Bu pazartesi yürüyüşe başlamanız için 12 harika neden

Herkes hareketli bir yaşamın faydalarından bahsediyor artık bunun farkındayız ancak çoğu insan birçok nedenden bir türlü harekete geçemiyor. Stres, iş koşuşturması, çocuklar çeşitli planlar derken zaman akıp gidiyor ve düzenli spor sürekli erteleniyor. Bu yazıyı okuyorsanız denemekten vazgeçmeyenlerden olabilirsiniz, Şanslısınız ki, sizi harekete geçirecek motivasyonu bulabilmek için 12 harika nedenimiz var.

18 Eylül 2021, Cumartesi 13:44 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
DAHA DİNAMİK OLURSUNUZ

DAHA DİNAMİK OLURSUNUZ

Her gün yürüyüş yapmak, ilk gördüğünüz yere oturma isteğine son verir.

Hareketsiz yaşam kaslarınızı zayıflatır ve bu her şeyden önce günlük vücut yükünüzü arttırır. Spor yapmayan insanlar için hareket etmek daha sıkıntılı ve zordur.


Her gün yürüyüş yaptığınızda kaslarınız çalışır ve bu da gün boyu daha dinamik olmanızı böylece ve daha genç hissetmenizi sağlar


MÜKEMMEL GÖRÜNEN KALÇALARA SAHİP OLURSUNUZ

MÜKEMMEL GÖRÜNEN KALÇALARA SAHİP OLURSUNUZ

Evet, yürüyüş poponuzu sıkılaştırır ve bu harika! Her gün düzenli yürüyüş yaptığınızda kaslarınız çalışır, poponuz dikleşir ve kalçalarınız daha yuvarlak hale gelir. Elbette, bu erkekler için de geçerli.


Aynı şekilde bacaklarınızın şekillendiğini de göreceksiniz

SELÜLOİTLERE GERÇEKTEN ELVEDA DİYEBİLİRSİNİZ

SELÜLOİTLERE GERÇEKTEN ELVEDA DİYEBİLİRSİNİZ

Yürüyüş yapmak yağ yakımını hızlandırır. Bölgesel kaslarınızı çalışması için gerekli olan enerji kahverengi yağ hücrelerinizi harekete geçirir.


Sonuç: Her gün yürüyüş yaparsanız selüloitleriniz azalır ve zamanla gerçekten yok olabilirler.

YÜRÜYÜŞ STRES HORMON SEVİYENİZİ DÜŞÜRÜR

YÜRÜYÜŞ STRES HORMON SEVİYENİZİ DÜŞÜRÜR

Daha mutlu bir yaşama merhaba diyin! O kadar kolay mı demeyin, hormonlarınıza güvenin.

Kulağınızda sevdiğiniz bir şarkıyla derin nefes alarak yapacağınız bir yürüyüş sizi tazeleyecek

Yürüyüş yapmak endorfin üretimini uyarır . Bunlar, stresi ve depresyonu uzak tutmaya yardımcı olabilecek doğal ruh hali yükselticileridir.

YAŞAMINIZA YENİ İNSANLAR SOKMANIZI SAĞLAR

YAŞAMINIZA YENİ İNSANLAR SOKMANIZI SAĞLAR

  • Başkalarıyla egzersiz yapmak, artan sosyal temas için bir fırsat sağlar. 
  • Yeni biriyle tanışabilir ya da sadece güzel bir sohbet fırsatı yakalayabilirsiniz.
  • Ailece spor yapmak, aile bağlarını güçlendirir.
  • Ruh eşinizle karşılaşma fırsatı da yakalayabilirsiniz



KENDİNİZE GÜVENİNİZİ ARTTIRIR

KENDİNİZE GÜVENİNİZİ ARTTIRIR

Hayat beklenmedik sürprizler ve koşuşturmalarla doludur. Herkes tüm bu karmaşanın içerisinde daha düzenli bir hayata özlem duyabilir.


Her gün yürüyüş yapmak daha düzen getirir ve bu da kaliteli yaşadığınızı hissettirir.


BİLİYORSUNUZ; KALP KRİZİ RİSKİ AZALTMAK ARTIK ÇOK DAHA ÖNEMLİ

BİLİYORSUNUZ; KALP KRİZİ RİSKİ AZALTMAK ARTIK ÇOK DAHA ÖNEMLİ

Günde ortalama 30 dakika veya daha fazla yürümek,

  • Kalp hastalığı riskini yüzde 35
  • Diyabet riskini yüzde 40 azaltıyor.

Asla hafife alınmaması gereken konular değil mi?

Ayrıca yapılan araştırmalar yürüyüşün 24 haftada kan basıncını yaklaşık 11 puan düşürebileceğini gösteriyor. Daha yavaş atan bir kalp, daha güçlü olduğunu gösterir.


Bu pazartesi yürüyüşe başlamak için hala içinizde bir kıvılcım oluşmadıysa bir de şunları deneyelim...

YÜRÜYÜŞ İNCELTİR VE KİLO SORUNLARINDAN KURTARIR

YÜRÜYÜŞ İNCELTİR VE KİLO SORUNLARINDAN KURTARIR

Her gün 1 saat orta tempolu bir yürüyüş yaptığınızda yaklaşık 250-350 kalori yakarsınız. Bu 1 ayda 7500-10000 kalori eder. İşte size ayda 2 kilo!


Şuan ki kilonuz kaç olursa olsun düzenli olarak tempolu yürüyüş yaparsanız eninde sonunda ideal kilonuza ulaşırsınız.

DAHA İYİ UYKU, DAHA İYİ YAŞAM

DAHA İYİ UYKU, DAHA İYİ YAŞAM

Yürüyüş yapmak uyku kalitenizi arttırır ve daha iyi uykunun tüm yaşamınıza etkisi vardır.

  • Cildiniz güzelleşir,
  • Gün içerisindeki enerjiniz ve konsantrasyonunuz artar.
  • Birçok hastalığa karşı riski faktörlerini azaltır.

KAS ORANINIZ ARTAR

KAS ORANINIZ ARTAR

Kaslarımız, vücudumuzu dik ve sıkı durmasını sağlar. Yürüyüş ve egzersizle kaslarınızı güçlendirerek daha fit bir görünüme sahip olabilirsiniz.


Hangi yaşta olursanız olun, daha sıkı bir vücut kim istemez ki?

YÜRÜYÜŞE ÇIKMAK YAŞAMA ŞANSINI ARTTIRIYOR

YÜRÜYÜŞE ÇIKMAK YAŞAMA ŞANSINI ARTTIRIYOR

Nasıl yani demeyin, bilime kulak verin

Araştırmalar, ellili ve altmışlı yaşlarında düzenli olarak egzersiz yapan kişilerin, yürümeyenlere göre önümüzdeki sekiz yıl içinde ölme olasılığının %35 daha az olduğunu gösteriyor. 

Yürüyüşe çıkın, yaşama şansınızı arttırın

ZİHİNSEL GERİLEMEYİ YAVAŞLATIN

ZİHİNSEL GERİLEMEYİ YAVAŞLATIN

Yürümek hafızanızı güçlendirir, beyninizi dinç tutar

San Francisco'daki California Üniversitesi'ndeki araştırmacılar tarafından 65 yaş ve üstü 6.000 kadın üzerinde yapılan bir araştırma, daha fazla yürüyenlerde yaşa bağlı hafıza kaybının daha düşük olduğunu buldu. 

Haftada 1 kilometreden daha az yürüyen kadınlarda %25'lik bir düşüşe karşılık, günde 4-5 km yürüyen kadınların hafızasında sadece %17'lik bir düşüş oldu.


Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER 30 yaşından sonra yememeniz gereken 30 yiyecek