Daha rahat oruç tutmak için bu besinleri tüketin

Ramazan’da gün boyu tokluk hissi yaşamak ve daha sağlıklı oruç tutmak için siz de bu besinleri tüketin.  

25 Nisan 2020, Cumartesi 08:03 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Sahur sofralarında tok tutan yiyeceklere yer verilmesi daha rahat bir şekilde oruç tutmayı sağlıyor. Gün boyu tokluk hissi ve hızlı bir metabolizma için başta karabuğday, yumurta, tarçın ve çilek olmak üzere bazı besinlerin sahurda eksik edilmemesi gerek.

Uzman Diyetisyen Nilay Keçeci Arpacı Ramazan’da daha rahat oruç tutabilmek için tüketilmesi gereken besinleri anlattı.    

Yumurtanın yanına karışık meyve suyu

Yumurtanın yanına karışık meyve suyu

Birkaç malzemeyle hızlı ama aynı zamanda tok tutan bir sahur yapmak isteyenlerin en önemli yardımcısı yumurta. Her sahurda 2 haşlanmış yumurta tüketmek hem günlük D vitamini, demir ve mineral ihtiyacını sağlar hem de uzun süreli tokluk hissi ile pratik bir sahur kahvaltısı olur.

Ama mutlaka yumurtanın yanına havuç, kivi, muz ve zencefilden oluşan bir meyve suyu karışımı hazırlanmalı. Bu karışım yumurtaya ek olarak lif kaynağı sağlar, sıvı ihtiyacını düzenler ve tokluk hissini arttırır. 

Karabuğday, yoğurt ve elma karışımı tokluk hissi verir

Karabuğday, yoğurt ve elma karışımı tokluk hissi verir

Yoğun lif ve mineral kaynağı olan karabuğday, sağlıklı öğünlerin başında geliyor. Karabuğday, tokluk hissi vererek kişiyi gün boyunca zinde tutar.

Sahurda haşlanmış karabuğdayı birkaç yemek kaşığı yoğurt ve elma rendesiyle karıştırarak tüketebilirsiniz. Bu karışımdaki elma vitamin depolarıyla enerji verir, yoğurt ise gerekli kalsiyum ve D vitamini ihtiyacını yerine koyar. Gün boyu tokluk hissi veren ve aynı zamanda yağ yakan bu karışımı sahurda tüketebilirsiniz. 

Hem yağ yakıyor hem tok tutuyor

Hem yağ yakıyor hem tok tutuyor

Yulafı sütle haşlayarak ve içine yine tok tutan meyveler ekleyerek harika bir sahur öğünü yaratabilirsiniz. Çilek, ananas gibi meyveler bu karışım için ideal. Son olarak da ekleyeceğiniz 1 çay kaşığı tarçınla bu karışımı daha lezzetli bir hale getirebilirsiniz.

Çilek, en az kaloriye sahip olmasına rağmen en tok tutan ve en fazla lif içeren meyvelerden biri. Aynı zamanda şeker ihtiyacını da dengeler. Ananas ve tarçın ise metabolizmanın hızlanması için destek verir. Yulaf kepeği ve sütle hazırlanmış bir karışımın içine az pekmez ve peynir koyarak da hızlı ve kolay bir sahur öğünü hazırlayabilirsiniz. Yapılan araştırmalar özellikle yulaf kepeğinin mide ve bağırsak sorunlarına iyi geldiği ve sindirimi düzenlediğini gösteriyor. 

Kabak, enginar çorbası

Kabak, enginar çorbası

Sahurda çorba içmeyi sevenler hem metabolizmayı hızlandıran hem de tokluk hissi sağlayan kabak enginar çorbası tüketebilir. Kabak, enginar, tatlı kırmızı biber, brokoli ve domates karışımıyla yapılan az yağlı bir çorbaya zencefil ve zerdeçal ekleyerek tok tutan bir sebze çorbası hazırlayabilirsiniz. Sahurda bu çorbadan istediğiniz kadar içebilirsiniz. Kabak ve enginar karaciğeri korurken çorba tok kalmanıza ve sıvı ihtiyacınızın toparlanmasına da yardımcı olur. Bu çorbanın yanında az yağlı 1-2 dilim peynir yerseniz, protein ihtiyacınızı giderirsiniz.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Bayramla yeni bir başlangıç yapma vakti