, kilosu ve boyuyla birlikte besin değeri belirliyor. Puana sadık kalındığı sürece, istediğini yemek serbest! Diyeti uygulayanlar arasında Oprah Winfrey, Kate Hudson, Jessica Simpson, Jennifer Hudson ve DJ Khaled gibi isimler yer alıyor.


Health Management Resources (HMR) diyeti

Health Management Resources (HMR) diyeti

HMR diyetinde 'asıl olay' gıdaların daha düşük kalorileri ama doyurucu alternatifleriyle yer değiştirmek. Akdeniz diyetindeki gibi, sebze ve meyveler büyük önem taşıyor. Diyetin sık sık tavsiye ettikleri arasında düşük kalorili içecek ve yiyecekler, enerji barları ve bol tahıllı mısır gevrekleri yer alıyor. Bu diyet fiziksel egzersiz olmazsa olmaz! Hareketin şart olduğu beslenme programında, günlük olarak 10 ila 20 dakika yürünmesi gerekiyor. Bir araştırmaya göre, HMR diyetini uygulayanlar, sonraki 7 sene içinde verdikleri kilonun yüzde 59 ila yüzde 66'ını koruyor.


Diyabetliler için en iyisi DASH Diet

Diyabetliler için en iyisi DASH Diet

DASH diyet (hipertansiyon tedavisine diyetsel yaklaşım), aşırı düşük ya da yüksek tansiyonu düzenlemeye yönelik uzun vadeli bir beslenme programı. Diyet, özünde sodyumu azaltmayı amaçlarken; meyve, sebze, az yağlı süt ürünü, balık, beyaz et ve kabuklu yiyeceklerin tüketimini ise artırmayı hedefliyor. Bu noktada, kırmızı et gibi doymuş yağ oranı yüksek gıdalar, tam yağlı süt ürünleri ve şekerli içeceklerden uzak durmak çok önemli. Sıradan bir dash diyet akşam yemeği menüsünde kızarmış tavuk göğsü, fırınlanmış patates ve yanında biraz ıspanak iyi bir seçenek olabilir. Dash diyet, günde 2 bin 300 mg'dan fazla sodyumu yasaklıyor. Fiziksel aktivite burada da başrolde. Haftanın 5 günü yarım saat tempolu yürüyüş, yeterli olacaktır. DASH diyet, Amerikan Kalp Vakfı ve ABD Ulusal Kalp Akciğer ve Kan Enstitüsü 2010 Amerikalılar için Beslenme Kılavuzu'nda tavsiye edilmişti.


Kalp sağlığı için en iyisi Ornish diyet

Kalp sağlığı için en iyisi Ornish diyet

Ornish, US News&World Report’un 2019’un En İyi Diyetleri listesine 'kalbi en iyi koruyan' diyet olarak girdi. Diyeti 1990'ların başında geliştiren ABD’li doktor Dr. Dean Ornish kalp ve damar hastalıklarının beslenme ve yaşam tarzındaki olumlu değişikliklerle yüzde 95 azaltılabileceğini söylüyor. Ornish diyeti, yağ tüketimini minimuma indirmeyi hedeflerken, kilo kaybını da dengeli bir kan basıncı ile sağlıyor. Programda herhangi bir kolesterol içeren besin, işlenmiş karbonhidratlar ve hayvansal gıdalar 'mümkün olduğunca' yasak! Patates, kurubaklagiller gibi lif yönünden zengin karbonhidratların tüketimi ise serbest. Diyet, vegan deği vejetaryen. Günde bir yumurta beyazı ve bir fincan yağsız süt ya da yoğurt tüketebiliyor. Apple'ın 2011 yılında vefat eden CEO'su Steve Jobs, pankreas kanseri teşhisinin ardından ornish diyetini uygulamaya başlamıştı. 

Sebze ağırlıklı beslenmek isteyenler için Flexitarian diyet

Sebze ağırlıklı beslenmek isteyenler için Flexitarian diyet

Flexitarian diyet, İngilizce esnek ve vejetaryen kelimelerinin birleşiminden oluşuyor. İsminden de anlaşılacağı gibi, büyük oranda vejetaryen bir program takip ediliyor. Kişinin çok canı çekmesi durumunda et de yenilebilir. Kahvaltı, ortalama 300 kalori, öğle yemekleri 400, akşam yemekleri ise 500 kalori civarında tercih edilebilir. Ayrıca 150'şer kalorilik iki ara öğün de tüketilebilir. Bu diyet çok 'doğrudan kilo vermeye' yönelik tercih ediliyor. Pek çok araştırma, vejetaryenlerin et yiyenlere oranla daha zayıf olduğunu, vücut kitle indekslerinin daha düşük olduğunu kanıtlıyor.


Sıradaki haber yükleniyor...
SIRADAKİ HABER 16:8 diyeti hakkında her şey (16:8 diyeti nedir?)