Beyni aktif ve dinç tutan yiyecekler açıklandı

Fosfor içeren yiyecekler (bitter çikolata gibi) beyni aktif ve sağlıklı tutmak için gereklidir. Ayrıca nöronların güçlü kalmasına ve hafızayı geliştirmeye de yardımcı olurlar.

10 Ocak 2022, Pazartesi 11:18 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
 Magnezyum

Magnezyum

Bu sitede magnezyumun faydalarından defalarca bahsettik. Metabolik süreçleri geliştirmek için temel bir mineraldir ve nörotransmitterlere ve nöromodülatörlere aracılık eder. Böylece beyin sinirlerini uyarırlar. Dolayısıyla magnezyum sağlıklı ve aktif bir beyin için ana bileşenlerden biridir. Her gün bu mineralden 300 ila 350 gr. almak faydalı olacaktır.



 

Magnezyum içeren besinler

Magnezyum içeren besinler

Badem

Susam

Tam tahıllar

Kakao

Soya fasulyesi

Esmer pirinç

Ispanak

Nohut

Maydanoz

Karbonhidratlar

Karbonhidratlar

Karbonhidrat vücuda enerji veren temel besin kaynağıdır. Ama daha önce de vurguladığımız gibi sağlıklı karbonhidratları tercih etmek önemlidir – bunlar şeker veya yağ eklenmemiş olanlardır. Eğer katkılı karbonhidratları tüketirseniz bunlar vücudunuza yarardan çok zarar verecektir.

Beyin ana işlemlerini düzenlemek için bu ögelere ihtiyaç duyar, bunlar ayrıca enerji depolamak için gereklidir. Karbonhidratlar vücutta insulin üretimini uyarırlar, triptofan gibi amino asitlerin üretimine yardımcı olurlar, stres seviyelerini azaltarak rahatlama sağlarlar. Ve bildiğiniz gibi, stres aktif ve sağlıklı bir beynin en büyük düşmanlarından biridir.


Karbonhidrat içeren besinler

Karbonhidrat içeren besinler

Yulaf

Tam tahıllar

Baklagiller

Kara buğday

Zeytinyağı

Bezelye

 Fosfor

Fosfor

Fosfor sağlıklı ve aktif bir beyin için çok önemlidir. Bu mineral sayesinde, hücre zarları ve sinirler güçlü ve dayanıklı kalır, bu da hafızayı ve sinaptik bağlantıları geliştirir.


Beyin sağlığı ve yeterli fosfor seviyeleri arasındaki bağlantı bir çok bilimsel araştırmayla destekleniyor. Çalışmalar bu mineralin miyelin üretimi ve basit bilişsel fonksiyonların oluşmasında önemli olduğunu ortaya koydu.


Fosfor içeren besinler

Peynir

Sardalye ve kabuklu deniz ürünleri

Bitter çikolata

Yoğurt (şekersiz, doğal)

Yumurta

B6 ve B12 vitaminleri

B6 ve B12 vitaminleri

Beynin sağlığı ve düzenli işlemesi için çok önemli iki vitamin olduğunu biliyor musunuz? Bunlar B6 ve B12 vitaminleridir. Bunlar beynin dopamin, serotonin ve epinefrini sentezlemesine yardımcı olur. Ayrıca proteinlerin düzenlenmesine, beyinsel kan dolaşımının gelişmesine ve hafıza işlevlerinin güçlenmesine yardımcı olur.


Hangi yiyecekler B6 Ve B12 vitaminlerini içerir?


Antep fıstığı

Muz

Yumurta sarısı

Fındık fıstık

Kabuklu deniz ürünleri

Buzağı ve kuzu eti

Alabalık, ton, sardalye

Yoğurt


 Çinko

Çinko

Çinko genel sağlımız için çok önemlidir – sadece beyin için değil. Cilt bakımı sağlar, yaraların iyileşmesine yardımcı olur, kanserle savaşır ve hatta bizi soğuk algınlığından korur; çünkü vücudun doğal bağışıklık sistemini destekler. Çinko hafıza işlevleri ve bilişsel istikrar için temel bir maddedir. Mineral eksikliği olan kişiler mesela epilepsi yaşayabilirler.

Bu yüzden diyetinizde yeterince çinko bulundurmalısınız. Bunun sayesinde beyninizin hipokampal işlevini, hafızayı ve öğrenmeyi geliştireceksiniz. Hatırlamaya değer!



 


Çinko hangi yiyeceklerde bulunur?

Çinko hangi yiyeceklerde bulunur?


İstiridye

Yengeç

Yer fıstığı

Bitter çikolata

Kabak çekirdeği

Susam

Buğday filizleri

Kuzu eti


Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.
Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER DSÖ açıkladı: Ömrü uzatan 5 yiyecek